Inlägg från: Anonym (Saltkatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltkatten)

BIM November 2024

MrsHoppas skrev 2024-11-19 09:09:45 följande:
    Jag har inga test hemma haha, har beställt nya så ska testa tidigast imorgon. Men vågar verkligen inte hoppas men har typ aldrig hänt att jag inte ens har mensvärk på BIM 😱 
    Sååå spännande. Jag håller tummarna stenhårt 🤞🏻😄
  • Anonym (Saltkatten)
    Kattensara skrev 2024-11-19 08:35:32 följande:
    En till i samma sits :( bestämde mig innan för att det inte skulle få påverka mig så negativt. Men det är ju lättare sagt än gjort nu :( vi får ses i december bi gruppen annars ;)
    Jag är en sån som oftast kan ha ganska bra inställning och försöka tänka positivt. Lättare sagt än gjort vissa stunder helt klart men blir så extremt deppigt om man fastnar för länge i det. Nääää, det blir vår tur snart, uppenbarligen funkar ju kroppen, det blir bebis snart för oss 🙏🏻💕😍 

Just nu är jag inte så hoppfull, lite klen temp jämfört med vad jag brukar ha så jag tror jag får hoppa in i decembertråden framöver men långt kvar till BIM så allt kan ju hända 😅
  • Anonym (Saltkatten)
    MrsHoppas skrev 2024-11-19 19:29:51 följande:
    Tog ett test nu ändå och det var negativt :( 
    Men det var ju nu på kvällen men ändå, känns som det borde varit positivt på BIM om jag var gravid. 
    Nä vad tråkigt. Jag förstår tänket, BIM borde ge positivt test. Så länge mensen är borta så hoppas jag för dig 🙏🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Nr3) skrev 2024-11-19 13:27:03 följande:

Tog ett test nu i eftermiddag bara för att jag aldrig kan hålla mig men var absolut inställd på negativt. Chocken som blev! ???? BIM -6 idag 🥰 Testade med CB testa tidigt. 

Stort grattis 😍
  • Anonym (Saltkatten)

Ja ni får inte ge upp så långt före BIM, plusset kan komma, men jag förstår precis. Man vill ju se ett plus.

Min tempkurva är jämn men så låg den här gången. Brukar ligga högre så jag har inga förhoppningar alls om att det blivit nåt den här gången. Känns surt, hade hoppats jag skulle ha lätt att bli gravid då jag hört så många som blivit det efter missfall, men jag verkar nog inte vara en av dem. Men långt kvar till BIM så jag borde ju lyda mitt eget råd jag gett till er om att inte ge upp för tidigt 😆

• Anonym (Saltkatten)

God förmiddag, kul att se spännande tempkurvor 👏🏻😊

Min ser ut såhär, ÄL+6. Min temp steg rejält idag, känns bättre det. Den har varit så himla låg hittills, aldrig haft så förut? bara vänta och se om det är dåligt eller inte 😆

Då jag var gravid steg tempen sakta uppåt hela tiden så känns som att jag kan vara ganska säker på att inte vara gravid om tempen stannar av och inte blir upp mot 37 grader. Men kan väl vara olika det med som precis allt annat 😅

• Anonym (Saltkatten)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-21 10:25:49 följande:
    Jag igen! En fundering bara: hur långt efter ÄL kan nidblödning ske? Hade ÄL 5/11. Och inatt kom ju mensen, vad jag tror i alla fall. Det var mest brunt samt kom lite rött blod i samband med toalettbesöket. Sorry om det är too much info 😂 när jag tog ut min tampong innan förväntade jag mig massa blod då jag har det första mensdagen, men den va ?bara? brun och det kom inget när jag torkade mig. Kan det vara en nidblödning? Eller är det bara mensen som spelar ett spratt jmf med hur den vanligtvis brukar vara. Hade dock så pass ont i magen inatt att jag fick ta värktablett. Får väl se under dagen hur de fortsätter? Kanske försöka hålla mig några timmar och ta ett test efter lunch?

Nidblödning sker väl kring 6-8 dagar efter ÄL som vanligast, nån dag hit eller dit.

Man kan få mindre blödning vid mens även fast man är gravid, kroppen har inte hunnit stoppa mensen typ. Jag hade så med första barnet ☺️

Kan också vara kemisk graviditet, att man får supermegatidigt missfall men det vet man ju inte om man inte fått positivt test före BIM. Det har jag också haft och då var mensen lite segstartad på BIM men sen kom den igång och då hade jag mkt mensvärk också. 

Eller så krånglar kroppen bara. En djungel 😅

• Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 11:01:18 följande:

Idag har jag som mensvärk. Har aldrig haft mensvärk 5 dagar innan mens men tror kanske kroppen spelar en ett spratt 😅 Ont i bröst och armhålor, ja det är nog mens. Men som ni säger - ska inte ge upp förän mensen är här! Tänka sig att jag ändå trott att det skulle vara enkelt att bli gravid.. 

Har ni försökt länge? 
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 13:27:39 följande:
    Nej, inte som många andra här skriver flera månader. 

Hade jag vetat att det skulle ta tid hade vi börjat tidigare tror jag. Kanske för jag verkligen tänkt ?planera?.. haha ja tjena det gick ju verkligen. Man hör ju både ?det kan ta tid? och framförallt hör man ?du kan bli gravid när som helst!!!? vilket ju inte är sant..😅
    Bebisar är verkligen små mirakel, så mkt ska klaffa. Att det tar upp till 1 år är helt normalt, men det vill man ju inte höra men tyvärr funkar det så. Det är endast 25 % chans att det blir bebis trots att allt är perfekt. Sämre odds för mig som är äldre också 🙈 Den infon hade man ju inte innan man började hela den här cirkusen, men snart blir det er tur ☺️🙏🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-21 15:05:27 följande:

Vi alla är maniska med testandet hahaha. Vet inte varför jag ens testade nu på eftermiddagen när det var lika negativt i morse som nu. Man kan inget annat än hoppas på att det ska växa något därinne. För visst ser ni inte dem skuggorna som jag ser? haha 😂 
    På övre bilden ser jag faktiskt 😬🤞🏻
Svar på tråden BIM November 2024