• Anonym (Uppgiven)

Misstänkt otrohet vad göra?

Min sambo sedan 2 år tillbaka var på Teambuilding fredag - lördag.
    Jag var hemma och tog hand om hennes barn.
    En gammal kompis jobbar på samma företag. Han skickade en bild när hon
    står och hånglar med någon kille samt att han skrev att hon senare följde med till
    samma killes rum och spenderade natten där.
    Jag blev naturligtvis helt förkrossad när jag fick reda på detta. Men har hållit masken och
    inte sagt något. Hon betedde sig också helt normal när hon kom hem.
    Främsta anledningen till att jag inte sagt något är att vi har en dyr resa inbokad från fredag
    denna vecka. Vi har inte heller något avbokningsskydd på denna resa. Det ska bli skönt att komma till
    sol och värme men jag känner avsky mot min partner och vill inte vara nära henne.
    Min plan är att åka på resan och inte bry mig så mycket om henne. Om hon vill pussas och kramas eller nåt mer så kommer jag ta upp informationen jag fick om den misstänkta otroheten.
    Frågan är om jag kan hålla mig så länge. Jag är så otroligt ledsen och förbannad. Hur hade någon annan gjort i min situation?
  • Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?
  • Anonym (F)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-10-21 15:14:17 följande:
    Det har nog "slagit runt" lite för mig. Jag ska resa. Ska spela Världens bästa pojkvän tills vi kommer hem. Sedan ska jag visa henne bilderna jag fått precis innan vi ska åka på hennes mammas födelsedagsmiddag. Skickade nyss ett fin mess till henne om hur mycket jag längtar efter henne. Det här ska bli kul!
    Nu har det slagit runt rejält. Sansa dig.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (F) skrev 2024-10-21 15:19:56 följande:
    Nu har det slagit runt rejält. Sansa dig.
    Ja ni har rätt. Blir att agera normat i några timmar efter jobb tills barn somnat. Då visar jag bilderna och konfronterar henne. I min värld är det redan slut mellan oss och jag ska sköta allt på ett så moget sätt som möjligt trots att jag vill bete mig som ett svin. Jag är bara så ledsen, kan inte vara i ett förhållande med otrohet. I början var jag lite rädd när hon berättade hur hon varit i sin ungdom men nu när i princip allt var bra. Jag har varit en bra pojkvän som skött det mesta med städning och matlagning, jag har kommit bra överens med hennes barn, jag har gjort allt tråkigt jobb med hennes häst så att hon kunnat fokusera på det roliga. Jag har i princip alltid sätt till att hon fått orgasm när vi har haft sex. Jag sköter min hygien, tränar och ser hyffsat bra ut och har ett ganska bra jobb. Tror många andra tjejer hade hållit hårt i mig. Men känner mig bara värdelös nu.  
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-21 11:53:50 följande:
    Han fick en bild av en kompis till honom när hon står och hånglar med en kille. Samma kompis säger att de gick in i samma sovrum. Varför i helvete tvivla på den saken efter bilden? Hur mycket bevis behöver du?

Skit i erkännandet. En del erkänner, andra förnekar även om det finns filmbevis och 13 edgärdsmän som unisont intygar att hon är skyldig.

Att hon var som vanligt när hon kom hem antyder ju att hon inte har särskilt dåligt samvete över det heller.
    Om han och de tillsammans vill försöka reda ut sina problem, rädda sin kärlek och sin relation, så är det i de flesta fall mycket viktigt att få fram så mycket fakta som möjligt.

Du kanske saknar liknande erfarenheter, du kanske inte har varit kär, bildat familj med barn och allt?

De flesta långa relationer, de flesta familjer, går igenom flera olika kriser genom åren och många reder ut och klarar av sina problem.
    Alla undersökningar visar att de flesta relationer klarar av att överleva en tillfällig sexuell förbindelse.
    Många par kan vittna om att både de själva, var och en, och deras relation har gått stärkt ur en kris.

Jag tycker inte du ska vara så snabb att döma någon annan.
    Särskilt inte som du inte känner till något om deras kärlek och deras relation. Du har ju faktiskt ingen aning.

