Inlägg från: Anonym (Jasså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasså?)

Kvinnor och höga krav på partner?

Tom Araya skrev 2024-11-29 00:41:32 följande:
    Att det var 10 kvinnor som mördades av sina män och inte 100 eller 1000 eller
    10 000 säger dig inget?

För att ge lite perspektiv:
    I Afrika mördas ca 2,5 på 100 000 kvinnor, jämfört med 0,6 i Europa. 
    I Sverige dog 124 personer som orsak av våld 2020. 99 av dem var pojkar/män och 25 var flickor/kvinnor. Ca hälften av flickorna/kvinnorna dödades i nära relationer (vän, pojkvän/man, släkting).

Kvinnlig kriminalitet (i Sverige), bl.a. mord ser annorlunda ut jämfört med mäns. Kvinnor som mördar mördar i första hand sina barn, sina män eller sina föräldrar, alternativt betalar någon annan för att utföra själva mordet. Det brukar handla om ett par-tre fall varje år. Så tittar man på mördade mammor så utgörs förövarna till stor del av deras döttrar.

Men varje mördad kvinna eller person är såklart för mycket.
    Jaha så vi ska vara nöja för att det bara var 10? för att det minsann kunde varit mer? ska kvinnor nöja sig med 90% av livslönen för den kunde ju minsann varit 60? Är du nöjd med att kvinnor fortfarande år 2024 blir mördade, misshandlade, hotade, ofredade, trakasserade eller våldtagna av män? vad har perspektivet med något att göra? mer än att du vill antyda att vi borde nöja oss. Urk
  • Anonym (Jasså?)
    Postman skrev 2024-11-28 23:47:09 följande:

Ja och vad har dessa lösryckta inlägg från mig med denna tråden att göra menar du? 

Var det inte du som påstod i denna tråd att jag insinuerade? eller hur? är det fortfarande insinuerande tro? Eller är det kanske som så att här gömmer det sig ett litet misogynt troll? 

frågar igen: varför vill du inte acceptera att kvinnor får lov att ha krav på att ens potentiella partner ska vara demokratisk och jämställd? Är du rädd att din egen fru ska inse att du är misogyn och bli lämnad? 
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 06:48:18 följande:
    man kan ju resonera så, om man vill
    men om man skulle påstå att mammor är överflödiga för att en frånvarande mamma inte är bättre än ingen mamma så är det väl någon som klagar på att det är något med logiken som inte stämmer.

Jasså? Inget med logiken? Visa mig gärna studier på fördelningen över hur mycket frånvarande mammor över frånvarande pappor. Och du vet att en kvinna behöver bli godkänd för IVF va? Det är alltså utomstående part som bedömer att dessa kvinnor räcker som trygghet för ett barn.

för ett barn är stabil och trygg vuxen viktigare än dna och blodsband. Eller hur? så om fler män vill vara delaktiga pappor så är det väl superenkelt för fler män att levla upp till att bli just demokratiska och jämställda? eller vad hindrar män? Är det kvinnor som hindrar män?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Liten) skrev 2024-11-29 09:34:39 följande:
    Hur ska man veta vem av de ointressanta männen man ska försöka lära känna mer då, för att se om det finns nåt där. För släpper man många krav som du verkar föreslå, så blir de som är kvar faktiskt ganska ointressanta

vet inte hur det är för andra kvinnor men jag känner att det kan bli för jobbigt om man börja skriva till någon som känns sådär och sen när man lär känna honom bättre får mig att inse nej jag vill verkligen inte gå vidare med denna man. Då har man stört honom i onödan liksom. Särskilt om man hunnit träffas. Kanske inte så kul för honom direkt heller att jag var ganska ointresserad från början
    Precis. det står inte i pannan vilka män som är bra eller dåliga, och eftersom en kvinna i värsta fall kan riskera dö till följd av fel val så är nog inte rucka på kraven första steget att ta. men det är väl ett kvinnligt problem som män inte ska behöva ta hänsyn till, det är ju mer synd om de ovalda männen 👀
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:43:29 följande:
    "Jasså? Inget med logiken?"
    Vi börjar med din logik
    du gjorde en ganska ful tolkning och tog för givet att Tom menade att det räcker med existensen av en pappa

Varför jämför du en närvarande och bra mamma med en frånvarande och dålig pappa?
    Tom Araya skrev 2024-11-28 23:40:27 följande:
    Bland de ensamma kvinnorna som ändå väljer att skaffa barn, kanske för att de själva har god inkomst, så kan det bli många barn som saknar en pappa.

