Inlägg från: Anonym (Jasså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasså?)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:12:31 följande:
    Trams som sagt. Det är du som tolkar statistiken så som den passar dig. 

Männen tar ansvar och det visar också statistiken.
    så statistiken visar inte att kvinnor tar större ansvar? Vilken statistik har du som påvisar motsatsen? 
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:08:28 följande:
    Nej, det har inte män. Du har en vidrig manssyn.
    Är det vidrigt att belysa vilka vidriga män som finns? är det vidrigt att förespråka kvinnors rätt till sin egen kropp och vilja när det bevisligen finns vissa vidriga män?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 13:04:46 följande:
    Nej, det är verkligen inte fakta. Jag skulle t.o.m. hävda att det är direkt vilseledande då den bygger på en fördom som inte stämmer.
    Jasså? Var är faktan som motbevisar dig? All forskning och statistik inom ämnet påvisar att MÄN är överrepresenterade som gärningsmän. Det är inte en fördom. det är statistisk fakta.
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 08:47:05 följande:
    Du agerar inte på fakta. Du agerar på fördomar. Du har en vidrig manssyn som jag sa.

Fakta är att den stora majoriteten män är laglydiga och hyggliga medborgare. 

Frågan är varför du negligerar fakta och väljer att agera efter fördomar.

Det är lätt att hitta kvinnliga mördare och brottslingar. Betyder det att alla kvinnor är svin? Nej, naturljgtvia inte.
    Hur många kvinnliga mördare kontra manliga. Om kön inte är en faktor. Varför är det inte lika många kvinnliga mördare kontra manliga? bara det bör väl vara bevis nog.. om man inte är en struts
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 16:28:34 följande:
    Att försöka gå runt sakfrågan genom att komma anklagades om härskartekniker förändrar inte sakfrågan.

Prata om korrelationen istället. Prata om hur många procent av männen som faktiskt  begår våldsbrott. Prata om hur många procent av kvinnorna som gör det. Är det inte tillräckligt häftigt att prata om?
    finns det eller finns det inte en korrelation mellan kön och gärningsmän enligt dig? Det är sakfrågan. Och givetvis leder den korrelationen till att kvinnor är selektiva med all rätta. Så hur löser vi det? Jo att fler män tar ansvar och förbättrar framtidens män. är det för avancerat?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 17:05:13 följande:
    Att det finns en korrelation är självklart och det har jag redan förklarat flera gånger i tråden redan. Finns inget att tillägga där.

Både män och kvinnor gör klokt i att vara selektiva i sitt val av partner. Man får dock inte glömma att oavsett kön så är det en liten minoritet som utsätter sina partners för våld.

Lösningen på problematiken är att folk satsar på familjen och är bra föräldrar. Trygga barn blir trygga vuxna och de utsätter inte sin partner för våld.
    Ska jag citera dina svar där du säger att det är fördomar? och vad bra att vi får vara selektiva. Bra. då är vi överrens, kvinnor har rätt till att ha höga krav (precis som män).

din lösning i fetstil väljer jag att tolka såhär; kvinnor ska fortsätta vara kräsna och endast fortplanta sig med guldkornen. det kommer leda till trygga barn. med andra ord: Om kvinnor fortsätter vara kräsna kommer djungelns lag lösa problematiken på sikt
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 17:32:29 följande:
    Du får gärna citera mig då det sagts mycket fördomsfullt i tråden. Vissa inbillar sig att en korrelation är en skäl för att uttala sig lite hur som helst.

Antag att 5 procent av norrmännen skulle våldta någon gång i livet. Det skulle betyda att de skulle vara kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken.

Det gör det fortfarande till fördomar att uttrycka sig i termer som "Norrmän är våldtäktsmän" eller "Norrmän är ondskan personifierad.".
    Och var har någon skrivit att alla män är si eller så? Det har väl x antal gånger skrivit om den gruppen klappusla män som bidrar till att kvinnor behöver ha höga krav för att inte riskera hotas, misshandlas, ofredas, trakasseras, våldtas eller mördas.

förstår du inte varför kvinnor är selektiva? män skriver inte i pannan om de är bra eller inte bra.
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-25 19:47:34 följande:
    Jag ser inte de tecknen i samhället, att mansrollen blir mer toxisk och oförstående. Inte irl heller. Kanske är du för mycket på nätet om du  upplever det så? Har du exempel från din omgivning?
    Könskriget drivs med stor frenesi av bägge kön på FL och Flashback men jag ser det inte alls irl. Gör du?