Jag inser i vart fall att jag vet inte något om ts, inte om hans partner och inte om deras relation.
    Därför ger jag i all välmening de råd som jag gör.

När allt kommer omkring, när man ser saken i ett större perspektiv, så behöver det ju inte innebära något alls att det har förekommit en tillfällig sexuell förbindelse. Rent faktiskt, i praktiken och i verkligheten så har ju inte något överhuvudtaget förändrats av detta.
    Det är ju inte så att någon har blivit blind på ett öga eller förlorat en hand, eller hur?

Allt i övrigt är begränsat till enbart känslor.
    Det enda som kan ha förändrats i verkligheten är känslor. 
    Det finns alltid möjligheter att göra något åt känslor, om man vill detta.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-10-21 15:57:34 följande:
    Ja ni har rätt. Blir att agera normat i några timmar efter jobb tills barn somnat. Då visar jag bilderna och konfronterar henne. I min värld är det redan slut mellan oss och jag ska sköta allt på ett så moget sätt som möjligt trots att jag vill bete mig som ett svin. Jag är bara så ledsen, kan inte vara i ett förhållande med otrohet. I början var jag lite rädd när hon berättade hur hon varit i sin ungdom men nu när i princip allt var bra. Jag har varit en bra pojkvän som skött det mesta med städning och matlagning, jag har kommit bra överens med hennes barn, jag har gjort allt tråkigt jobb med hennes häst så att hon kunnat fokusera på det roliga. Jag har i princip alltid sätt till att hon fått orgasm när vi har haft sex. Jag sköter min hygien, tränar och ser hyffsat bra ut och har ett ganska bra jobb. Tror många andra tjejer hade hållit hårt i mig. Men känner mig bara värdelös nu.  
    Fy så äckligt gjort av henne och oansvarigt när hon har barn. Ta mod till dig TS och berätta på ett moget sätt att det är slut på grund av hennes otrohet (gå inte på ev. lögner). Skrik inte utan lämna bara. Då gör det ondast för henne (om hon har skam i kroppen). Det är henne det är fel på, inte dig, och det är förståeligt att du känner mycket nu. Vissa personer ändrar sig tyvärr inte? Bryt banden med henne och du kommer säkert träffa en bättre tjej. Kram
  • Anonym (nej)
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-21 16:01:37 följande:
    Om han och de tillsammans vill försöka reda ut sina problem, rädda sin kärlek och sin relation, så är det i de flesta fall mycket viktigt att få fram så mycket fakta som möjligt.

Du kanske saknar liknande erfarenheter, du kanske inte har varit kär, bildat familj med barn och allt?

De flesta långa relationer, de flesta familjer, går igenom flera olika kriser genom åren och många reder ut och klarar av sina problem.
    Alla undersökningar visar att de flesta relationer klarar av att överleva en tillfällig sexuell förbindelse.
    Många par kan vittna om att både de själva, var och en, och deras relation har gått stärkt ur en kris.

Särskilt inte som du inte känner till något om deras kärlek och deras relation. Du har ju faktiskt ingen aning.

Jag inser i vart fall att jag vet inte något om ts, inte om hans partner och inte om deras relation.

När allt kommer omkring, när man ser saken i ett större perspektiv, så behöver det ju inte innebära något alls att det har förekommit en tillfällig sexuell förbindelse. Rent faktiskt, i praktiken och i verkligheten så har ju inte något överhuvudtaget förändrats av detta.
    Det är ju inte så att någon har blivit blind på ett öga eller förlorat en hand, eller hur?

Du pratar som om de var gifta sedan 20 år tillbaka och har tre barn och hus. De har bara varit tillsammans i två år och har inga gemensamma barn. 

Detta blir definitivt hennes förlust. Lycka till för henne att hitta någon trevlig person som vill ta hand om hennes barn när hon åker på konferens och har sex med andra. 
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-21 11:53:50 följande:
    Han fick en bild av en kompis till honom när hon står och hånglar med en kille. Samma kompis säger att de gick in i samma sovrum. Varför i helvete tvivla på den saken efter bilden? Hur mycket bevis behöver du?

Skit i erkännandet. En del erkänner, andra förnekar även om det finns filmbevis och 13 edgärdsmän som unisont intygar att hon är skyldig.