Har du riktigt tänkt igenom konsekvenserna, både på individ- och samhällsnivå ordentligt?

För det är precis det som många män klagar på. att kvinnor inte borde få skaffa barn på egen hand, för att barnet minsann behöver en pappa med. Eller hur? Eller ska jag leta upp x antal sådana trådar med sådana svar från män?

det många män inte verkar förstå att det räcker inte med att vara en biologisk pappa som bidragit med sin säd och sitt dna. Det krävs faktiskt ganska mycket mer för att räknas som förälder och vårdnadshavare! Det vet du också. vi är i en tråd som rör kvinnor och kvinnor eventuella höga krav på partners. vill du hellre diskutera om dåliga mammor är du fri att starta en egen tråd om det, varsågod. ingen hindrar dig; och det vet du också.
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:57:44 följande:
    om man utgår från den vänsterfeministiska synen på män, är det så att den stämmer så är ju "varför kvinnor är kräsna och selektiva?" helt fel fråga

möjligt svar på rätt fråga är
    kvinnor är väldigt rädda för att vara ensamma
    Om kvinnor vore rädda för att vara ensamma hade väl alla bortvalda män blivit valda? då hade de väl varit bättre än ensamhet? Eller hur? Det känns som du gjort en liiiiten tankevurpa där, jag förstår. Kan inte vara lätt att tangentkriga i sin iver att försöka bevisa. Ja vad var det du ville bevisa? Att kvinnor inte är rädda för ensamhet? 
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:50:38 följande:
    postman har blivit anklagad för att vara misogyn ett antal gånger, men alla gånger jag har sett så är det av misandriska feminister som brukar roa sej med att kasta skit på män på forumet. Oftast de där som beter sej som jävla idioter och trollar sönder diskussioner när det börjar gå trögt med argumenten.

tycker det är konstigt att det inte är jag som får dessa anklagelser när det är främst jag som helt utan filter brukar förklara vad jag tycker om dessa feminister.
    Jaså? är det verkligen så? Wow. Den store helige har talat. Lystring alla feminister, lyssna på den vise mannen. Han vet att kvinnor är rädda för ensamhet. Så otroligt rädda för ensamhet, därför flockas kvinnor som bin kring sockerkaka runt alla sunkiga män som finns i vårt avlånga land. desto mer misogyn man. desto mer flockas kvinnorna 🐝
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 11:22:16 följande:
    i stället för att fråga Tom om han tycker samma lika tog du för givet att män tycker samma lika och bygger ditt motargument på det
    normalt kallas det för halmgubbe.
    har du läst hans svar innan du försöker försvara något på tal om halmgubbe? eller behöver tom lite smurfar som allierade?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:18:25 följande:
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.
    Vad finns det mest om? Ensamma kvinnor på dejtingmarknaden eller ensamma män? men snälla upplys mig gärna om hur du kom till slutsatsen att det är just kvinnor som är rädda.

är väl män som med näbbar och klor försöker återkräva sin ?rätt att bli vald? och önska reglera kvinnor och dejtingmarknader och allt annat sjukt vissa män kommer på. Män som är rädda att de inte kommer hitta partner om inte kvinnor ändrar krav eller pappa stat kommer med reglering och kvotering på dejtingmarknaden Tomte
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:07:13 följande:
    Spelar det någon roll om det är 10, 100 eller 1000 kvinnor som söker en ny partner? De är väl inte mer eller mindre rädda för ensamhet beroende på hur många dessa är?
    Så att söka partner är detsamma som att vara rädd för ensamhet? det var en ny icke logisk slutsats. Vad är ditt belägg för att det är just rädsla som får individer att söka efter partner?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:02:42 följande:
    Varifrån får du att jag dragit slutsatsen att just kvinnor är rädda för at bli ensamma?

