• Anonym (Z)

Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor

Vi behöver prata om män som har ett behov av att trycka ner kvinnor.
    Obs! Detta gäller inte alla män utan enbart de som känner sig träffade av rubriken.

Det skapas trådar på forum som FamiljeLiv och Flashback där det skrivs nedlåtande om kvinnor som grupp, ett exempel på en sådan tråd är den om kvinnor borde ha rösträtt. Dessa trådar skapas visserligen bara av en person, men bland inläggen finns det andra män som skriver medhållande och förtryckande om kvinnor. Det här är inte heller bara åsikter av män som håller till på dessa forum utan dessa åsikter kan man som kvinna få höra lite överallt av manliga bekanta, manliga kollegor, män inom familjen eller manliga vänner. 

Dessa män skyller felaktigt allt som går snett i samhället på kvinnor.
    När en kvinna blir våldtagen, mördad eller misshandlad av en man, och oavsett om det är en svensk eller utländsk man, så anser dessa män att kvinnan får skylla sig själv för att hon enligt dom har röstat för invandringen. 

Detta stämmer naturligtvis inte att alla kvinnor röstat för invandring och i de fall där förövaren är svensk så faller ju dessutom det argumentet platt. Det här är ett sätt att vända anklagelserna mot offret (kvinnan) istället för förövaren (Mannen). Man vill smutskasta, förtrycka, förminska, tysta och göra kvinnor underlägsna. Och det är både utländska och svenska män besitter dessa åsikter om kvinnor.

Varifrån kommer behovet av att trycka ner kvinnor hos de här männen? 
  • Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor
  • Anonym (Gösta 96)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-28 10:39:56 följande:
    När man har en färdig och orubblig världsbild, så får man givetvis det resultatet.

Fel åsikt= det är en man, alternativt en ung naiv kvinna som inte förstår

Rätt åsikt= en bra person, troligen en vettig kvinna

Ja, självklart är det så.

Alla med minsta objektivitet kan se att detta blir effekten av en förutfattad världsbild. Det är som är så märkligt är att man kan upptäcka detta på Flashback på inlägg av män och då utan minsta tvekan kategorisera dessa som incel.

Men när kvinnor kategoriseras på Familjeliv då är det kvinnoförtryck.

• Anonym (Z)
    Anonym (Elin) skrev 2024-10-28 10:29:57 följande:
    Utan att ange min precisa ålder så kan jag säga att jag är över 18 men yngre än 25. 

Du som eventuellt lite äldre känner inte att det kanske inte är på sin plats att generalisera om folks subjektiva upplevelser? 
    Bara för att du inte upplevt avundsjuka och onda ögon på grund av ditt utseende så är det likställt med att ingen annan i världen upplevt det? 
    Jag kan verkligen köpa att du inte blivit det, jag förnekar inte dig i din erfarenhet. Men då kanske du inte heller ska förneka andras upplevelse?
    Den enda grund du baserar ditt antagande att jag skulle ha en "dålig" personlighet på är att jag som kvinna är av en annan åsikt än trådstartaren. 

Jag har en relativt stor vänkrets bestående av både killar och tjejer. 
    Vad är din teori om varför vissa män har ett behov av att trycka ner andra kvinnor?

Du om någon borde kunna svara på det tänker jag. Väntar med spänning på ditt svar.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Z) skrev 2024-10-27 21:58:02 följande:
    Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor Vi behöver prata om män som har ett behov av att trycka ner kvinnor.
    Obs! Detta gäller inte alla män utan enbart de som känner sig träffade av rubriken.

Det skapas trådar på forum som FamiljeLiv och Flashback där det skrivs nedlåtande om kvinnor som grupp, ett exempel på en sådan tråd är den om kvinnor borde ha rösträtt. Dessa trådar skapas visserligen bara av en person, men bland inläggen finns det andra män som skriver medhållande och förtryckande om kvinnor. Det här är inte heller bara åsikter av män som håller till på dessa forum utan dessa åsikter kan man som kvinna få höra lite överallt av manliga bekanta, manliga kollegor, män inom familjen eller manliga vänner. 

Dessa män skyller felaktigt allt som går snett i samhället på kvinnor.
    När en kvinna blir våldtagen, mördad eller misshandlad av en man, och oavsett om det är en svensk eller utländsk man, så anser dessa män att kvinnan får skylla sig själv för att hon enligt dom har röstat för invandringen. 

Detta stämmer naturligtvis inte att alla kvinnor röstat för invandring och i de fall där förövaren är svensk så faller ju dessutom det argumentet platt. Det här är ett sätt att vända anklagelserna mot offret (kvinnan) istället för förövaren (Mannen). Man vill smutskasta, förtrycka, förminska, tysta och göra kvinnor underlägsna. Och det är både utländska och svenska män besitter dessa åsikter om kvinnor.

Frågan som ska svaras på och diskuteras i den här tråden är:

Håll er till ämnet och besvara frågan, tack!
  • Anonym (Z)
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-10-28 13:19:21 följande:

Ja, självklart är det så.

