Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-23 07:45:28 följande:
Nu vet jag inte vad ditt mål är, om jag minns rätt så var det så smal midja som möjligt och samtligt så brett som möjligt över stussen?
Baserat på din vikt och mått så ser ju allt bra ut. Om maten var bra. Nej, det tycker jag inte. Antar att du är yngre mtp att du skrev att du festar mycket.
När jag var yngre så kunde jag också äta sådär. Ofta på väg någonstans, åt i farten, gärna en fest. Åt säkert inte så många kalorier totalt så vägde 10 kg mindre än nu.. men var maten bra, nej.
Så bara baserat på näringen i det som du ätit så tycker jag inte att det låter som en bra dag. Går det inte att beställa en sallad eller ett ordentligt mål mat när du är på resande fot? Tror att suget efter jordnötter blivit mindre.
Nej, jag brukar inte festa öht, den här veckan är verkligen ett undantag. Jag är över 50 år, så äldre än du 😉
Försöker ändå hålla mig på ett snitt runt 1200 kcal/ dag. Målet är att behålla den form jag har nu, den har jag absolut inte haft stabilt. Går snabbt upp till 63-65 kg, och då mest på buken, om jag inte håller i. Jag försöker hitta en balans jag kan leva med över tid... Jag har passerat klimakteriet, så går väldigt lätt upp i bukfettvikt. Det har tagit mig 2 år att återerövra formen.