• Emzor1

BIM November 2024

Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 17:46:08 följande:
    Förstår absolut hur du tänker, jag övertänker verkligen in i det sista.
    De digitala testen visade sent sist tyvärr. Då plussade jag på dag 14/15 med rfsu & digitala, och då mäter dom ju olika hcg nivåer dessutom! Tror jag är låghormonare och det därför behöver gå någon dag efter bim innan jag plussar och därför har jag valt med att vänta på mensen istället innan jag testar igen ☺️
    Hur tidigt man testar positivt beror på när ägget fäster, så du är inte nödvändigtvis ?låghormonare? utan sist fäste ägget kanske äl+12 varav ditt plus kom lite senare. Därför är det inte bara individuellt när man plussar utan kan variera för samma kvinna mellan olika graviditeter❤️
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-31 19:16:40 följande:

Någon mer än mig som blir skengravid varje månad? Är 99% säker på att det inte tagit sig den här månaden heller och jag vet också att man vanligtvis inte får symtom såhär tidigt.
    Idag har jag haft ont/stickningar i ?tjejmagen? , känns inte alls som mensvärk.. och har även mått illa i princip hela dagen. Är inte sjuk (vad jag vet) och har inte ätit något konstigt med eller så.
    tycker det är så jobbigt för jag försöker vara ganska lugn kring detta för att inte få upp förhoppningarna på något sätt, så att det inte blir lika jobbigt sen när mensen väl kommer.. men man känner sig ju så jäkla uppgiven 

För mig är det pms, blir alltid väldigt liten i maten efter äl fram tills mens, mår illa (lite bakis känsla) och ett humör som kan göra så att min man troligtvis vill strypa mig😅 När jag plussade med sonen var mitt främsta symtom att jag var ovanligt trevlig inför mens, mådde inte illa - men däremot fick jag mörkare och större bröstvårtor/gårdar.

Sen finns de dem som har precis som du beskriver! Det är så himla olika och jag tycker det gör det så svårt när tidiga symtom påminner om pms.. Inte blir det lättare när graviditeter kan skilja sig åt, min syster hade 0 symtom med sin första, med andra mådde hon fruktansvärt illa inför mens.. ????
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 19:38:40 följande:
    Ja såklart det kan variera! Men sist fick jag symtom någon vecka efter ÄL, men kan väl varit inbillning också! 
    Menade bara att det kan likväl innebära att ägget fäst sent även denna gång eller att du kanske hade äl senare (om du inte tempar då) ☺️ Tycker ådrorna på bröstet talar för graviditet, om det inte är något du är van vid? Såg på ditt testa tidigt ett svag streck men inte på de andra - tycker som tidigare skrev, ta ett digitalt 🙏 håller tummarna 😍
  • Emzor1
    Elvaa11 skrev 2024-10-31 19:44:33 följande:

Är ÄL +6 gissar jag på, slutat tempa så har inte bekräftat ägglossningen som jag brukar göra. Men fick positivt ägglossningstest 23/10 och hade väldigt mycket känningar i magen. 
    Jag undrar lite vilka graviditetstest ni använder? Tänker vanliga stickor då. Har bara cb digitala hemma o man vill gärna inte testa med dem ?i onödan? när BIM närmar sig 😊

Har digitala med veckoindikator men även testlagrets stickor, har dock inte använt dem tidigare så kan inte säga om de är bra eller dåliga ☺️ förra graviditeten körde jag RFSU testa ofta, men upplevde de mycket svagare än ex. Clearblue plus 
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 20:36:32 följande:

Så kan det ju vara! Jag brukar inte få så tydliga ådror vid mens nej, men är osäker ändå. Jag blöder fortfarande lite från tappen efter att jag irriterat den, men är bara lite och klarrött.. Det är ljusrött/orange just nu, känns inte som mensen även om den är beräknad nu. Är kluven med andra ord, får se om den sätter igång. Sätter den inte igång så ska jag testa! 🙏🏼

Det tycker jag låter klokt! Håller tummarna 🤞☺️
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-01 06:39:42 följande:
    Grattis!!🥹
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-11-01 06:40:49 följande:
    Grattis 😍 Vilken present 🥳💕
    Pandan14 skrev 2024-11-01 06:58:16 följande:
    Ååhh!! Stort stort grattis 😍😍

Tack snälla 🥹❤️
  • Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-01 08:40:44 följande:
    Åh grattis! Var det ni som försökt länge? 😍
    Nej, detta var första försöket????❤️
  • Emzor1
    Vallmo93 skrev 2024-11-01 11:10:58 följande:
    Åh vilken present! Stort grattis! 😍

Jag tror jag hade ÄL igår. Positiva äl test i förrgår. Aldrig känt/tänkt på äl-värk tidigare men igår var jag extremt uppblåst med håll-känsla på höger sidan om magen, samt ca 30 min av mensvärks-liknande molande. 

Idag gick tempen upp och jag är snustorr 😅 lyckades tyvärr inte tajma in mys mer än imorse (ca 18h efter gårdagens värk) så tror inte det blir något denna månaden. Men första försöket och oavsett skönt att få känna in kroppen lite mer!
    Stort tack!🥰

åh vad spännande! vi hade sex cd 17 och positivt äl-test cd19, så man behöver inte pricka helt❤️ låter som jag har haft det, varit snustorr och är fortfarande efter äl🥰
  • Emzor1
    Anonym (E) skrev 2024-11-01 09:01:37 följande:

Vad tror vi här? 
    Jag ser svagt!🤩
Svar på tråden BIM November 2024