Att hon var som vanligt när hon kom hem antyder ju att hon inte har särskilt dåligt samvete över det heller.
    Det är givetvis inte möjligt att utifrån ett foto bedöma om och hur någon hånglar med någon.
    Möjligen om det finns inspelat på video och i närbild då.

Men om det som visas bara är en ögonblicksbild på ett foto så är det givetvis inte möjligt avgöra vad som pågick, hur, vad hände, hur länge pågick det?
    Var det bara en vänskaplig kram?
    Hade han bränt sig på kinden och hon blåste på den för att lindra?
    Slickade hon skämtsamt och oskyldigt bort något spill från hans haka?
    Om man bara tittar på ett foto, på det ögonblicket, kan man givetvis inte bilda sig en bra uppfattning om vad som har hänt.

Om verkligheten är (eller hennes förklaring) t ex att hon följde en arbetskamrat in på rummet för att låna hans mobil-laddare, eller låna toan, så är det självfallet inte otrohet. Eller hur?
    Anonym (nej) skrev 2024-10-21 14:23:05 följande:
    Ska du verkligen åka med hennes barn och ställa till det?

Nää, stanna hemma. Risken att ni börjar storbråka eller göra något annat som påverkar barnet negativt är för stor. Vill du medverka till det? 

Det är helt fel att resa på semester under såna här omständigheter.

Hon är ett svin helt klart. Enklaste är att bara klippa och gå. 
    Man kan inte döma ut en människa, och därmed också ts, på detta sätt.
    Hon som människa är självklart inte ett svin.
    TS har varit kär i henne. Jag utgår från att ts är tillräckligt klok för att inte bli kär i ett svin.

Men däremot kan man döma ut hennes handling som svinaktig, om man anser sig ha belägg för detta.

Men det är stor skillnad på att döma en handling och på att döma ut en medmänniska.
  • Anonym (m)
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-21 16:01:37 följande:

Du igen!

Ja, du vill ju aldrig ta ställning till otrohet, skriver du, ändå så försvarar du det i alla dina inlägg.

Nej, TS har inte förlorat en hand. Däremot tillit. Men det är väl inte viktigt i din värld. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-21 16:15:19 följande:
    Man kan inte döma ut en människa, och därmed också ts, på detta sätt.
    Hon som människa är självklart inte ett svin.
    TS har varit kär i henne. Jag utgår från att ts är tillräckligt klok för att inte bli kär i ett svin.

Men däremot kan man döma ut hennes handling som svinaktig, om man anser sig ha belägg för detta.

Men det är stor skillnad på att döma en handling och på att döma ut en medmänniska.
    Våra handlingar definierar oss som människor. Mördar man någon är man en mördare. Har man sex utanför sin relation är man otrogen. Tycker man att otrohet är svinaktigt, ja då är man ett svin. 

Självklart blev inte TS ihop med ett svin. Det utesluter dock inte att hon är ett nu. 
    Anonym (Natalie) skrev 2024-10-21 16:04:48 följande:
    Fy så äckligt gjort av henne och oansvarigt när hon har barn. Ta mod till dig TS och berätta på ett moget sätt att det är slut på grund av hennes otrohet (gå inte på ev. lögner). Skrik inte utan lämna bara. Då gör det ondast för henne (om hon har skam i kroppen). Det är henne det är fel på, inte dig, och det är förståeligt att du känner mycket nu. Vissa personer ändrar sig tyvärr inte? Bryt banden med henne och du kommer säkert träffa en bättre tjej. Kram
    Du har rätt i mycket av det du skriver.
    Men jag tycker inte att man måste dra de snabba slutsatser som du gör.

Om ts beskrivning stämmer någorlunda med verkligheten (vilket jag tror) så är det helt riktigt att problemet är hennes och det är hon som har personliga problem.

I de allra flesta fall gäller att den som väljer att vara otrogen har personliga problem.

Men vilken människa går genom livet utan att någon gång ha några personliga problem?
    Glöm inte att ts är eller har varit kär i den här människan, så helt genomrutten som människa kan hon ju inte vara!

Sanningen är att personliga problem nästan alltid går att komma tillrätta med.
Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?