• Anonym (Vadskajaggöra)

Är min sambo attraherad av henne?

Hej.
    jag har en sambo och vårt barn leker ihop med grannen.
    jag får en stark känsla av att han är attraherad av henne men han säger såklart nej.

barnen går på samma aktiviteter och mamman är alltid där med hennes barn och jag ser hur dem ibland tittar på varandra, att han tittar på henne och sen när hon tittar på han kollar han bort. Dom skriver med varandra ang barnen ?vanliga? saker men främst dem två. Även jag ibland.

jag tycker mig se att han ändrar sig när hon är i närheten, blir väldigt blyg mm men kollar mycket på henne. Ibland ser jag att dom kollar varandra länge i ögonen utan att prata med varandra?? Hon är också i ett förhållande. 

vad ska jag göra? Dom har ju inte gjort något eller så detta är bara det jag ser och får en känsla av att han tycker om henne. 

har en sån dålig magkänsla när jag ser hur han/dom tittar på varandra..

• Svar på tråden Är min sambo attraherad av henne?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 17:24:29 följande:
    Jag vet hur man flirtar, och jag vet att dom kollar länge osv på varandra. men tänkte flirtande mer in action, kommentarer osv. Det gör dom inte..
    Hur vet du det? Du ser väl inte allt som pågår mellan dom.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 17:48:33 följande:
    Och du har så klart 100 % koll på din sambos mobil...? Det finns många sätt att hålla kommunikationen hemlig. Om de är smarta så kommer de inte kommentera ett dugg bland andra människor. Nu när jag tänker efter så kan de redan ha gjort något till och med.
    Tror inte jag. Har de något bakom ryggen hade de spelat ointresserade när ts ser
  • Anonym (Vadskajaggöra)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 17:48:33 följande:
    Och du har så klart 100 % koll på din sambos mobil...? Det finns många sätt att hålla kommunikationen hemlig. Om de är smarta så kommer de inte kommentera ett dugg bland andra människor. Nu när jag tänker efter så kan de redan ha gjort något till och med.

jag har inte kollat den men har sett när dom skrivit om barnen och det är bara vanligt.. alltså det ända jag sett är långa blickar och att han verkar blyg När dom ses. 

jo och att han gillar saker hon lägger ut på instagram..

• Anonym (Ja)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-23 17:54:35 följande:
    Tror inte jag. Har de något bakom ryggen hade de spelat ointresserade när ts ser
    En del är inte så smarta att de fattar att sånt syns ;) 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 18:02:23 följande:

jag har inte kollat den men har sett när dom skrivit om barnen och det är bara vanligt.. alltså det ända jag sett är långa blickar och att han verkar blyg När dom ses. 

jo och att han gillar saker hon lägger ut på instagram..

Mm men det finns appar som man använder för annan slags kommunikation, om du förstår. Men visst, det måste inte vara så att det har gått längre än visat intresse. Hur som helst, de är uppenbart intresserade av varandra. Vad tänker du göra åt saken? Leva med det, konfrontera ena/båda (och räkna med förnekande), göra slut, något annat alternativ...? Förvarning: om du gör slut så bli inte ledsen när de "råkar" börja dejta sedan.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 18:15:11 följande:
    En del är inte så smarta att de fattar att sånt syns ;) 
    Sant men tror ändå att min teori är troligast. Döljer man nåt brukar man överdriva
  • Teresiat

Man måste inse att attraktion kan uppstå när som helst mellan vem som helst, det viktiga är vad man gör med den och att man är respektfull och lojal med sin partner.

• Anonym (Vadskajaggöra)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-23 18:18:18 följande:
    Mm men det finns appar som man använder för annan slags kommunikation, om du förstår. Men visst, det måste inte vara så att det har gått längre än visat intresse. Hur som helst, de är uppenbart intresserade av varandra. Vad tänker du göra åt saken? Leva med det, konfrontera ena/båda (och räkna med förnekande), göra slut, något annat alternativ...? Förvarning: om du gör slut så bli inte ledsen när de "råkar" börja dejta sedan.

men du tror alltså att de är så intresserade av varandra så att om jag skulle göra slut: så skulle dem börja dejta ?

• Anonym (Vadskajaggöra)
    Teresiat skrev 2024-10-23 18:31:37 följande:

Man måste inse att attraktion kan uppstå när som helst mellan vem som helst, det viktiga är vad man gör med den och att man är respektfull och lojal med sin partner.

ja så är det ju, men det gör ju ont när det är så uppenbart att han är intresserad av henne eller attraherad. Alltså jag har ju läst om en del kroppsspråk och ibland tycker jag att dem till och med står onödigt nära varandra, alltså nästan så att den snuddar vid varandra. 

• Tecum

De är attraherade av varann men verkar ha bestämt sig för att inte ta det längre. Så gör de flesta upptagna i samma situation.
    Bra att du visat att du sett och vet, det har en hämmande effekt om han mot förmodan skulle vilja ta det vidare. 

Så länge ni har en varm och kärleksfull relation är det nog ingen fara. Men om det börjar krisa får du se upp.

Svar på tråden Är min sambo attraherad av henne?