Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Du kan ju glömma att se dom pengarna igen iallafall. En 20-åring kan ofta inte hantera pengar 

• Anonym (J)

Dessutom lär du henne att hon kan få allt. hon får Väl skylla sig själv att hon bränt pengarna? 

• Anonym (J)
    Jemp skrev 2024-10-28 13:31:22 följande:

Det är väldigt generöst, absolut.
    Men jag håller också med om att snuset inte har med saken att göra. Dels finns det ingen logik, vad händer tex om hon slutar men sen börjar igen strax efter inflytt? och dels är det sånt du rent krasst inte har med att göra, det blir väldigt nedlåtande att diskutera om en vuxen person får snusa eller inte. 

Villkor bör vara kopplade till ekonomin. Handlar det om att det är en onödig utgift, så sätt upp en summa hon ska betala dig per månad och låt henne avgöra vad hon ska ta de pengarna ifrån.

Ja och var beredd på att du kanske inte får in pengarna varje månad för hon kanske kommer på ursäkter att hon inte har råd. Ansvaret blir ditt och poff står du istället med en skuld. Dumt. Som sagt, jag tycker hon borde få lära sig. Annars lär du henne att det är helt okej att bränna pengar man fått till en viss sak och sen får hon nya pengar! Och så kommer det hålla på.
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 13:33:19 följande:
    Men hon får ett erbjudande. Hon sitter i skiten och behöver pengarna. Något måste hon ju kunna offra. Och snus är skit. Rent juridiskt hur vi tecknar ett avtal är en annan femma 
    Kan hon inte ångra köpet av lägenheten?
  • Anonym (J)

Men kan du gödsla med pengar så kör på

• Anonym (J)

Jag hade då aldrig gjort det 

• Anonym (J)

Jag satt i skiten och fick återkrav av CSN på mina 30k när jag var 20. Hade ingen som helst inkomst och inte heller gått klart gymnasiet. Pappa lånade mig 15k och problemet var löst. det fick jag snällt betala tillbaka. Oerhört tacksam. 

Hade jag håvst ut pengarna på kläder istället så hade jag fått världens utställning och det hade väl inte varit mer än rätt 

Men det där var ?bara? 15k, detta är 200 (!!) k. 

• Anonym (J)

Ställ inte upp. 

Annars,som sagt  var beredd på att du kanske får ångra dig. Hon borde kunna ångra köpet av lägenheten? Hon får jobba och spara ihop till en ny insats, tycke jag. Hon brände ju det hon fick.

• Anonym (J)

Sen vill hon ha nya 200k :) till nåt annat 

• Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:55:56 följande:

Ska jag låta henne bli skuldsatt istället? Om det hade varit ditt barn, hade du inte hjälpt barnet då? Trots att den gjort fel? 

Hon kommer inte kunna få en annan bostad efter detta. Att göra såhär med en bostadsaffär är ju åt helvete 

Det är inte ditt problem! Hon är vuxen och har bränt pengarna hon fick. Kan hon inte ångra köpet? Frågade det förut 
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos