• Anonym (Z)

Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor

Vi behöver prata om män som har ett behov av att trycka ner kvinnor.
    Obs! Detta gäller inte alla män utan enbart de som känner sig träffade av rubriken.

Det skapas trådar på forum som FamiljeLiv och Flashback där det skrivs nedlåtande om kvinnor som grupp, ett exempel på en sådan tråd är den om kvinnor borde ha rösträtt. Dessa trådar skapas visserligen bara av en person, men bland inläggen finns det andra män som skriver medhållande och förtryckande om kvinnor. Det här är inte heller bara åsikter av män som håller till på dessa forum utan dessa åsikter kan man som kvinna få höra lite överallt av manliga bekanta, manliga kollegor, män inom familjen eller manliga vänner. 

Dessa män skyller felaktigt allt som går snett i samhället på kvinnor.
    När en kvinna blir våldtagen, mördad eller misshandlad av en man, och oavsett om det är en svensk eller utländsk man, så anser dessa män att kvinnan får skylla sig själv för att hon enligt dom har röstat för invandringen. 

Detta stämmer naturligtvis inte att alla kvinnor röstat för invandring och i de fall där förövaren är svensk så faller ju dessutom det argumentet platt. Det här är ett sätt att vända anklagelserna mot offret (kvinnan) istället för förövaren (Mannen). Man vill smutskasta, förtrycka, förminska, tysta och göra kvinnor underlägsna. Och det är både utländska och svenska män besitter dessa åsikter om kvinnor.

Varifrån kommer behovet av att trycka ner kvinnor hos de här männen? 
  • Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 15:58:14 följande:
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-10-28 15:55:01 följande:
    Den tråden handlar inte om att ifrågasätta kvinnors rätt till sina kroppar.
    Att kvinnor skulle vara den som bestämmer över om någon har sex har inte med rätt till sina kroppar att göra. 
    Att få tillgång till sex med andra människor har inte med rätt till sin kropp att höra direkt. 
    Den verkar mest ha urartat till att specifika kvinnor kastar skit och personliga påhopp på de (män) som vill diskutera....
    det förekommer men den du citerade är den som spammar sönder trådar med incelgnäll.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-10-28 16:55:04 följande:
    För män gäller det redan att ens valmöjligheter påverkas även av andra människors krav och hur andra människor är. 
    Ifall kvinnor skulle få liknade valmöjligheter som männen så är det orimligt ifall det ska handla om kvinnohat och kvinnors självbestämmanderätt. 
    Samma sak gäller redan för männen utan att någon har brytit mot någon lag eller rättighet 
    Du kan kanske diskutera i den tråden. Inte i denna.
  • Anonym (Ben)
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 16:48:19 följande:
    Kanske rådet till män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Eller förbudet mot sexköp i Sverige. Eller kvinnors valmöjligheter att välja bort män. Eller vad kvinnor bestämmer i Sverige angående de sakerna.
    Att avstå personliga påhopp vore ju det minsta man kan begära.
    Det du förespråkar är att totalt ignorera kvinnohatet och därmed bidra till en normalisering av hatet. Här är det exemplet på en typisk kvinnohatartråd

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

För det första: vad har egentligen kvinnor att göra med förbudet mot sexköp? Hur bestämmer kvinnor vilka män som får ha sex? Alla har självbestämmanderätt över sina egna kroppar. Jag trodde det var en allmän icke-könsbunden fråga som syftar till att minska trafficking och göra tillvaron tryggare för sexsäljare.

• Tow2Mater
    Anonym (Ben) skrev 2024-10-28 17:12:25 följande:
    Det du förespråkar är att totalt ignorera kvinnohatet och därmed bidra till en normalisering av hatet. Här är det exemplet på en typisk kvinnohatartråd

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

För det första: vad har egentligen kvinnor att göra med förbudet mot sexköp? Hur bestämmer kvinnor vilka män som får ha sex? Alla har självbestämmanderätt över sina egna kroppar. Jag trodde det var en allmän icke-könsbunden fråga som syftar till att minska trafficking och göra tillvaron tryggare för sexsäljare.

