EpicF skrev 2024-11-09 11:36:14 följande:
Våldtäktsnabben väntar till kvinnan kan bli gravid?
Jag tvivlar på att våldtäksmanen vet när kvinnan han ska våldta har ägglossning. Med det behöver han helle ringe veta för att våldtäkten han utför ska resultera I en graviditet. De flesta våldtäksmän har inte kondom, vilket innebär att det har tvingande oskyddat sex med en kvinna. Oskyddad sex vet de flesta män (och kvinnor) kan resultera i en graviditet. Men du verkar inte ja förstått det. . 🤔
Så lite som 10 är det knappast. Vet du hur många våldtäkter det begås i Sverige per år? Både som anmäls och som inte anmäls. Glöm inte de våldtäkterna som sker i en fast relation.
klyban skrev 2024-11-09 10:44:52 följande:
SÅ du menar att våldtäktsmän väntar till kvinnan har möjligheter att bli gravid
DU gör ett påstående du helt saknar saklig grund för, återkom när du har sakligheten som stödjer dig, för nu kan det lika gärna var 10st bara.
35500 aborter förra året svarar på alla frågor och att du inte förstår att alla inte är som du.
För man tycker en siffra på 35500 skulle berätta något för dig, men du ser det som ett problem ser jag och där du inbillar dig att är som dig och inte att biologin och sex gör att förnuftet åker ut genom fönstret.
Hur kan du inte veta såna här saker?
(Och du accepterar inga svarar som säger du har fel, det vet alla som har med dig och göra.)
Och komiskt nu har dessa få rader svarat alla dina frågor, vilket bara kommer innebära samma frågor igen och ett par nya, för svara på något är liksom inte din sak och för du vet att du inte har svar och pga de kommer berätta att du har fel.
Och du har fel, för förnuft är inget som följer sex så mycket, en del har förnuft, och en hel del har inte och skydda sig mot graviditet är det sista dessa tänker på.(Och det verkar du har stora problem att greppa, kanske 35500 vore en fingervisning för dig att du inte förstår???)
Nej, 35 500 abort är inte svaret någon av mina frågor till dig. Har du verkligen glömt att du har frågar mig saker som inte har med abort?
Det enda 35 500 berättar är att det var så många aborter som genomfördes i 2023. Hur många av de som var pga våldtäkt berättas inte. Förövrigt så var 60% av de 35 500 aborterna innan vecka 7, dvs tidiga aborter.
Jag skulle tippa på att av de 35 500 aborterna så är ca 30-35% pga våldtäkt som anmäls. Dvs över 10 600 aborter. 85-90% av det är mer än hälften. (Om du inte förstår vad ordet tippa betyder så får du slå upp det)
Sedan ska vi inte glömma alla våldtäkter som inte anmäls och de som sker i en relation. Då siffran högre.
Som jag visste svarar inte du på frågorna denna gången heller. Är väl för att du inte kan svara på den eftersom du inte kan backa upp det du påstår bla jag har skrivit.
Återigen, vara för att DU tappar allt ditt sunda förnuft id sex och "glömer" dra på kondomen så finns det massor som inte gör detta.
Med tanke på hur många som har sex daglige så är 35 500 abort inte är hög siffra. Sedan kan man också bli gravid även om man använder skydd. Det verkar du ha glömt helt.
Jag har gjort abort två gånger. En gång pga våldtäkt och en gång pga att jag som 18 åring blev gravid trots skydd (igen).
När ska du berätta om alla dessa våldtäkter med en graviditet som följd, för nu säger du många och jag undrar vad är många.
1, 2 3, många?
Och du ger en helt sjukt hög siffra, och den siffran skulle först kunna uppnås om just våldtäktsmannen visste exakt när det gick och göra graviditet.
Du inbillar dig väl in denna siffra, för då per automatik berättar du att våldtäktsmannen vet, och det låter fullständigt osannolikt.
Varför du dina påståenden ifrån, nått ställe som har saklighet och fakta?(För just nu ser det inte alls ut som så.)
35500 aborter 2023 berättar att män och kvinnor inte gör som oss, och skyddar oss från graviditet om vi inte vill ha en.
Det är vad detta antalet berättar, och påstår du att du har rätt mer än rent tekniskt i hur man skydda sig, ja, det vore makabert att du inte förstår att vissa som har sex, så är det sista dom tänker på att skydda sig, och då är det redan över.
Och jo, dessa 35500 är svaret på alla dina frågor och vem som har rätt och att vi alla är olika med sex och att vissa har tappat sitt förnuft vid sex.
Hur kan du inte veta om såna här saker?
Låter som lite för mycket fantasi och som du läst lite för mycket romansböcker och inbillar dig det är en verklighet.
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-09 12:56:30 följande:
Jag läste någon siffra som då var < 1%, men minns inte när.
Användaren hade lite lite högre siffror än så
Eller jag menar mer GIGANTISKT mycket högre siffror än så
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-09 13:06:29 följande:
Jag tror inte att du heller vill ha fri abort i 9 månader, så vi tycker nog alla att abortlagar ska finnas, men lagstiftningen är inte det jag är mest intresserad av, utan själva etiska diskussionen.
Med den logiken ( "inte har med att göra")så får man ju aldrig diskutera etiska frågor om någonting alls, men jag tycker det ska vara tillåtet att diskutera. Jag kan jämföra med om jag deltar i en djurrättsdemonstration och en köttätare ser våra plakat och säger "det där har du inte med att göra". Men jag fortsätter ändå bära mitt plakat - för kärleken till livet/levande varelser driver mig.
Dessutom är jag om jag betalar landstingsskatt och om landstingspengar går till aborter inblandad, och jag vill inte ha någon del i blodsutgjutelse. Därför stör mig landstingspengar till aborter, om det inte är aborter i medicinska nödsituationer.
Oförnuft ser jag inte som ett etiskt skäl som rättfärdigar aborter i en rent etisk mening. Dessutom finns också många andra anledningar till att aborter sker.
Självklart ska abort vara gratis i Sverige och att man ska rädda kvinnans liv även om det är i 9:e månaden.
Som du diskuterar, så talar du om för dom vilken etik som gäller, det funkar inte så alls.
Eller ja, mer än man anser ha bättre moral och den andras inte har betydelse, så betyder att man berättar för vad dom vad ska göra.
Dock har du inget med deras kön att göra ens, så varför en hybris du kan dyka in och moralisera en som vill göra en abort för, för det låter ju rätt religiöst anfallsvinkel faktiskt.
Själv är jag emot abort med mig som part, dock respekterar jag kvinnas val oavsett vad jag tycker om detta och av en så troligt enkel anledning att det är hennes kropp, INTE MIN att bestämma över.
Svenska abortlagar är perfekta och idag är det precis ingenting man behöver göra med dessa och pga de fungerar så otroligt bra.