Inlägg från: Anonym (Saltkatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltkatten)

BIM November 2024

Swn skrev 2024-11-24 09:35:31 följande:

Jag är gravid! Testade för två dagar sedan på ÄL+10 men fick neg, idag ÄL+12 blev det positivt. Vilken lycka! vi Har fått hjälp att bli gravida dom 2 senaste gångerna pga sekundär infertilitet men denna gången tog det sig på andra försöket utan hjälp. Längtar efter att berätta för mannen 🥰 BF 4/8 ❤️

Så himla härligt. Stort grattis 😍
  • Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-24 10:30:37 följande:

jag har en dotter på 11 år sen en tidigare relation 
    nu försöker jag och min nuvarande skaffa en liten knodd? hans första 

jag har misstänkt endometrios sen några år tillbaka så jag hoppas på att jag fortfarande kan få utan hjälp? 7 försöket denna månad vet inte om det är länge eller inte? 😊😊

Okej, vad roligt med ett gemensamt. Då var det längesedan du var gravid precis som jag, jag tycker det är så spännande och roligt att förhoppningsvis få vara med om graviditet och bebis igen 😍 

Man säger väl att det är normalt att det tar upp till 1 år utan att det är konstigt. Hoppas ni får ert plus nu snart 🤞🏻
  • Anonym (Saltkatten)

Godkväll 😊 Jag skulle ju inte testa idag på ÄL+9. Jaghar julpyntat och städat hela eftermiddagen för att hålla mig sysselsatt men så när jag gick på toa efter middagen så bara gjorde jag ett test iaf 😆 

Är det någon annan som ser eller ser jag bara vad jag vill se 🙈 

• Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-24 19:02:19 följande:

ååjooo jag ser allt! Det är ett streck där! 🥰🥰 
    grattis!!!!!! 

har du känt av någonting ? Haft symptom?  

Vore helt jäkla sjukt om detta streck är på riktigt, vågar inte jubla än 😬 Men kul att nån annan ser, då höjs hoppet lite 🙏🏻

Nej jag har inga symtom direkt. Känner ibland av att det spänner lite långt ner i magen, inte värk direkt men känns  lite spänt, ömt på nåt sätt. Jag har dock känt av en del sånt andra månader också då jag inte varit gravid så har aldrig lagt så stor vikt vid det men kanske att det känns mer nu. Aldrig haft symtom tidigt förut när jag varit gravid. Spännande att se hur detta utvecklas 😅

• Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-24 19:19:48 följande:

Super spännande att följa! 

ska du ta ett test i morgon? :) 

Kommer väl aldrig kunna låta bli? men ska försöka vänta en dag så man verkligen kan se stegring om det nu är nåt på gång 😊

Verkar ju kanske som att du har nidis på gång 😬🤞🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    Pinmis skrev 2024-11-24 21:40:34 följande:

Vårt femte försök, hade absolut inga symtomer så jag väntade egentligen på mensen för att sen för första gången ge mig få ägglossningstester för att krydda lite extra , men plofs 2 streck. har tagit 2 andra totalt 3 tester olika tillfällen och jag är verkligen gravid jätte skum Känsla 🥲❤️
    Grattis 🥳 Jag vet precis känslan av att det känns så skumt att man helt plötsligt är gravid 🙈 Jag har aldrig förut heller helt blivit av med den känslan. Så svårt att ta in att det faktiskt kommer en bebis, haha. Men sen är allt så självklart 🥰

Grattis 💕 
  • Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-25 05:46:47 följande:
    Ser absolut! Jag har samma på mitt test nu, aningen minde synligt än ditt 👀🙈 kan det bli imorgon nu så jag får testa igen? 😂 
    Spännande 😄 Hur ser det ut idag då?

Jag hade visst bara ett testa tidigt test, och det tog jag ju igår så testet jag tog nu på morgonen är ju också såååå svagt, det är inte ett testa tidigt och inte av samma märke heller, men jag ser en svag linje, så jag hoppas det blir starkare om nån dag. Fortfarande bara ÄL+10 så kanske inte så troligt att få nåt tydligt besked men man är ju otålig 🙈 
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-25 08:53:42 följande:

Omg jag tror jag är gravid????? Ser ni? 
    Jaaaa 😍 Grattis 🥳
  • Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-25 08:44:49 följande:

Jag får nog ge upp 
    klarrött nu på morgonen inte super kraftigt men är rött. 

mensen måste vart super tidig mycket konstigt då jag testa med glad gubbe med cb digitalt föregående lördagen 

blir så ledsen! Kommer jag aldrig få plus eller vad gör min kropp! :( 

Näää så tråkigt. Jag vet precis hur det är. Tiden går och aldrig blir man gravid, och när jag till sist blev gravid fick jag missfall? men det kommer 💕

Jag har också varit med om att få mensen super tidigt nångång, vet inte alls vad det kan bero på men det har hänt mig nån enstaka gång också om det nu är mensen du fått. 
  • Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-25 09:21:28 följande:
    Det va i morse som jag fick som dig 😅👀 äl+13 för mig idag. Hoppas så att det blir starkare imorgon 🥹
    Iiiiih så spännande 🤩🙏🏻 Håller tummarna. Känns ju lovande för dig 😄 
  • Anonym (Saltkatten)

Åh herreguuuuud, tror inte det är sant, men jag är gravid 🥹😭❤️

Måtte nu detta lilla liv stanna kvar ❤️🙏🏻

• Anonym (Saltkatten)
    NassaNisse skrev 2024-11-25 18:20:18 följande:

Stoooort grattis!!! 🥰 helt underbart! Jag önskar lycka till med allt! 

och stort grattis till er andra som plussat!! 🥰 

Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-25 18:30:28 följande:
    Men grattis!!! 🥳😍

Taaaack 🥰
  • Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-25 18:37:47 följande:
    Ååh! Grattis 😍 det här ger mig hopp om kommande dagar och mitt bleka bleka streck imorse 👀 
    Tack 🥰 Helt otroligt att det blev plus igen, men nu får den stanna kvar 🙏🏻❤️

Asså mitt streck under kvällen var mkt starkare än det som var imorse så jag tror absolut på att du med får glada besked 😄🤞🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    TrueResolution skrev 2024-11-25 18:56:18 följande:

Åhhh, wow! stort stort Grattis!!! 😍❤️ Hur många dagar efter ÄL/före BIM? 

