• Anonym (Maja)

Varför köpa skit på dollarstore

Jag förstår verkligen inte varför människor stöttar kedjan dollarstore, när det rapporterats om att deras produkter innehåller cancerframkallande ämnen?! De har fått kritik för det länge trots det säljer de varor proppade med farliga ämnen, och folk köper ändå deras saker pga låga priser. Värst är väl de som har barn, som gillar sakerna och håller på med det.

ni som handlar där- varför gör ni det?Vet ni inte vad ni köper eller struntar ni i att det är usla produkter?

tänker på halloween etc, ett skelett som låter å lyser för ca 100 kronor måste väl ingen ha

• Svar på tråden Varför köpa skit på dollarstore
  • Anonym (Em)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:21:46 följande:
    Du får en extra liten tumme av mig också för att du är så mycket bättre.
    Du behöver inte bli kränkt för att jag lär dig nåt nytt. Upp till dig om du ändå vill handla där och stötta dollarstore.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:27:52 följande:
    Jag handlar väl inte på Dollarstore och behöver därför inga argument för det, eller? Gör jag? 
    Det har jag ingen aning om, men det är ju ganska irrelevant i sammanhanget. Diskutera anledningen till varför folk (man själv och/eller andra) handlar på DS kan man ju göra oavsett - vilket du själv tydligt visat i denna tråd.
  • Anonym (Em)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:29:57 följande:
    NEEEEJ! Nersnackad!Då handlar jag tydligen på Dollarstore då!

Du får ha en liten tumme för att du vinner över mig i frågan om var jag handlar.
    Poängen var inte var du handlar utan skillnaden mellan att köpa samma märke på dollarstore eller ica. Du får som sagt handla var du vill
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Em)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:41:17 följande:
    Nej, det var din poäng när du skrev att jag inte fattade skillnaden. Det var inte det som var poängen i mitt första inlägg, som du citerade och trodde var ett tecken på att jag inte fattade. Jag började på en helt annan diskussion, varpå du trodde att jag inte fattade skillnaden mellan att köpa barnarbete hos olika butiker. Det var som sagt inte det jag menade.

Nå, handlar jag på Dollarstore eller inte? Propagerar jag för att någon ska göra det?
    Jahaja, tydligen.
    Ja, då vinner du ju igen.

Jag är nersnackad. Jag har någonsin handlat på Dollarstore. Absolut. Du får en tumme till.
    Svarade bara på din fråga om skillnaden mellan att köpa barnängen på ds eller ica. Poängen är inte om du handlar där eller vad du tycker att andra ska göra
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:28:19 följande:
    Undrar jag?
    My bad. Det gjorde du inte. Det var jag som tolkade fel. Men faktum kvarstår att du inte verkade förstå ems poäng (=det är omoraliskt att stötta företaget) när du svarade henne med att de säljer barnängen. Kan du se att det argumentet (i betydelsen inpass i en diskussion) ger intrycket att du inte förstod hennes poäng?
  • Anonym (Em)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:46:56 följande:
    Nej. Du skrev att jag inte fattade skillnaden. Det var inte ett svar.

Det är väl en stor poäng om du kammar hem en så total seger att det går upp för mig att jag tydligen handlar en massa på Dollarstore?
    Varför ställde du frågan om du redan fattade skillnaden? 
Svar på tråden Varför köpa skit på dollarstore