Det finns en rad orsaker till skilsmässor, ibland är det någons fel, t ex vid otrohet eller våld. Men ofta är det ingens fel att kärleken tar slut, man växer ifrån varann eller tröttnar. Kvinnor ser ett bättre liv utanför relationen, män gör det inte i så stor grad. Skälen är så uppenbara att jag inte orkar dra dem.

Jag upplever att kvinnor är MYCKET mindre omhändertagande mot män idag mor vad det var när jag växte upp. Då var det ett hemmafrusamhälle, idag har kvinnor heltidsjobb och egen ekonomi. Varför skulle deras projektlederi hemma leda till att de är mer omhändertagande och tvingas sätta sina egna behov åt sidan? 
    är du ute i samhället är frågan? om du inte ser. Har du inte märkt av ökade skottlossningar, sprängdåd, alla krig som startats och fortsätter pga män?

hela me too rörselsen som visade hur många män med makt betett sig? Jag kan fortsätta. Var finns du och i vilka kretsar umgås du för att inte se detta? Eller förneka in i absurdum? Vissa svar får det att framstå som en otroligt verklighetsfrånvänd man, och verklighetsfrånvända män och män med skyglappar är med och bidrar till polariseringen genom sitt gashlightande
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 20:47:25 följande:
    För egen del tror jag att skillsmässorna i grunden egentligen beror på tre faktorer. Du är inne på två av dem. Dessa tre faktorer växelverkan också. Gör mannen sin del ökar kvinnans motivation att sköta sin del och sköter kvinnan sin del ökar mannens motivation att sköta sin del.
    1) Att mannen inte tar tillräckligt ansvar för familjen.
    2) Att mannen inte tar tillräckligt ansvar för relationen.
    3) Att kvinnan inte tar tillräckligt ansvar för sitt utseende.

Så det gäller att bygga en kultur där män lär sig att ta stort ansvar samtidigt som kvinnor (men även män) lär sig att ta hand om sig. 

Som man fokuserar jag på mansrollen och det är ansvar, ansvar och ännu mera ansvar som gäller. Som man är det fullständigt oacceptabelt att var lat och att inte göra det dagliga arbetet med försörjning, träning, hemarbete samt relationsvård. Positivitet, ansvar och ärlighet är ledord.

så kvinnor ska vara snygga för att män ska ta sitt ansvar? eller? Intressant är att materialet nedan också nämner att 9% av männen, 0% av kvinnorna att de inte vet orsaken till skilsmässa. nästan 1 man av 10. vad tror du är den troliga orsaken till skilsmässa för dessa män? 

och hur vill du göra förändringar och förbättringar för mansrollen med ansvar? Hur skapar man den kulturen så män förstår att de behöver ta ansvar, så de faktiskt tar ansvar?

https://www.mfof.se/download/18.78bdeb3e17e98c36ecf5a5fe/1643879120862/Separationer%2520en%2520kris%2520f%C3%B6r%2520alla.pdf

• Anonym (Jasså?)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-26 07:57:32 följande:
    Går man efter nyheterna får man en helt fel bild av verkligheten. De har inget intresse av att skriva om att Niklas, Peter, Anders m.fl. som går till jobbet, kommer hem och umgås med familjen. 

Nyheterna skriver om det sämsta som händer varje dag.

Vilka är då alla män som utsätter kvinnor för våld och trakasserier? https://jamstalldhetsmyndigheten.se/mans-vald-mot-kvinnor/sexuella-trakasserier/

Befolkningsstudien Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter i Sverige 2017 visar att 57 procent av unga kvinnor i åldern 16-29 år uppger att de någon gång utsatts för sexuella trakasserier. 55 procent av samma målgrupp har erfarenhet av sexuella övergrepp.

mer än varannan kvinna. Vilka är det som begår dessa handlingar tror du? Vad mer behöver du för att se? Om du har två döttrar kommer din ena bli ofredad eller bli utsatt för sexuellt övergrepp enligt statistiken. hur känns det?

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?