Tack snälla 🥰 Är på ÄL+10. Fick svagt, svagt igårkväll med ett testa tidigt och lite starkare nu ikväll med ett vanligt, så jag vågade ta det digitala. 
  • Anonym (Saltkatten)

Björkskogen skrev 2024-11-25 19:07:20 följande:
    Lägg upp bild på det från idag!! Jag vill ha referens till mitt imorgon 😂 👀 

Översta testet är från imorse, nedersta från ikväll. Halvtaskig bildkvalité men såg strecket utan ansträngning ikväll så då vågade jag ta det digitala 😅 Ska testa nån dag till bara för att få se stegring, sen ska jag försöka slappna av och tro på att det går vägen den här gången 🥰🙏🏻

• Anonym (Saltkatten)
    Pandan14 skrev 2024-11-25 19:55:36 följande:
    Jätte jätte stort grattis ❤️ glöm inte joina vår fb grupp alla ni som plussat ❤️
    Tack snälla 🥰 Helt otroligt, i chock 🙈
    IamGabs skrev 2024-11-25 19:40:32 följande:

Kul med så många plus i tråden! Ni som plussat tidigare, känner ni av några symptom? 

Det enda jag märkt av är lite värk kring livmodern, inte molvärk utan känts mer som någon slags träningsvärk, eller att det drar/trycker där inne och ibland lite kliande/stickande känsla. Mest känt av det kvällstid i några dagar. Jag känner av lite sånt i vanliga fall också så har inte reagerat på det så mkt men det har känts mer nu 😊
  • Anonym (Saltkatten)

Näää vad tråkigt, fy när det luras sådär? Varit med om det själv och besvikelsen är ju total. Men tillsist kommer plusset 💕

Björkskogen skrev 2024-11-26 05:37:58 följande:

Finns inget på testet idag 🙁 tempen sjönk som en sten oxå. Blir nog mens nu. 
    Måste varit en skugga på mitt test igår. Så besviken nu. 

• Anonym (Saltkatten)

BIM idag, ingen mens och bra stegring på graviditetstesterna 🥹🙏🏻💕 Översta från ÄL+10, nedersta från idag ÄL+12. Åååh vad jag hoppas det går hela vägen den här gången. Ska försöka pusta ut och inte nojja allt för mkt 🙈

Stort lycka till allihopa, kämpa på 💕
  • Anonym (Saltkatten)

Och jag väntar mitt andra tidiga missfall på raken. Rosa flytningar idag och gravtestet som ökat så starkt tidigare under veckan är nu svagare igen. Exakt såhär var det förra månaden, om några dagar lär allt komma ut i en störtflod precis som förra gången.

Är så jävla ledsen? när jag äntligen lyckas bli gravid efter otaliga försök då vill det inte fastna ordentligt istället. Jag skyller på min ålder, äggen är uppenbarligen inte lika bra längre och missfallsrisken är högre, sv allt jag läst mig till så är det bara så det är. 

Får se hur länge jag orkar med detta, vill inte pendla såhär upp och ner allt för många gånger, det tär nåt enormt på mig märker jag. Kanske får släppa tanken om en sladdis? jag vet iaf att jag ska pausa december månad, låta kropp och knopp vila och så får vi ta nya tag nästa år och hoppas att det blir tredje gången gillt ❤️

Ta hand om er, lycka till.

• Anonym (Saltkatten)
    Björkskogen skrev 2024-11-29 17:34:03 följande:
    Stackars dig ❤️ otroligt tråkigt att höra. 

Tror jag ska ta en mycke mer avslappnad approach framöver. Inga äl test eller temp. Det stressar mer än det ger och sen får man bara minus på testen. Tror vi kör oldschool framöver. Ligger när vi har lust, sex på beställning är fan riktigt trist 😂 
    tar bara gravtest om mensen är sen på riktigt. Blir jag gravid så blir jag. Känns bäst så här när vi dessutom blir så osynkad med gubbens jobb några cykler. 

Tack för omtanken 💕 Håller tummarna för er, kloka ord om att ta det lite med ro och inte stressa så mkt med bebisverkstan 😅 

Jag verkar fortfarande vara gravid iaf. Fick bara en liten rosa blödning torsdagsmorgon? inget alls sedan dess och jag gjorde ett nytt graviditetstest dagen efter som blev tokpositivt pang direkt innan jag knappt ens hunnit kissa på det 🙈 Tempen är hög också. Börjar få lite ömma bröst och somnar på soffan varje kväll, går inte vara vaken 😆 Så det kanske inte var början på missfall utan bara ett blodkärl eller implantationsblödning?

Bara att avvakta och se här framöver men vi är försiktigt optimistiska här hemma och håller tummarna att det går vägen och att inga fler blödningar kommmer 🙏🏻❤️ 

Lycka till framöver 😊

Svar på tråden BIM November 2024