• Anonym (Vadskajaggöra)

Är min sambo attraherad av henne?

Hej.
    jag har en sambo och vårt barn leker ihop med grannen.
    jag får en stark känsla av att han är attraherad av henne men han säger såklart nej.

barnen går på samma aktiviteter och mamman är alltid där med hennes barn och jag ser hur dem ibland tittar på varandra, att han tittar på henne och sen när hon tittar på han kollar han bort. Dom skriver med varandra ang barnen ?vanliga? saker men främst dem två. Även jag ibland.

jag tycker mig se att han ändrar sig när hon är i närheten, blir väldigt blyg mm men kollar mycket på henne. Ibland ser jag att dom kollar varandra länge i ögonen utan att prata med varandra?? Hon är också i ett förhållande. 

vad ska jag göra? Dom har ju inte gjort något eller så detta är bara det jag ser och får en känsla av att han tycker om henne. 

har en sån dålig magkänsla när jag ser hur han/dom tittar på varandra..

• Svar på tråden Är min sambo attraherad av henne?
  • Anonym (Em)

På din beskrivning låter det som det, tyvärr. Men kan vara signaler han inte tänker på att han ger.

• Anonym (Vadskajaggöra)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-23 16:37:11 följande:

På din beskrivning låter det som det, tyvärr. Men kan vara signaler han inte tänker på att han ger.

Att han inte menar det? Bara råkar kolla typ utan avsikter?
  • Anonym (Ja)

Ja, de är attraherade av varandra, de flörtar och båda vet att den andra är intresserad. Han kommer att förneka det om du konfronterar honom, men så är det för du ser det ju själv. Kan du leva med att han vill ha någon annan och öppet visar det också, och att det är besvarat...? Litar du på att han kommer att vara trogen...?

• Anonym (Vadskajaggöra)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 16:45:21 följande:

Ja, de är attraherade av varandra, de flörtar och båda vet att den andra är intresserad. Han kommer att förneka det om du konfronterar honom, men så är det för du ser det ju själv. Kan du leva med att han vill ha någon annan och öppet visar det också, och att det är besvarat...? Litar du på att han kommer att vara trogen...?

vadå flörtar? Jag ser blickar mellan dom.. men inget pågående flirtande direkt? 

• Anonym (Em)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 16:39:42 följande:
    Att han inte menar det? Bara råkar kolla typ utan avsikter?
    Ja, så jag menar. Han vet nog att han finner henne attraktiv men inte säkert att han inser att han kollar osv
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 16:52:15 följande:

Att möta varandras blickar och låsa fast dom ÄR att flirta . Dom gör det medvetet och är en variant av flirt helt klart. 
    Man söker blicken och pratar sinsemellan med bara ögon. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 16:52:15 följande:

Ok, så du vet inte hur man flörtar med andra ord. Att utbyta blickar är en klassiker annars.
  • Anonym (Vadskajaggöra)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 17:06:34 följande:
    Ok, så du vet inte hur man flörtar med andra ord. Att utbyta blickar är en klassiker annars.
    Jag vet hur man flirtar, och jag vet att dom kollar länge osv på varandra. men tänkte flirtande mer in action, kommentarer osv. Det gör dom inte..
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 17:24:29 följande:
    Jag vet hur man flirtar, och jag vet att dom kollar länge osv på varandra. men tänkte flirtande mer in action, kommentarer osv. Det gör dom inte..
    Spelar det egentligen någon roll? Det ÄR ju en pågående flirt .

Ord och annat kan dom ju byta när du inte är i närheten....
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 17:24:29 följande:
    Och du har så klart 100 % koll på din sambos mobil...? Det finns många sätt att hålla kommunikationen hemlig. Om de är smarta så kommer de inte kommentera ett dugg bland andra människor. Nu när jag tänker efter så kan de redan ha gjort något till och med.
Svar på tråden Är min sambo attraherad av henne?