Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:43:17 följande:
Tråkigt att du blev våldtagen och bra att du kunnat lägga det bakom dig.
Men det rättfärdigar inte dina aborter, det är min åsikt. Och många andras åsikt.
Men om aborterna hjälpte dig att må bättre så är det väl bra. Men jag tror som sagt att du hade mått bättre om du behöll barnen. Oavsett vad så kan du inte vrida tillbaka klockan. Alla gör misstag.
Men uppmuntra inte andra att göra misstag, vilket abort är.
Detta sagt med all respekt för det du varit med om, jag menar det verkligen!!!
Jag lovar dig till 100% att jag inte hade mått bättre om jag inte hade gjort abort. Och jo, mitt beslut rättfärdig min abort. Det är min kropp och jag som bestämmer.
Nej, min abort har inget med mitt mående att göra. Men den gjorde att jag kunde fokusera på att lägga våldtäkten bak mig och jobba med mig själv och mina känslor av det hela. Nu blev jag enbart gravid med våldtäktsmannen ena gången och då gjorde jag abort. Den andra våldtäkten resulterade inte i någon graviditet med den mannen.
Nej, jag har ingen lust att vrida klockan tillbaka. Och hade jag kunnat och fortfarande blivit gravid genom våldtäkt så hade mitt beslut varit samma. Det hade fortfarande blivit abort.
Jag uppmuntrar inte andra till att göra misstag. Däremot uppmuntrar jag andra till att göra vad
de själva vill. Oavsett om de vill göra abort efter en våldtäkt eller behålla. Båda besluten är nämligen lika mycket rätt.
Jag säger inte att det är fel att behålla ett barn som blivit till av en våldtäkt och att man skulle ha gjort abort. Jag säger att kvinnan måste ta det beslutet själv. Vill hon behålla så gör hon. Vill hon göra abort så gör hon det. Det är inte ditt åsikt eller min åsikt som gäller, utan hennes egen åsikt och hennes egna val. Det är det enda som är rätt.