• Core

Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?

Vi kan inte sticka under stolen med att mycket av det som är fel och stört i samhället kommer från en skadad och svag manlighet. Förvirrade män, som inte vet hur man är en man, men det enda de vill är att vara en. Finns hjälp för en ung man med dålig skäggväxt och tillväxt? Finns hormoner för honom, finns kraftiga insatser med psykiatriker , psychosocial stöd etc? 

Nej, i regel får han en burk antidepressiva och åtta möten med en kurator. Var hamnar den här mannen, som bara vill vara man men inte vet hur? Det varierar så klart, men han kommer inte hamna på ett bra ställe, utan ett destruktivt för honom själv och för samhället.

Hur ser det då ut när en kvinna vill ha hjälp med sin manlighet? Ja, du vet själv. Eller om en man vill ha hjälp med sin kvinnlighet? Då finns oändliga resurser.

Min poäng är att vi lever i en störd värld där identifikation spelar en oerhörd roll, iallafall om man identifierar sig som något annat. Men för de som bara vill ha hjälp där dom redan står, finns inget. Du får klara dig själv. Är det bara jag som reagerar på hur otroligt skevt den synen är? Varför får inte dessa små skägglösa män hjälp med muskler, skägg och kuk, när kvinnor får det?

Jag är ingen transofob, jag tycker att var människa får göra sina val, det rör mig inte. Men nu pratar jag om samhällsutveckling och mina skattepengar. 

Jag är trygg i min, men störd stukad manlighet är lika mycket ett hot mot mig och min familj som er kvinnor.

• Svar på tråden Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?
  • Core
    Anonym (Que?) skrev 2024-10-20 21:28:52 följande:
    Vilken hjälp vill du ha som du anser att du inte får? terapi är för alla oavsett kön, gym är för alla oavsett kön, utbildning är för alla oavsett kön.

så vilken extra hjälp är det du anser att kvinnor får? menar du att kön till psykvården är kortare för kvinnor än män? eller är det istället hur andra MÄN bemöter dig som är problemet snarare? Att MÄN inte backar andra MÄN utan dömer andra män? Det finns hjälp att få, om man söker hjälpen. vilket gäller såväl kvinnor som män..
    Läs igen. Jag säger att kvinnor får hjälp med sin manlighet, inte sin kvinnlighet. Kanske var jag för kryptisk i rubriken, men läser du texten är poängen hur mycket pengar som går till varje person som könskorrigerar.

Jag söker inte hjälp, utan det är ett samhällsproblem jag belyser
  • Anonym (Que?)
    Core skrev 2024-10-20 21:32:23 följande:
    Läs igen. Jag säger att kvinnor får hjälp med sin manlighet, inte sin kvinnlighet. Kanske var jag för kryptisk i rubriken, men läser du texten är poängen hur mycket pengar som går till varje person som könskorrigerar.

Jaha, så du är kränkt över att kvinnor får byta kön till män? Menar du att män inte får byta kön till kvinna? jag kan göra en snabb googling och ge dig livs levande exempel på det om du önskar. var är det så kallade samhällsproblemet? att kvinnor och män som föds i fel kropp får lov att byta kön? På vilket sätt är det ett samhällsproblem?
  • Anonym (Iore)
    Core skrev 2024-10-20 21:32:23 följande:

Vad jämför du med egentligen?
    Kanske mer rimligt att jämföra med könskorrigering man till kvinna/ kvinna till man?
  • Anonym (P)
    Anonym (Iore) skrev 2024-10-20 21:30:09 följande:
    Vad menar du är motsvarande hjälp som män nekas? Skäggväxt?
    Det är TS som påstår att män nekas vård. Inte jag.
  • Anonym (Mannen)
    Core skrev 2024-10-20 18:49:00 följande:
    Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?

Vi kan inte sticka under stolen med att mycket av det som är fel och stört i samhället kommer från en skadad och svag manlighet. Förvirrade män, som inte vet hur man är en man, men det enda de vill är att vara en. Finns hjälp för en ung man med dålig skäggväxt och tillväxt? Finns hormoner för honom, finns kraftiga insatser med psykiatriker , psychosocial stöd etc? 

Nej, i regel får han en burk antidepressiva och åtta möten med en kurator. Var hamnar den här mannen, som bara vill vara man men inte vet hur? Det varierar så klart, men han kommer inte hamna på ett bra ställe, utan ett destruktivt för honom själv och för samhället.

Hur ser det då ut när en kvinna vill ha hjälp med sin manlighet? Ja, du vet själv. Eller om en man vill ha hjälp med sin kvinnlighet? Då finns oändliga resurser.

Min poäng är att vi lever i en störd värld där identifikation spelar en oerhörd roll, iallafall om man identifierar sig som något annat. Men för de som bara vill ha hjälp där dom redan står, finns inget. Du får klara dig själv. Är det bara jag som reagerar på hur otroligt skevt den synen är? Varför får inte dessa små skägglösa män hjälp med muskler, skägg och kuk, när kvinnor får det?

Jag är ingen transofob, jag tycker att var människa får göra sina val, det rör mig inte. Men nu pratar jag om samhällsutveckling och mina skattepengar. 

Jag är trygg i min, men störd stukad manlighet är lika mycket ett hot mot mig och min familj som er kvinnor.

Att bli en man är lätt att förstå men svårt att göra. 

Det stavas:
    - Disciplin
    - Arbetsmoral
    - Ärlighet
    - Schysst agerande
    - Integritet
  • Anonym (Iore)

Har ts nekats skäggväxtshjälp från vården med motiveringen att kvinnor vill göra könsorrigeringar?

Frågorna hopar sig

• Core
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-20 21:41:40 följande:
    Att bli en man är lätt att förstå men svårt att göra. 

Det stavas:
    - Disciplin
    - Arbetsmoral
    - Ärlighet
    - Schysst agerande
    - Integritet
    Absolut. De män jag syftar på är framförallt incels och andra avarter, som aldrig fått det med sig. Och istället för att belysa och prata om problemet med född i fel kropp när det gäller trans, varför får inte frågan ett större utrymme när det gäller män som inte är män? Män som behöver hjälp att bli män? Bör inte det vara prio ett? Lägg samma pengar på en sån man, som på ett könsbyte, och vi hade haft en sundare manlighet bland det klientelet
  • Anonym (P)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-20 21:13:07 följande:
    Det är nonsens att det finns oändliga resurser för de som vill byta kön. De är minst lika eftersatta som alla övriga, väldigt långa väntetider. Ganska uppenbart att ts har politiska aspekter med tråden.
    Håller med helt, detta är en politisk tråd och inget annat även om ts vill får det att framstå som annat.
  • Anonym (M)
    Core skrev 2024-10-20 21:46:22 följande:
    Absolut. De män jag syftar på är framförallt incels och andra avarter, som aldrig fått det med sig. Och istället för att belysa och prata om problemet med född i fel kropp när det gäller trans, varför får inte frågan ett större utrymme när det gäller män som inte är män? Män som behöver hjälp att bli män? Bör inte det vara prio ett? Lägg samma pengar på en sån man, som på ett könsbyte, och vi hade haft en sundare manlighet bland det klientelet

Visa gärna underlag på dina sk fakta. Annars är det vara åsikter. 

Så incels är alltså inte riktiga män, utan pojkar utan skäggväxt och muskler? Och när de söker hjälp får de ingen. Källa, tack. 

Sedan undrar jag varför du jämför detta med könsbytesoperationer? 

• Anonym (Iore)
    Anonym (P) skrev 2024-10-20 21:46:43 följande:
    Håller med helt, detta är en politisk tråd och inget annat även om ts vill får det att framstå som annat.
    Javisst, avskyr att det hela tiden ska förtäcktas med någon slags halmdocke offermentalitet. 
Svar på tråden Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?