Jag upprepade medvetet samma uttryck som användes i det inlägg jag svarade på, så alla ifrågasättanden av uttryckets relevans hänvisas tillbaka till författarern av det inlägget.
    ditt eget inlägg #509
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.

eller var det någon annan som drog den slutsatsen än just det nicket Tom Araya? Är det svårt att minnas vad du själv skriver?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:43:45 följande:
    Vad skulle kunna väcka intresse hos dig för en man du inte känner?
    "Utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans".
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 13:07:14 följande:
    Du missar något, ordet just förekommer inte i den meningen jag skrev, vilket ger en annan nyans på meningens betydelse.
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:02:42 följande:
    Varifrån får du att jag dragit slutsatsen att just kvinnor är rädda för at bli ensamma?
    Tom Arayas slutsats är enligt inlägg #509

slutsatsen DU skriver är att om kvinnor inte varit rädda för ensamhet så hade de inte funnits på dejtingmarknaden. Din slutsats är ju att kvinnors rädsla för ensamhet är kvinnors motivator och incitament till att finnas på dejtingmarknaden.

eller vad skulle du annars mena med ett sådant påstående?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 13:08:37 följande:
    Yta alltså!?

och ingen man någonsin har dömt en kvinna efter yta? Är det chockerande att kvinnor med vill ha en partner med representabel yta? Eller är det bara ett manligt behov?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 14:44:36 följande:
    Jovisst, jag ville bara få ett konstaterande över att vi är minst lika goda kålsupare. Glad
    lika goda kålsupare? Om det är vad du kallar den jämlika rättvisa som finns att alla oavsett kön har rätt till preferenser. Om du vill begränsa eller justera ena könets rätt till preferenser däremot är du ute på hal is
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 17:06:49 följande:
    Inkompetenta nötter på skolverket bidrar till att det fungerar sämre
    när inkompetenta genusforskare kommer fram till att orsaken är att pojkar har destruktiv maskulinitet tycker jag att genusforskarna ska bli utan lön som straff för sin inkompetens.
    Jaahaaa. Återigen är de stackars gossebarnen offer, här är det minsann systemet det är fel på. För gossebarnen drabbas. men när kvinnor har lägre löner, lägre pension, gör mer hemarbete, tar mer vab och fl så är det plötsligt inte systemets fel? logiken vissa män försöker trolla med. På tal om inkompetenta nötter.
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 18:12:28 följande:

ja, så klart att jag trollar, jag är ju man 😂

I mitt förra inlägg trollade jag med en kvinna som gjorde så pojkarna lyckades bättre i skolan. trollar lite mer detta inlägg med någon studie en kvinna har gjort.
    men jag vill lägga halva skulden på motsatta könet som lärt mej dumheter.

Personality, IQ, and lifetime earnings
    Miriam Gensowski

This paper estimates the effects of personality traits and IQ on lifetime earnings of the men and women of the Terman study, a high-IQ U.S. sample. Age-by-age earnings profiles allow a study of when personality traits affect earnings most, and for whom the effects are strongest. I document a concave life-cycle pattern in the payoffs to personality traits, with the largest effects between the ages of 40 and 60. An interaction of traits with education reveals that personality matters most for highly educated men. The largest effects are found for Conscientiousness, Extraversion, and Agreeableness (negative), where Conscientiousness operates partly through education, which also has significant returns.

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0927537117303287%3Dihub
    klart du också vill lägga skuld på kvinnor. Ställ dig i ledet med misogyna incels och Palle i spetsen vet jag. Men lägg mest på din egen mor som inte valde en far med sunda värderingar att avla på. Hemska kvinna. tvi tvi tvi. 
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 07:54:40 följande:
    Är du en av de dummar sej när det går dåligt med argumenten?

Snarare ger svar på tal till smurfar som smurfar sig. tänk att det finns så många män som varken är demokratiska eller jämställda år 2024.

är det skolan som varit för dålig för dessa gossebarn under uppväxt till man? Är det föräldrarna som varit för dåliga för dessa gossebarn under uppväxt till man? Eller är bara dessa män dåliga för att de är dåliga oavsett skola/förälder? Kanske är sånt manligt dna som gör dom dåliga? Eller var går det fel, och har dessa stackars gossebarn och män något som helst egenansvar? Eller är de bara offer för den dumma omgivningen och dumma elaka ondsinta kvinnors krav?

• Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 10:23:27 följande:

jag förväntat mej något argument mot Miriams forskning eller något.
    "din mamma..." är ju...

Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-30 08:35:07 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 07:54:40 följande:

Snarare ger svar på tal till smurfar som smurfar sig. tänk att det finns så många män som varken är demokratiska eller jämställda år 2024.

är det skolan som varit för dålig för dessa gossebarn under uppväxt till man? Är det föräldrarna som varit för dåliga för dessa gossebarn under uppväxt till man? Eller är bara dessa män dåliga för att de är dåliga oavsett skola/förälder? Kanske är sånt manligt dna som gör dom dåliga? Eller var går det fel, och har dessa stackars gossebarn och män något som helst egenansvar? Eller är de bara offer för den dumma omgivningen och dumma elaka ondsinta kvinnors krav?

vad har inkompetenta nötter på skolverket med kvinnors krav att göra?
    du blandar ju inte bara öpplen med päron

"tänk att det finns så många män som varken är demokratiska eller jämställda år 2024"

Jämställldhet år 2024 är precis jämställldhet år 2023, för att genuspedagogiken missar vuxna män.jämställldhet år 2023:
    2023

men kollar man på (västerländsk) feminism i dag så är det mest snygga selfies (obs jag älskar också att ta snygga selfies men kallar det inte feministiskt) varvat med förklaringsmodellen att allt är patriarkatets fel.
    .....

Jag tycker detta gått så långt här i Sverige att man knappt kan prata om personlig utveckling bland "min@ halva av befolkningen utan att förklaringen om patriarkatets inverkan på allt, kommer upp. Har man en tråkig parrelation? Patriarkatets fel! Har man problem med hälsan (för att man misskött sin hälsa)? Patriarkatets fel! Är andra kvinnor dumma mot en? Patriarkatets fel! Är det inte väldigt... patriarkalt att infantilisera kvinnor på det sättet? Att alltså säga att kvinnor inte har vare sig förmåga eller ansvarskänsla nog att hantera livet i stort?

Visst, man kan se olika samband och man kan känna sig negativt särbehandlad på grund av sitt kön (kvinna), men man kan ju inte dra det ett steg längre och mena att någon stark men diffus kraft tvingat en att ta vissa beslut som lett till konsekvens x, y, z. 

För några år sedan skanderade jag tvärsäkert: ?alla män förtrycker alla kvinnor!?, men i dag kan jag inte på något sätt motivera hur det skulle gå till. Vi bor, som sagt, i Sverige, inte till exempel Iran, Afghanistan eller Saudi, och inte ens där förtycker alla män alla kvinnor, på individnivå, trots deras starka patriarkala system i alla delar av samhället.

https://amelia.expressen.se/kvinnor-maste-sluta--skylla-allt-pa-mannen/
    misogyna

vem är det som missar vuxna män? är det kvinnor som missar vuxna män? Eller är det återigen män som varken vill vara förebilder eller ta ansvar för andra män? Så vad gör män för att förändra och förbättra denna genuspedagogik? Om den nu är så otroligt missgynnande för män? så vad gör majoriteten av män mer än att sitta passivt och beklaga sig? 

du tror inte det finns en korrelation? att kvinnor har höga krav för att 1) kvinnor inte längre behöver en man ekonomiskt 2) det finns ett överskott på män att välja mellan. Hade du inte valt det bästa om du kunnat välja mellan 2-3-4 alternativ? 3) kvinnor får högre och högre utbildning och högre intellekt har därmed inget gemensamt med män som är lågbildade, ignoranta och har en dålig människosyn.

men det är väl återigen genuspedagogikens fel att kvinnor klarar sig ekonomiskt, att det finns överskott på män? det är säkert genuspedagogikens fel med att män är överrepresenterade som gärningsmän. Måste vara det  kvinnliga feministiska patriarkatet som får männen att bli gärningsmän. Stackars män som är offer för dessa feminister

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?