• Anonym (Kvinna)

Män och självinsikt...

En man som har sjukt mycket pengar kan i princip få en hur ung och snygg tjej som helst eftersom vissa av dom gör vad som helst för en viss livsstil. Dom flesta män har dock inte obegränsat med pengar...

Jag hade tidigare en kollega som skilde sig  Han var då ca 35 år och drog direkt ut på olika dejtingsajter. Han tyckte själv han var världens kap. Han var i bra ålder, hade bra jobb och var dessutom ganska lång. Det han själv inte såg alls var att han var inte speciellt snygg och han var dessutom skallig (tänk George i Seinfeld men lång).

Samma sak gäller en annan killkompis... Han är kort. Under 170 cm. Nykterist. Han har numera gett upp dejtingsajterna för dom ger aldrig nåt.

Det dessa två personer som är helt olika ändå har gemensamt är att dom saknar självinsikt. Dom vill båda ha tjejer som är snyggare än vad dom kan få och dom ser inte själv sin egen snygghetsnivå. 

Varför tror ni att det ofta är på detta vis? Jag tror inte alls det är lika vanligt att kvinnor stöter på mycket attraktivare män och om dom får nobben undrar varför. Kan det bero på att kvinnor har högre utseendetryck från tidig ålder och därför är medvetna om sina för- och även nackdelar?

• Svar på tråden Män och självinsikt...
  • Anonym (Lady)
    Anonym (M) skrev 2024-10-20 08:57:07 följande:

Man kollar väl efter snygg kvinnor om man ända ska kolla, varför leta efter något man inte är intresserad av,
    Sen att man passerat bäst före datum får en leva med. 

Haha, jag trodde också att jag hade passerat bäst före-datum, tills mannen i mitt liv dök upp och bevisade motsatsen.

Han är nästan 15 år yngre än jag, enormt snygg och sexig dessutom. OCh det är ingen tillfällig fling då vi varit ett par i flera år!
  • Fossil
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 17:19:12 följande:
    Män och självinsikt...Amen.

Det understrukna är familjeliv ett typexempel på när man läser alla trådar som skrivs negativt
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 17:29:23 följande:
    Skalliga killar är det fulaste jag vet och skalligheten får dom att se gamla ut. Jag skulle aldrig skaffa barn med en skallig kille av just den anledningen som du tar upp att det är ärftligt. 

om kvinnors vikt och utseende 
    Och tio minuter senare gör du likadant själv.
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 17:29:23 följande:
    Skalliga killar är det fulaste jag vet och skalligheten får dom att se gamla ut. Jag skulle aldrig skaffa barn med en skallig kille av just den anledningen som du tar upp att det är ärftligt. 

Som fossil är man in i helvete gammal
  • Anonym (Lady)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 23:11:15 följande:
    Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut. 
    Det jag syftade på var de egna preferenserna. Glad

Nej, alla män blir inte skalliga. Min man är visserligen ca tio år yngre än både din pappa och mig, och han har allt hår i behåll. Långt är det också, och jävligt sexigt. 

Sen håller jag inte med om att skallighet per automatik gör att mannen ser gammal ut, äldre möjligtvis, men inte gammal.

Min son har en kompis som var mer eller mindre skallig redan på högstadiet, det var inte roligt alls. Den stackars grabben fick inte ens ha keps inomhus, fy vad ledsamt det var.
    Det där tramset om keps inomhus är iofs en annan diskussion, men ändå.

Samma son har flera kompisar som är mer eller mindre skalliga, med rakade huvuden. En av de är jättesnygg och jag tror inte ens att han passat i hår!

Jaja, jag säger inte att du har fel. Tvärtom. Alla tycker vi olika.

Men jag vet, med tiden som facit, att ens preferenser ändras med tiden. Idag skulle jag exempelvis inte kunna tänka mig en man som är säg... tio år äldre än mig. Han ser helt enkelt för gammal ut. Själv har jag bra gener som gör att jag lätt håller mig i form och ser betydligt yngre ut än jag i själva verket är.

OCh detta blev nästan en hel novell!
  • Anonym (Ja och nej)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-10-20 00:54:55 följande:
    Nej män är inte lika ytliga som kvinnor..
    Anonym (J) skrev 2024-10-20 01:47:46 följande:
    Tvärtom. De flesta män går enbart efter utseende. 

Jag tror att det är en generationsfråga faktiskt. Ju längre bak i tiden man går, dessto vanligare att män bryr sig mest om utseendet, och tvärtom: att kvinnor är glada bara de hittar en man som vill ha dem, men idag, och ffa i gruppen som idag är runt myndighetsålder och strax däröver, är det precis tvärtom - att det är kvinnorna som är kräsna betr. utseendet, medan männen är glada bara de får en tjej. Generellt sett, alltså. Inte konstigt alls, m tanke på att kvinnor idag har en helt annan roll och status än vad de hade förr. Förr var deras (enda) syfte att vara en vacker accessoar till mannen + någon som kunde behaga mannen (och sköta markservicen). Ingen förväntade sig att de skulle kunna vara nåt annat - en intellektuellt stimulerande jämlike - och då fanns det ju inte så mycket att gå på mer än utseendet.  Idag är situationen nästan den omvända (iaf i den generella samhällsbilden) - kvinnor är starka och självständiga och behöver inte längre männen till nåt annat än ren förnöjelse, och går därför mest på utseende. Nu generaliserar jag förstås, och naturligtvis finns det massor av undantag, men förhoppningsvis fattar ni som läser mitt inlägg vad jag menar. Man kan se en generell trend. Plus, förstås, att det finns fler män än kvinnor, vilket gör att kvinnor har råd att vara mer kräsna. 
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2024-10-20 10:39:06 följande:
    Anonym (J) skrev 2024-10-20 01:47:46 följande:
    Tvärtom. De flesta män går enbart efter utseende. 

