• Anonym (Kvinna)

Män och självinsikt...

En man som har sjukt mycket pengar kan i princip få en hur ung och snygg tjej som helst eftersom vissa av dom gör vad som helst för en viss livsstil. Dom flesta män har dock inte obegränsat med pengar...

Jag hade tidigare en kollega som skilde sig  Han var då ca 35 år och drog direkt ut på olika dejtingsajter. Han tyckte själv han var världens kap. Han var i bra ålder, hade bra jobb och var dessutom ganska lång. Det han själv inte såg alls var att han var inte speciellt snygg och han var dessutom skallig (tänk George i Seinfeld men lång).

Samma sak gäller en annan killkompis... Han är kort. Under 170 cm. Nykterist. Han har numera gett upp dejtingsajterna för dom ger aldrig nåt.

Det dessa två personer som är helt olika ändå har gemensamt är att dom saknar självinsikt. Dom vill båda ha tjejer som är snyggare än vad dom kan få och dom ser inte själv sin egen snygghetsnivå. 

Varför tror ni att det ofta är på detta vis? Jag tror inte alls det är lika vanligt att kvinnor stöter på mycket attraktivare män och om dom får nobben undrar varför. Kan det bero på att kvinnor har högre utseendetryck från tidig ålder och därför är medvetna om sina för- och även nackdelar?

• Svar på tråden Män och självinsikt...
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-19 16:40:51 följande:
    Kan det hänga på att killar från tidig ålder mycket mer sällan bedöms för sitt utseende utan mer vad dom gör och hur dom är? Dom kanske förstår att det finns riktigt snygga män som exvis Henry Cavill, men dom tror i sin enfald att resten av dom bara är snäppet osnyggare än han och förstår inte att attraktionsskalan vad gäller utseende är betydligt bredare än så. Skrattande
    Nej män är inte lika ytliga som kvinnor..
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 23:11:15 följande:
    Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut. 
    Skallighet är inte något entydigt manligt problem. Otroligt många svenska kvinnor har högt hårfärste så hela pannan syns.. Det är inte heller jättesnyggt. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-10-20 00:58:33 följande:
    Skallighet är inte något entydigt manligt problem. Otroligt många svenska kvinnor har högt hårfärste så hela pannan syns.. Det är inte heller jättesnyggt. 
    Det går inte att jämföra med skalliga män som ser ut som gamla gubbar i 30 års åldern 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-10-20 00:54:55 följande:
    Nej män är inte lika ytliga som kvinnor..
    Tvärtom. De flesta män går enbart efter utseende. 
  • Anonym (Tvättmärket)
    Anonym (R) skrev 2024-10-19 19:58:26 följande:
    Hur f-n kan du misslyckas om du är rik?
    Över 20 % av män får underkänt i personlig hygien, enligt en nätenkät jag läste där flera hundra svenska kvinnor svarat.

Det kanske vore bra att komma förbi basnivån för förskolebarn innan man börjar dejta?
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Tvättmärket) skrev 2024-10-20 08:38:36 följande:
    Över 20 % av män får underkänt i personlig hygien, enligt en nätenkät jag läste där flera hundra svenska kvinnor svarat.

Det kanske vore bra att komma förbi basnivån för förskolebarn innan man börjar dejta?
    Så män får inte bedöma kvinnor, men kvinnor får agera domare för mäns hygien?
  • Anonym (Tvättmärket)

Själv struntar jag i om mannen är kort ner till 168 cm, skallig, har lite mage, spelar datorspel, fiskar eller jagar varannan helg och en massa andra saker som kvinnor gnäller om.

Men han måste vara smart, ha en anständig lön, hänga med på min humor och gilla att laga mat och äta god mat.

En enstaka otrohet kan jag överleva, men den som inte kan uppskatta min matlagning förtjänar mig verkligen inte.

• Anonym (Tvättmärket)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-20 08:41:36 följande:
    Så män får inte bedöma kvinnor, men kvinnor får agera domare för mäns hygien?
    Både fungerande män och kvinnor äcklas av mäns dåliga hygien.

Det förekommer t.o.m. arbetsplatsproblem p.g.a. mäns hygien, där chefen får säga åt dem att duscha. Jag har själv varit med om att en man avhystes från ett uppdrag på min tidigare arbetsplats p.g.a. det gick inte att ha honom i lokalerna.

Har varken läst eller hört om att detta skett med en kvinna.
  • Anonym (M)

Man kollar väl efter snygg kvinnor om man ända ska kolla, varför leta efter något man inte är intresserad av,
    Sen att man passerat bäst före datum får en leva med. 

• Anonym (Lady)
    Anonym (Tvättmärket) skrev 2024-10-20 08:50:53 följande:
    Både fungerande män och kvinnor äcklas av mäns dåliga hygien.

Det förekommer t.o.m. arbetsplatsproblem p.g.a. mäns hygien, där chefen får säga åt dem att duscha. Jag har själv varit med om att en man avhystes från ett uppdrag på min tidigare arbetsplats p.g.a. det gick inte att ha honom i lokalerna.

Har varken läst eller hört om att detta skett med en kvinna.
    Det före kommer även hos kvinnor, hur pass ovanligt det är vet jag inte.

På en arbetsplats där jag jobbade fanns två tydliga lortgrisar, de var dessutom kompisar. Vissa trodde att de var ett par men det var de inte då kvinnan var lesbisk och hade sambo. Lite konstigt var att sambon inte var en lortgris, hon jobbade på samma arbetsplats.

Det var en stor arbetsplats, vi var ca 1500 anställda så ingen hade väl 100 koll.

Iallafall, den manlige skitgrisen fullkomligt stank. Han blev tillsagd många gånger att han måste tvätta sig åtminstone så folk kan vara i hans närhet. Han var truckförare så han jobbade  inte så nära andra, men på möten och så... herrejösses så han stank.

Den kvinnliga lortgrisen luktade fitta rent ut sagt. Det hände att hennes ljusa byxor hade fläckar mellan benen, så det syndes tydligt utan att man såg efter. Det är ju inte så att man går och inspekterar folk mellan benen... ibland hade hon blodfläckar ner på benen också. Jävligt äckligt.
    Vet att hon operarades senare för sina besvär, så hon kanske inte går runt och stinker längre. Vad vet jag...
Svar på tråden Män och självinsikt...