• Emzor1

BIM November 2024

Pandan14 skrev 2024-10-26 19:23:26 följande:
    Usch förstår dig, vi gjorde samma och att sen behöva berätta om mf det är så så så jobbigt 💔
    Ja men verkligen.. det ?dumma? med att testa positivt denna månaden är att jag inte bara ska dölja det på min födelsedag, utan mannens månaden efter, svågerns, och julafton? Inte att släkten är stordrickare men vi brukar ta ett glas bubbel för att fira, skulle jag tacka nej (vilket jag gjorde när vi väntade sonen) började vissa i släkten gråta och sa att de förstod att jag var gravid, trots att vi ville vänta med att berätta..
  • Emzor1
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-26 22:39:51 följande:

Hej alla!
    jag behöver lite hjälp.. blir galen. Idag testade jag med CB igen, stadig smiley?? Detta är tredje dagen i rad? har haft mys varje dag sen i tisdags.. orkar verkligen inte idag men vill inte missa någon chans. Jag har även väldigt ömma bröstvårtor. Kan jag redan haft ägglossning tro?

Är det lila clearblue? Då ska man sluta testa efter första fasta för testet låser sig i 48h vid fast smiley, därefter tänker den att det är en ny cykel och utgår från din individuella ?basnivå? av hormoner vilket kan vara anledningen att du får fortsatt positivt, för dina hormoner är högre än basen ☺️

Jag hade kompletterat med vanliga stickor (hade själv clearblue och blinkande smiley i 5-6 dagar men aldrig fast, men det var för att min äl var sen). Testar du med stickor ska du (vad jag läst, rätta mig gärna) utgå från senaste positiva testet eftersom lh skickar bara signal till kroppen att ägglossa men garanterar inte att det sker, äl kan med andra ord bli sen❤️ Dock värt att notera är att äl-tester kan bli positiva för äl, graviditet och nära inpå mens 🙏

Har du haft några äl-känningar och sekret? 
  • Emzor1
    Emzor1 skrev 2024-10-27 06:16:21 följande:
    Är det lila clearblue? Då ska man sluta testa efter första fasta för testet låser sig i 48h vid fast smiley, därefter tänker den att det är en ny cykel och utgår från din individuella ?basnivå? av hormoner vilket kan vara anledningen att du får fortsatt positivt, för dina hormoner är högre än basen ☺️

Jag hade kompletterat med vanliga stickor (hade själv clearblue och blinkande smiley i 5-6 dagar men aldrig fast, men det var för att min äl var sen). Testar du med stickor ska du (vad jag läst, rätta mig gärna) utgå från senaste positiva testet eftersom lh skickar bara signal till kroppen att ägglossa men garanterar inte att det sker, äl kan med andra ord bli sen❤️ Dock värt att notera är att äl-tester kan bli positiva för äl, graviditet och nära inpå mens 🙏

Har du haft några äl-känningar och sekret? 
    Rättar mig själv: man ska gå på det första positiva om det är positivt flera dagar i rad, men om det blir positivt sen negativt någon/några dagar och positivt igen kan det bero på att kroppen försöker ägglossa igen men behöver inte betyda det** 

att första testet är att lita på är informstion från iv-klinik, att utgå från sista vid flera positiva är från ett forum så iv-kliniken är ju mer pålitlig källa 😅
  • Emzor1

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

• Emzor1
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-27 21:52:53 följande:
    Åååh vilken fin present det skulle kunna bli, håller tummarna. Jag har också tänkt på det här med att testa x antal dagar för BIM, jag som har lite kortare lutealfas lär ju aldrig få plus allt för många dagar före BIM. Då har ju ägget knappt fäst 🙈 

En hel del får ju positivt ÄL+10, men långt ifrån alla. 
    Ja men eller hur! Är på första försöket med andra barnet så har inte så höga förhoppningar på att det skulle ta sig så fort, men klart att man ändå hoppas 😅

Jag har 12 dagars lutealfas och en längre follikulär, så att kunna testa 6 dagar innan bim finns inte på kartan för mig???? När har du bim och vilken cd är du på? 🙏
  • Emzor1
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-27 22:30:58 följande:

Åh hoppas på ett plus då! Vilken present det vore! 

Tack! Hoppas jag med, och att ni andra får ett plus också🙏
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-28 12:17:45 följande:
    Så spännande! på clearblue hemsida kan du söka på från vilken dag du kan testa baserat på bim och äl!

vet att de finns ett testa digitalt ultra tidigt 
    Vilket bra tips - tack ska kolla upp😍 fick några clearblue veckoindikator av en kompis som inte ska ha fler barn, så tänkte använda de innan jag köper fler test men skulle det inte ta sig på 3 månader så ska jag kolla deras ultratidiga ☺️
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-28 21:42:22 följande:
    Tänk på att de med veckoindikador mäter en högre dos = kan bli negativt även om de är positivt 
    Tack! Jag tänker att först när mensen kommer är hoppet ute 😅 Hur går det för dig annars? Har du fått positivt på äl-test än? ☺️
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-29 05:56:07 följande:
    Det är så sant! Förra cykeln gav jag inte ens upp när den kom utan va tvungen o testa en gång till 😳 ja!! fick positivt i söndags! vi myste till de på lördagen och igår så tänker att vi har gjort allt för att maxa våra chanser! nu börjar bara den evighetslånga väntan 🥲
    Ja man vill ju så gärna ???? åh vad spännande! det kommer nog gå snabbare än vad man tror tills man får testa (hoppas jag)😂
Svar på tråden BIM November 2024