• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-14 14:57:04 följande:

Jag har inget detaljerat förslag, men om det gällde just det med finansiering så kanske det vore möjligt med en högre avgift än vanlig patientavgift på aborter som inte sker i nödsituationer. Jag minns inte vad patientavgiften är idag. Har för mig jag betalat 250 kr vid läkarbesök någon gång under de senare åren.

Men det är bara en mer generell tanke. Det är inte ett skarpt förslag.

Och hur ska man bedöma vad som ska anses som en nödsituation? Det är det som är kruxet. 
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-14 23:37:19 följande:
    Det är lugnt, vi vet ditt ord är betydelselöst nu.
    molly50 skrev 2024-11-14 18:41:34 följande:
    Ja,fast i vissa delstater så är det ju kvinnor som dör då en del läkare inte vågar hjälpa dem att utföra en abort av rädsla för att bli stämda.
    Vilket medför att dessa kvinnor får resa till andra delstater för att få hjälp.
    Eller i värsta fall får ta till andra metoder som kan vara mer riskfyllda.
    Det är vad som kan bli konsekvensen av strikta abortregler.

Ja, jag förstått att du tycker det. Och jag frågar dig varför? 

Tror du saker man säger gäller för resten av livet?
  • EpicF
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-15 11:43:14 följande:
    Det får man ju titta på om frågan skulle drivas i realiteten. Jag har som sagt inte gett något förslag, bara spånat. Men rent generellt så tycker jag det är bra om båda liven kan räddas. I fall när det är så så känns det fel av mig som skattebetalare att bidra till blodsutgjutelse, Därför är jag ju för en ändring av finansieringen, men jag har inget direkt förslag. Det får man ju titta på om det skulle aktualiseras utanför diskussionsspalten FL.
    Så det är bättre att båda ska räddas till varje pris än att kvinnan ska må bra?
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-15 13:51:51 följande:

Mer än 5min, sen betydde inte ditt ord något Solig

Men grattis, måste varit en oerhörd ansträngning att klara av att undvika diskutera med mig i hela 5min och sen bryta ditt egna ord  :lol:

5min? Ok, så en dag/halv dag är 5min enligt dig. Märkligt resonemang. 
  • EpicF
    Anonym (Signe) skrev 2024-11-15 15:53:17 följande:
    Vi vet nog redan svaret på den frågan...
    Inte vad jag kan se
  • EpicF
    Anonym (Signe) skrev 2024-11-15 15:53:17 följande:
    Vi vet nog redan svaret på den frågan...
    Ja ,det vill jag också veta... 
    EpicF skrev 2024-11-15 16:46:22 följande:
    Inte vad jag kan se
    Läste fel så svarade märkligt 😅🙈
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-15 16:38:54 följande:
    Inga kvinnor födds gravida 
    Och var påstod jag det?
  • EpicF
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-15 17:03:14 följande:
    Det allra bästa är väl att båda räddas och att det kommer till en situation där båda mår bra? Det kan väl vara något värt att sträva efter? Och som sagt - jag har inte rent samvete om jag med mina skattepengar bidrar till blodsutgjutelse i vilken form det än vara må och inte ens protesterar mot det, inte ens höjer min röst utan bara flyter med strömmen.
    En kvinna som absolut inte vill ha barn kommer att mö bra av att behöva föda och ta hand om ett barn denne inte vill ha. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-15 17:13:16 följande:
    Kolla när du påstod detta och hur lång tid det tog, det var endast 5min innan du bröt ditt ord.
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-15 17:05:01 följande:
    Jag har inte sett den. Från vilket år i så fall? Kan du väldigt kort nämna fallets innehåll?

Mellan 11 november kl 13.59 till 12 november kl 09.44 är 5min enligt dig. Väldigt långa 5 min 😅

Drygt 8hoch 45min är enbart 5min för dig. Ja, för oss andra mer normala personer så är 8h och 45min, just 8 timmar och 45min. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?