Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos
Du kan ju glömma att se dom pengarna igen iallafall. En 20-åring kan ofta inte hantera pengar
Du kan ju glömma att se dom pengarna igen iallafall. En 20-åring kan ofta inte hantera pengar
Dessutom lär du henne att hon kan få allt. hon får Väl skylla sig själv att hon bränt pengarna?
Det är väldigt generöst, absolut.
Men jag håller också med om att snuset inte har med saken att göra. Dels finns det ingen logik, vad händer tex om hon slutar men sen börjar igen strax efter inflytt? och dels är det sånt du rent krasst inte har med att göra, det blir väldigt nedlåtande att diskutera om en vuxen person får snusa eller inte.
Villkor bör vara kopplade till ekonomin. Handlar det om att det är en onödig utgift, så sätt upp en summa hon ska betala dig per månad och låt henne avgöra vad hon ska ta de pengarna ifrån.
Men kan du gödsla med pengar så kör på
Jag hade då aldrig gjort det
Jag satt i skiten och fick återkrav av CSN på mina 30k när jag var 20. Hade ingen som helst inkomst och inte heller gått klart gymnasiet. Pappa lånade mig 15k och problemet var löst. det fick jag snällt betala tillbaka. Oerhört tacksam.
Hade jag håvst ut pengarna på kläder istället så hade jag fått världens utställning och det hade väl inte varit mer än rätt
Men det där var ?bara? 15k, detta är 200 (!!) k.
Ställ inte upp.
Annars,som sagt var beredd på att du kanske får ångra dig. Hon borde kunna ångra köpet av lägenheten? Hon får jobba och spara ihop till en ny insats, tycke jag. Hon brände ju det hon fick.
Sen vill hon ha nya 200k :) till nåt annat
Ska jag låta henne bli skuldsatt istället? Om det hade varit ditt barn, hade du inte hjälpt barnet då? Trots att den gjort fel?
Hon kommer inte kunna få en annan bostad efter detta. Att göra såhär med en bostadsaffär är ju åt helvete