• Anonym (Ben)
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 15:58:14 följande:
    Den verkar mest ha urartat till att specifika kvinnor kastar skit och personliga påhopp på de (män) som vill diskutera....
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 17:16:26 följande:

Jag diskuterar din vilja att normalisera en kvinnohatartråd genom att validera trådstarten som en seriös diskussion.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ben) skrev 2024-10-28 17:25:38 följande:
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 17:16:26 följande:

Jag diskuterar din vilja att normalisera en kvinnohatartråd genom att validera trådstarten som en seriös diskussion.
    Du behover inte forsoka lägga dina ord i andras munnar. Vad andra vill diskutera seriost eller inte vet du inget om. Alla trådstarter kan ha seriosa diskussioner, precis som alla trådar kan ha vissa som inte vill diskutera utan bara spy galla och trycka ner.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-28 11:30:18 följande:
    Ja, jag är mellan 40-46.

Du gör ett antagande som du baserar på just din upplevelse. Med så lite erfarenhet så kan du inte anta att kvinnor ogillar dig enbart baserat på ditt fördelaktiga utseende. När jag var yngre var jag rättså ofta upptagen av att tänka på hur andra uppfattade mig, fick höra att jag uppfattades som arrogant. Med högre ålder och högre självkänsla så slappnade jag av och vips så blev liksom alla supertrevliga mot mig. Så samma utseende även om jag såklart rent fysiskt såg bättre ut som yngre, och när min personlighet utvecklades så blev alla välkomnande. Innan det så var killar och män alltid positiva till mig men sen blev alla trevliga mot mig, även kvinnor.

Därför ligger det nära till hands att säga att det är personligheten det hänger på, det är min övertygelse.
    Nu blir det väldigt mycket off topic och du svävar iväg och spekulerar kring saker du bara antar och gissar på. Varför ska vi ens diskutera mig? Måste jag ha ditt godkännande som "duktig kvinna" för att få säga min åsikt i tråden? 

Nu nämnde jag att det var en tråd som intresserade mig. Bara för att jag kan känna igen mig i vissa trådar så betyder inte det att jag är för kvinnoförtryck eller tycker att kvinnor som blir våldtagna för skylla sig själva. Vissa kvinnor blir förtryckta, andra kvinnor förtrycker. Vissa män blir förtrycka, andra män förtrycker. Jag personligen känner mig inte förtryckt och har aldrig gjort, men vet att det finns de som blir det. Men till skillnad från dig tänker inte jag sitta och relativisera deras personliga upplevelser om vad de erfar i livet. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Z) skrev 2024-10-28 13:42:23 följande:
    Vad är din teori om varför vissa män har ett behov av att trycka ner andra kvinnor?

Du om någon borde kunna svara på det tänker jag. Väntar med spänning på ditt svar.
    Jag kan inte svara på det precist då jag varken förtrycker någon eller blir förtryckt. Jag har aldrig reflekterat kring det. Det kanske är en fråga som du ska ställa till män och inte mig tänker jag? 
  • Anonym (Hmm)

Detta har jag aldrig någonsin kunnat förstå - hur kan man trycka ner den man borde älska?
    Jag har haft en tjej som blev fysiskt och psykiskt misshandlad av ett ex. Så pass att hon fick missfall och miste barnet. Hon hade nog aldrig vågat bli gravid med mig.
    Nr 2 - psykisk misshandel, du är fet och duger inte men ... ändå fick de barn ihop.
    Nr 3 - psykiskt och fysiskt, analt våldtagen m,m
    Vet inte varför jag drar till mig dessa men - Nr 3 har sett mig för vem jag är och litar på mig och slappnar av. 
    Jag är fruktansvärt snäll och förstående men har insett att många tjejer har förbrukat sitt förtroende för män helt enkelt.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 21:07:32 följande:

Detta har jag aldrig någonsin kunnat förstå - hur kan man trycka ner den man borde älska?
    Jag har haft en tjej som blev fysiskt och psykiskt misshandlad av ett ex. Så pass att hon fick missfall och miste barnet. Hon hade nog aldrig vågat bli gravid med mig.
    Nr 2 - psykisk misshandel, du är fet och duger inte men ... ändå fick de barn ihop.
    Vet inte varför jag drar till mig dessa men - Nr 3 har sett mig för vem jag är och litar på mig och slappnar av. 
    Jag är fruktansvärt snäll och förstående men har insett att många tjejer har förbrukat sitt förtroende för män helt enkelt.

Ja det är hemskt att höra. Fy fan, få sin partner att drabbas av missfall. Hoppas idioten sitter inne. 

Samtidigt finns det många män som också är utsatta för psykisk misshandel av sina partners. Så det är ett stort problem i samhället. Männens våld leder oftare till dödligt våld. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 21:07:32 följande:

Förstår inte heller hur man kan behandla någon man säger sig älska illa
Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor