Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?
Vi kan inte sticka under stolen med att mycket av det som är fel och stört i samhället kommer från en skadad och svag manlighet. Förvirrade män, som inte vet hur man är en man, men det enda de vill är att vara en. Finns hjälp för en ung man med dålig skäggväxt och tillväxt? Finns hormoner för honom, finns kraftiga insatser med psykiatriker , psychosocial stöd etc?
Nej, i regel får han en burk antidepressiva och åtta möten med en kurator. Var hamnar den här mannen, som bara vill vara man men inte vet hur? Det varierar så klart, men han kommer inte hamna på ett bra ställe, utan ett destruktivt för honom själv och för samhället.
Hur ser det då ut när en kvinna vill ha hjälp med sin manlighet? Ja, du vet själv. Eller om en man vill ha hjälp med sin kvinnlighet? Då finns oändliga resurser.
Min poäng är att vi lever i en störd värld där identifikation spelar en oerhörd roll, iallafall om man identifierar sig som något annat. Men för de som bara vill ha hjälp där dom redan står, finns inget. Du får klara dig själv. Är det bara jag som reagerar på hur otroligt skevt den synen är? Varför får inte dessa små skägglösa män hjälp med muskler, skägg och kuk, när kvinnor får det?
Jag är ingen transofob, jag tycker att var människa får göra sina val, det rör mig inte. Men nu pratar jag om samhällsutveckling och mina skattepengar.
Jag är trygg i min, men störd stukad manlighet är lika mycket ett hot mot mig och min familj som er kvinnor.