• Anonym (???)

Dejt kan inte ge svar om vi ska ses?

Jag börjar bli riktigt frustrerad nu när jag träffat en kille som verkar riktigt trevlig. 

Han är 34 och har inte tidigare haft en relation. Men han verkar ändå lugn och snäll. Däremot kan jag bli mycket irriterad på honom. Saker han kan göra är när jag är hos honom en vardag så kan han skicka ut mig för att han behöver åka hem till sin mamma på natten för att sova hos henne. Han vill jobba på distans hos henne dagen efter. Om jag sover hos honom så blir det jobbigare för honom dagen efter. Han packar dessutom väskan och åker tunnelbanan med mig och kliver av vid stationen hans mamma bor vid så han verkar på riktigt åka dit. 

Vi har inte heller fått till sexet, vilket han inte lyckats med någon gång med en kvinna. En gång började han gråta och typ uttryckte att han inte kan behålla ståndet för att han inte har tillräckligt starka känslor för mig. Han har inte lyckats med någon annan kvinna innan mig. Men jag tyckte att detta var mycket märkligt. 

Igår lackade jag ur på honom för att han sa att vi skulle ses och jag frågade då honom vad han ville hitta på. Och då sa han att en kompis till honom hört av sig och frågat om han ville komma hem till honom och se hockey på tv och att han kanske ville göra det. Och jag mer what? Och han syftade på att han skulle göra det med sin kompis. Vi hade pratat i onsdags om att vi skulle ses på fredagen och jag undrade vad han ville göra med mig. 

Vad är det för fel på honom?? 

• Svar på tråden Dejt kan inte ge svar om vi ska ses?
  • Anonym (???)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-02 15:18:42 följande:

Är du säker på att han är straight? Han kanske får upp den med män?

Det har han inte provat. Men tanken har slagit mig. Hur man kan gå runt med detta problem i 16 år från att man blivit vuxen och ännu inte lyckats att ligga för att han inte kan få upp den. Han har tidigare dejtat en tjej en längre period men det har ändå inte lyckats 
  • Anonym (Betta)
    Anonym (???) skrev 2024-11-02 15:24:26 följande:
    Det har han inte provat. Men tanken har slagit mig. Hur man kan gå runt med detta problem i 16 år från att man blivit vuxen och ännu inte lyckats att ligga för att han inte kan få upp den. Han har tidigare dejtat en tjej en längre period men det har ändå inte lyckats 

Fungerar det när han är ensam då?

Det kan ju vara något psykiskt. Och många män drar sig av olika orsaker för att söka hjälp, så det är inte konstigt att någon går i många år med samma problem.

Dessutom så tror han ju på vad hans mamma säger.

• Anonym (???)
    Anonym (Betta) skrev 2024-11-02 15:41:57 följande:

Fungerar det när han är ensam då?

Det kan ju vara något psykiskt. Och många män drar sig av olika orsaker för att söka hjälp, så det är inte konstigt att någon går i många år med samma problem.

Dessutom så tror han ju på vad hans mamma säger.

Han får upp den själv ja så inget fysiskt problem. Men 16 år från att man blivit myndig? Vem vill inte kunna ha sex? Han blev ju typ mer arg på mig och utttryckte att det var jag som inte gjort honom tillräckligt trygg och därför gick det inte. Skamsen, gnällig och som ett litet barn. och sedan börja han prata om sin mamma och vad hon sagt 
  • Anonym (Betta)
    Anonym (???) skrev 2024-11-02 15:45:55 följande:
    Han får upp den själv ja så inget fysiskt problem. Men 16 år från att man blivit myndig? Vem vill inte kunna ha sex? Han blev ju typ mer arg på mig och utttryckte att det var jag som inte gjort honom tillräckligt trygg och därför gick det inte. Skamsen, gnällig och som ett litet barn. och sedan börja han prata om sin mamma och vad hon sagt 
    Det var ju det jag skrev, han tror att det beror på vad hans mamma har sagt så varför skulle han söka hjälp?
  • Anonym (???)
    Anonym (Betta) skrev 2024-11-02 15:48:05 följande:
    Det var ju det jag skrev, han tror att det beror på vad hans mamma har sagt så varför skulle han söka hjälp?
    För att vuxna människor inte bara sitter och lyssnar på sin mamma. Barn gör detta. Inte vuxna män? 
  • Anonym (Groupie)

Varför är du tillsammans med honom? Kompenserar verkligen "lugn och snäll" allt det här? Jag kan i så fall avslöja att de allra flesta män skulle klassificeras som lugna och snälla, utan alla dessa röda flaggor.

• Anonym (Betta)
    Anonym (???) skrev 2024-11-02 15:54:31 följande:
    För att vuxna människor inte bara sitter och lyssnar på sin mamma. Barn gör detta. Inte vuxna män? 
    Fast han tror ju att det är det som är problemet? Han ser väl ingen anledning att tro något annat. Är väl inget konstigt att man får ett svar man godtar oavsett om det är från en mamma eller någon annan. Med det resonemanget skulle man inte kunna fråga andra om råd om någonting.
  • Anonym (Oups)

Han tänker nog Inte men fungerar än så länge på ett stadie som egentligen ska gå över upp mot tonåren. Det att kärlek och närhet är till förälder. Så eftersom navelsträngen inte är klippt symboliserar du det som hans mamma står för och ingen frisk människa går igång sexuellt på en förälder.

Så om du vill att ni ska ha en relation så som det borde bara så får du tydligt visa var fina gränser går. Annars tar han för givet att det är samma villkor som med morsan. En som älskar honom och pysslar om och inte kräver så mycket tillbaka mer än vara lillegullponken. 

så stå på dig om vem du är och vilken typ att relation ni isf ska ha. 

• Anonym (???)
    Anonym (Jfkf) skrev 2024-11-02 20:17:01 följande:

Han kanske är gay? 

borde han inte veta detta vid 34 års ålder? 
Svar på tråden Dejt kan inte ge svar om vi ska ses?