Jag tror att det är en generationsfråga faktiskt. Ju längre bak i tiden man går, dessto vanligare att män bryr sig mest om utseendet, och tvärtom: att kvinnor är glada bara de hittar en man som vill ha dem, men idag, och ffa i gruppen som idag är runt myndighetsålder och strax däröver, är det precis tvärtom - att det är kvinnorna som är kräsna betr. utseendet, medan männen är glada bara de får en tjej. Generellt sett, alltså. Inte konstigt alls, m tanke på att kvinnor idag har en helt annan roll och status än vad de hade förr. Förr var deras (enda) syfte att vara en vacker accessoar till mannen + någon som kunde behaga mannen (och sköta markservicen). Ingen förväntade sig att de skulle kunna vara nåt annat - en intellektuellt stimulerande jämlike - och då fanns det ju inte så mycket att gå på mer än utseendet.  Idag är situationen nästan den omvända (iaf i den generella samhällsbilden) - kvinnor är starka och självständiga och behöver inte längre männen till nåt annat än ren förnöjelse, och går därför mest på utseende. Nu generaliserar jag förstås, och naturligtvis finns det massor av undantag, men förhoppningsvis fattar ni som läser mitt inlägg vad jag menar. Man kan se en generell trend. Plus, förstås, att det finns fler män än kvinnor, vilket gör att kvinnor har råd att vara mer kräsna. 
    Jag kan till viss del hålla med om den generella bilden. Men med undantaget att män fortfarande helst vill ha vackra kvinnor, men att dom blivit alltmer desperata och precis som du säger så blir resultatet att dom tar vad som helst. Bara dom får någon.

Detta har rubbat balansen så gravt att 25åriga män letar 60+kvinnor, ensamstående 3-barnsmammor mm. Om dom haft alternativet så hade dom troligtvis inte valt dessa i första hand.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-20 11:07:49 följande:
    Jag kan till viss del hålla med om den generella bilden. Men med undantaget att män fortfarande helst vill ha vackra kvinnor, men att dom blivit alltmer desperata och precis som du säger så blir resultatet att dom tar vad som helst. Bara dom får någon.

Detta har rubbat balansen så gravt att 25åriga män letar 60+kvinnor, ensamstående 3-barnsmammor mm. Om dom haft alternativet så hade dom troligtvis inte valt dessa i första hand.
    Att män i 25-årsåldern söker kvinnor 60+ eller ensamstående småbarnsmammor är nog trots allt inte vanligt.

Har själv en son som är just 25 och det kan jag lova, det hade han aldrig gjort!
    Inte ens min äldsta son som är i 40-årsåldern skulle sjunka så lågt.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-20 11:10:14 följande:
    Att män i 25-årsåldern söker kvinnor 60+ eller ensamstående småbarnsmammor är nog trots allt inte vanligt.

Har själv en son som är just 25 och det kan jag lova, det hade han aldrig gjort!
    Inte ens min äldsta son som är i 40-årsåldern skulle sjunka så lågt.
    Att dina barn inte skulle kunna tänka tanken inkluderar nog bara dom till någon slags majoritet. Men att det nu finns rejält desperata själar som i princip tar vad som helst är en realitet idag då balansen mellan könen har förändrats så pass mycket och desperationen hos många män når oanade höjder.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-20 11:20:55 följande:
    Att dina barn inte skulle kunna tänka tanken inkluderar nog bara dom till någon slags majoritet. Men att det nu finns rejält desperata själar som i princip tar vad som helst är en realitet idag då balansen mellan könen har förändrats så pass mycket och desperationen hos många män når oanade höjder
    Kan inte heller se varför en kvinna 60+ skulle intressera sig för en 25-åring.
    Jag är inte 60+ men snudd på, min man är ca tio år yngre. Det tog ganska lång tid för mig att inse att han verkligen menade allvar med mig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-20 10:13:21 följande:
    Haha, jag trodde också att jag hade passerat bäst före-datum, tills mannen i mitt liv dök upp och bevisade motsatsen.

Han är nästan 15 år yngre än jag, enormt snygg och sexig dessutom. OCh det är ingen tillfällig fling då vi varit ett par i flera år!
    Exakt varför nöja sig med mindre!
  • Anonym (Lady)
    Anonym (M) skrev 2024-10-20 13:00:58 följande:
    Exakt varför nöja sig med mindre!
    Verkligen!

Han är den sista mannen i mitt liv, oavsett om vi (högst troligt) håller ihop för alltid eller ej.

En sån kärlek hittar man nog bara en gång i livet. 
Svar på tråden Män och självinsikt...