Övertramp eller ej, gå på "fest" som gift?
Hej,
Denna fråga är ställd bara för att jag behöver veta vad som anses okej, så jag vet om jag gjort ett övertramp eller inte.
Jag är närmare 40, gift sedan 10 år, har flera barn med min fru, båda bra jobb, hus mm.
En kvinnlig kusin till mig, som jag återupptagit kontakten med sen några år tillbaka hörde av sig och undrade om jag ville komma över på middag och vin nästa helg. (hennes barn och man skulle iväg till mormor/morfar) Hon hade bjudit in någon väninna och undrade om jag kunde ta med en gammal gemensam bekant som hon inte träffat på mkt länge, men hon vet att jag har kontakt med honom. (Hon är väldigt social).
Värt att nämna är att jag och kusinen var som bästa vänner under senare tonåren och unga vuxenlivet.
Jag som sällan umgås med andra tyckte det lät trevlig och nämner det för min fru.
Min fru blir riktigt förbannad och höjer rösten mm. Hon talar om för mig att det är sjukt, framför allt att min kusin är en idiot där man inte bjuder in endast den ene parten. Hon vill nu aldrig mer träffa henne och anser att hon är "dum i huvudet" och jag med. Lika så jag, då man är gift kan man inte gå på "fest" där det finns singlar av motsatt kön. Hemmafester är intima och det flörtas mm. Jag fick gå om jag ville men då skulle jag få skriva under skilsmässopapper när jag kom hem.
Jag blev helt ställd och visste inte hur jag skulle reagera. Tyckte bara det skulle vara trevligt men jag erkänner att jag kan ha lite annorlunda uppfattning om saker och ting.
Är det ett övertramp att göra något sådant när man är gift sedan länge, eller överreagerar min fru?
Jag har ingen aning.