Inlägg från: Anonym (Iore) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Iore)

Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?

Är det här ett utbrett problem? Att män söker hjälp för dålig skäggväxt från vården och blir nekade i dörren? Vem går till vården för skäggväxten eller musklerna eller vad det gäller? Man går ju till gymmet, inte vården.

Du framställer det som att mäns bekymmer med skäggväxt  ignoreras. (Hur kan man ignorera något som inte ens är ett bekymmer)

• Anonym (Iore)
    Anonym (P) skrev 2024-10-20 21:22:24 följande:
    Och vad kostar en årsbehandling med psykofarmaka samt övrig kontakt med sjukvården under 1 år? Du fattar att du inte kan ta med högkostnadsskyddet om du ska jämföra faktiska kostnader för samhället.
    Vad menar du är motsvarande hjälp som män nekas? Skäggväxt?
  • Anonym (Iore)
    Anonym (Iore) skrev 2024-10-20 21:30:09 följande:
    Vad menar du är motsvarande hjälp som män nekas? Skäggväxt?
    Skulle citera core 
    Core skrev 2024-10-20 21:19:21 följande:
    Det kostar 400-800k att byta kön, beroende på vilket håll, enligt en snabb googling. Hur många kan få den uppbackningen för att man mår dåligt i sin fysiska form?

• Anonym (Iore)

Ts, kan du presentera ett exempel på när män nekas vård?

• Anonym (Iore)
    Core skrev 2024-10-20 21:32:23 följande:
    Läs igen. Jag säger att kvinnor får hjälp med sin manlighet, inte sin kvinnlighet. Kanske var jag för kryptisk i rubriken, men läser du texten är poängen hur mycket pengar som går till varje person som könskorrigerar.

Jag söker inte hjälp, utan det är ett samhällsproblem jag belyser
    Vad jämför du med egentligen?
    Kanske mer rimligt att jämföra med könskorrigering man till kvinna/ kvinna till man?
  • Anonym (Iore)

Har ts nekats skäggväxtshjälp från vården med motiveringen att kvinnor vill göra könsorrigeringar?

Frågorna hopar sig

• Anonym (Iore)
    Anonym (P) skrev 2024-10-20 21:46:43 följande:
    Håller med helt, detta är en politisk tråd och inget annat även om ts vill får det att framstå som annat.
    Javisst, avskyr att det hela tiden ska förtäcktas med någon slags halmdocke offermentalitet. 
  • Anonym (Iore)
    Anonym (Pb) skrev 2024-10-21 07:23:30 följande:
    Många andra, till skilland från incel och andra avarter, inser att de själva har problem som de behöver hjälp för och söker hjälp. Då kan de också få hjälp

Incel och andra avarter kan inte erkänna att de själva har problem, att det behöver hjälp och sen söka hjälpa.
    Tror core att någon blir mindre incel om han får bättre skäggväxt? På riktigt alltså? Jag vet att du inte kan svara på det. Men alla det-är-synd-om-män-trådar verkar handla om att kvinnor på något sätt är ansvariga för mäns olycka.

Det blir så tröttsamt till slut 
  • Anonym (Iore)
    Anonym (SL) skrev 2024-10-21 06:16:04 följande:
    Lol.
    Vilken lala-värld lever du i?
    Gratis tamponger? 
    Har aldrig fått och känner inte en enda som får det som en självklarhet.
    Kontinueliga gynekologbesök? Har aldrig kallats till något gynekologbesök utan fått kämpa med att hitta tider eftersom kliniker läggs ner (och då bor jag i storstadsområde). 
    Sjukskriven pga pms och mens???? Jag har lidit av extrema menstruationer sedan tonåren där jag blöder igenom dubbla skydd på 20 minuter och drabbats av pinsamma situationer, extem värk, järnbrist och förlamande trötthet som månatlig vardag.
    Aldrig mötts av annat än käcka eller nedlåtande kommentarer och järntabletter av vården trots att forskning numera har visat att mensvärk är att likställa med värk vid hjärtinfarkt. 
    Klimakteriet har för övrigt varit ett extremt underprioriterat område ända sedan tidernas begynnelse.
    Först nu man ens börjat lyfta det.

Du vet inget om hur vana kvinnor är att ställa frågor kring detta. Många är vana att kvinnoproblem bortkollras med att det är naturligt och vågar inte ens fråga Som graviditetsproblem och förlossningskador. Kvinnor har framfall och kissar på sig så fort de nyser och får veta att det är ju såååå vanligt. Sen händer inget.
    Vi får kämpa med att få hjälp.
    Ja, en lala-värld. Mer behändigt att kunna slänga ut att (alla) kvinnor får så mycket (fast de tydligen inte får det) och att stackars män får ingenting (trots att män faktiskt får testosteron om deras kropp har behov av det). (Med andemeningen, PGA KVINNOR) typiskt för halmdock-offerkoftorna på familjeliv.
  • Anonym (Iore)
    Anonym (Pb) skrev 2024-10-21 13:05:50 följande:
    Om man har problem så måste man först inse att man behöver hjälp, sen be om hjälp och till sist ta emot hjälp
    Precis, det är ju inte som att någon kör omkring med en täckt bil och ger spottade incels en testosteronspruta på stan.

'kolla, den här killen har dålig skäggväxt, gira när jag säger till' nu är du inte incel längre, här får du en klubba'
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Iore)
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 15:39:02 följande:
    Det blir vanligare och vanligare, facken och jämställdsarbete prioriterar det högt.

sverigesradio.se/artikel/nu-far-alla-regionsanstallda-gratis-mensskydd
    Sa du inte alldeles nyss att det var en självklarhet för kvinnor med gratis tamponger och bindor på jobbet? (Samtidigt som du lade i vågskålen att män aldrig får någon hjälp)
Svar på tråden Varför får kvinnor hjälp med sin manlighet, men inte män?