Alla med minsta objektivitet kan se att detta blir effekten av en förutfattad världsbild. Det är som är så märkligt är att man kan upptäcka detta på Flashback på inlägg av män och då utan minsta tvekan kategorisera dessa som incel.

Men när kvinnor kategoriseras på Familjeliv då är det kvinnoförtryck.

Svara på frågan i trådstarten som är syftet med tråden eller skapa din egen tråd där du kan gnälla hur mycket du vill om kvinnor. 

Läs trådstarten för det misstänker jag att du inte gjort och sedan svarar du på frågan: Varifrån kommer behovet av att trycka ner kvinnor hos de här männen?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Z) skrev 2024-10-28 13:42:23 följande:
    Vad är din teori om varför vissa män har ett behov av att trycka ner andra kvinnor?

Du om någon borde kunna svara på det tänker jag. Väntar med spänning på ditt svar.
    Jag tror det är en mänskligt egenskap som inte många skyltar med. Det handlar inte om att just män har ett behov av att trycka ner kvinnor, utan om att människor kan ha detta behov i olika sammanhang.

Män kan trycka ner kvinnor, kvinnor trycker ner män, mobbare i skolan trycker ner mobbade, olika idrottslag försöker trycka ner varandra, politiker trycker ner varandra i olika debatter etc
  • Anonym (Män är as)

Men om jag ska försöka se saker från deras perspektiv en stund så skulle jag gissa att de upplever sin position och därmed sin identitet som hotad när kvinnor får ta mer plats i samhället. De har betraktat män i de tidigare generationerna som har försörjt familjen, skyddat kvinnorna, krigat för sitt land etc. Dagens män kommer aldrig kunna bli som tidigare generationens män för att kvinnorna och samhället helt enkelt inte behöver män på samma sätt. Förr i tiden var även den uslaste mannen på jorden till nytta. Detta slår hårt på männens självförtroende och självkänsla så de försöker trycka ner oss kvinnor för att lyfta sig själva.  

• Xenia
    Anonym (Z) skrev 2024-10-28 13:51:23 följande:
    Frågan som ska svaras på och diskuteras i den här tråden är:

Håll er till ämnet och besvara frågan, tack!
    För att de själva känner sig nedtryckta. De har inte den status de vill ha/tycker att de förtjänar. Då behöver de en syndabock att straffa.
  • Tow2Mater
    Anonym (Z) skrev 2024-10-28 02:19:25 följande:
    Naturligtvis har jag gjort det, men jag märker även av ett kvinnoförakt här på forumet som är viktigt att belysa.

Nu när jag har svarat på dina frågor så vill jag att du svarar på frågan:
    Varför har vissa män ett behov av att trycka ner kvinnor? 
    Hur skulle jag veta det? Av samma anledning vissa kvinnor vill trycka ner män antar jag.
    Jag delar inte dina erfarenheter, tycker inte det är särskilt vanligt alls, specielt inte i verkliga livet. Jag brukar inte stota pa detta vare sig i arbetslivet, familjrelationer eller bland vänner eller bekanta. Dessutom klarade du dig utan mig i tråden sa du ju så varfor undrar du nu om min åsikt?
  • Anonym (Man)
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 15:00:19 följande:
    Hur skulle jag veta det? Av samma anledning vissa kvinnor vill trycka ner män antar jag.
    Jag delar inte dina erfarenheter, tycker inte det är särskilt vanligt alls, specielt inte i verkliga livet. Jag brukar inte stota pa detta vare sig i arbetslivet, familjrelationer eller bland vänner eller bekanta. Dessutom klarade du dig utan mig i tråden sa du ju så varfor undrar du nu om min åsikt?
    Hon vill tjivas lite.

Jag tror du har helt rätt att vissa män vill trycka ner kvinnor och vissa kvinnor vill trycka ner män. Med ungefär samma anledningar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ben) skrev 2024-10-28 12:27:52 följande:
    Har du läst tråden? "Viktkontroll borde införas på kvinnor"? Trodde mitt inlägg förklarade hur manipulationen fungerade, men jag gör ett försök till då du inte förstår.

trådstartaren vill att viktkontroll ska införas på enbart kvinnor. Vidare läsning så omvandlas trådstarten via ts till att prata om hälsoriskerna med fetma. Om någon då opponerar sig över ts vill att kvinnor ska kontrolleras så bemöta det med att "ett bra bmi leder till bättre hälsa" De (män) som sympatiserar med trådstarten föravarar den med att ämnet ska diskuteras "sakligt" och att kvinnorna kan inte ta kritik och det ena med det andra.

Dvs ämnet "kontroll av kvinnor" (på olika sätt, där vikt är en placeholder) presenteras som ett normalt samtalsämne. Trådstartaren förklär det egentliga ämnet och sympatisörerna hjälper till. = manipulation eftersom det handlar inte om att fetma är ohälsosamt, tråden handlar om att vi ska utföra kontroll på kvinnor och hur nästlar vi in diskussionen i det allmänna rummet.
    Var finns denna trad? Det enda jag hittar med sokfunktionnen ar ''Kvinnor står för största ökningen av BMI. Dags för viktkontroller ...; och den finns inte langre.
Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor