Inlägg från: Anonym (Saltkatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltkatten)

BIM November 2024

mothertotwo skrev 2024-11-21 16:15:38 följande:
    Spännande Drömmer Jag ska "försöka hålla mig från testandet nu" i några dagar 😂 
    Jag vill ju tro det eftersom jag börjat gråta till gamla avsnitt av O.C, som jag normalt sett inte gjort förr när man sett dem. 😂 Har problem med pms i vanliga fall, men dem känns snäppet jobbigare nu än förr. Extrem pms var ett tydligt symtom i min förra graviditet för många år sen. Men är fortfarande orolig över att jag är skengravid för att man verkligen vill nu. Om en månad är jag 33, känns lite att man är på gränsen för en till. Oskyldig
    Nej nej, 33 är fortfarande ungt. Du har nog många bra år på dig. Värre för mig som är 38 🙈 

Jag tror du får starkare streck om en dag eller två 🤞🏻😅
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 17:56:48 följande:
    Nej nej, 33 är fortfarande ungt. Du har nog många bra år på dig. Värre för mig som är 38 🙈 

Jag tror du får starkare streck om en dag eller två 🤞🏻😅
    Jag kollade i mitt bildarkiv på när jag plussade förra månaden, mitt första streck såg typ ut som ditt 😄 Blev starkare för varje dag. 
  • Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-21 18:08:52 följande:
    Nu kommer jag definitivt inte kunna hålla mig i några dagar med testandet 🤣. Men detta är ett testa tidigt från babyplan. Jag kan vara allt mellan äl+11 - äl+8 hade känningar i tre dagar sen fjärde dagen var den känslan borta. Men så coolt om det tagit sig nu. 

Men man märker att det blir svårare ju äldre man är. Som 20 åring tog det inte alls lång tid 😅 Men då var det mer en hoppsan som nu är 12 år. 
    Mitt test var också ett babyplan testa tidigt, jag testade ÄL+9 kvällstid. Sedan med vanliga test som blev starkare varje dag 😊 Håller tummarna för dig, bästa känslan när man på riktigt ser hur strecken uppenbarar sig 😍 Håller tummarna för mig själv också 😅🤞🏻🙏🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-21 19:00:16 följande:
    Så så spännande hihi. 
    Förlåt för att jag fråga, men här är många meddelanden att gå genom ibland så minns inte om du är gravid nu eller om du fick missfall? 

Något är det med mig i alla fall, något riktigt lurt eftersom jag skulle nyss hjälpa mitt barn inne på toaletten. Hade skett en olycka med bajs och jag reagerar aldrig över sånt men nu kräkte jag. Mitt barn bara: mamma, mår du bra? Något lurt så hoppas verkligen att det blir starkare på testen om någon dag. För detta var verkligen märkligt annars. 
    Nä man kan ju inte ha koll på alla och allt som sker i tråden 😅 Jag blev gravid förra månaden, fick missfall ganska snabbt tyvärr. Aldrig haft missfall förut så det var en ny upplevelse, hemskt. Hoppas jag inte behöver gå igenom fler. Jag är positivt lagd så jag tror och hoppas det blir min tur snart igen 🥰🙏🏻

Haha, du får otåligt vänta och testa igen imorrn eller när du bestämt dig för det. Jag vet precis hur det är 😄
  • Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-22 06:06:46 följande:

Jag kunde inte hålla mig, men tycker ändå att man ser en liten pytteliten stegring, eller är det bara önsketänkande? Jag ska ta ett digitalt om några dagar. Man vill gärna ha det svart på vitt haha. Det är 1 minut mellan dessa två bilder. 
    Spännande, jag ser iaf att det är nåt där 🙏🏻😄
  • Anonym (Saltkatten)

Börjar bli lite väl spännande här hemma hos mig för tempen sköt i höjden idag, uppe på dryga 37 grader och enda gången jag varit det var förra månaden när jag också fick plus 😱 

Vill inte hoppas för mkt och bli besviken men svårt att låta bli 😅🙏🏻

• Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-22 06:42:49 följande:
    Spännande 🙏 När ska du börja testa igen? :) 
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 06:22:20 följande:
    Spännande, jag ser iaf att det är nåt där 🙏🏻😄

Jag hoppas verkligen 🙏 Undra bara när det visar tydligare eller om det är kemiskt. Måste ju visa klarare på bim dessutom, men det gör det ju inte haha. 
    Ja lite väl spännande 😅 Vågar knappt tänka tanken på att det kanske blir nåt igen. Bara vänta och se? Får se när jag ska våga testa, kanske måndag, ÄL+10 då. Får alltid mens ÄL+12. 

Vilken dag är du på? Mina test blev starkare för varje dag, särskilt kvällstid, då var mina streck starkare än på morgonen.
  • Anonym (Saltkatten)
    mothertotwo skrev 2024-11-22 07:02:47 följande:
    Håller tummarna för dig :)

Jag är på dag 32 i dag i min menscykel, men har ägglossning runt dag 22. Ca 10 dagar innan bim. Vet inte exakt dag men gissar på någon gång mellan den 10-12 november för då hade jag ägglossningssmärta. Den 9 och den 12 november myste vi till det. Den 27 november tänker jag att det borde visa tydligare.
    Okej. Jag tänker att om du hade ÄL mellan 10-12 november så borde BIM bli mellan 24-26 november om du har en standard lutealfas på 14 dagar. Då är du kring ÄL+10-12 idag 😊 Inte konstigt med svaga streck då. Man får ju snällt vänta och testa senare igen. 
  • Anonym (Saltkatten)
    eae95 skrev 2024-11-22 10:56:18 följande:

Ville bara uppdatera om att mitt test jag frågade om tidigare i tråden var positivt, hoppas verkligen det vill stanna kvar nu! 🙏🥰

Stort grattis, vilken härlig känsla 😍
  • Anonym (Saltkatten)
    Siripiri skrev 2024-11-22 10:47:18 följande:
    HJÄLP TJEJOR! 

Alltså förra onsdagen, på dag 27 som jag förväntande mig mensen kom den, hade en jävla mensvärk första dagen, såpass att jag tog en ipren, som jag undvikit de senaste månaderna  + Alvedonen. Men efter endast fem dagar hade mensen försvunnit helt och det har egentligen bara dag 1 och 2 som var rikliga, såpass att det rann ur mig på morgonen dag 2. 

Har ju vart hemma sen förra veckan Pga bröt fingrarna på jobbet och nu i tisdags (CD7) så började tempen stiga och min värden ballade ur. Pulsen började stiga, HRV sjönk och sämre andningsfrekvens så hypokondriska jag började tänka att det var något med hjärtat, alternativt dåliga blodvärden så köpte blodpudding igår. Igår hade jag också ångesttryck över bröstet hela förmiddagen 😅 

Så imorse så tänkte jag äh kanske har fått väldigt tidig ÄL eller något, så tog fram både ett tag grav och ÄL-test. ÄL-testet blev mörkt sjukt fort så jag ba jaHOPP MYS nudå. Efter myset gick jag och kollade på testen igen, POSITIVT gravtest med 😳😳 svagt som vanligt.. blir så förvirrad. Måste nog boka tid hos gyn nästa vecka.. har inga symptom i övrigt. Testade ju negativt innan BIM förra veckan med CB digitalt testa tidigt. 

Tempen och testet ser ju lovande ut 😍 Man kan ju ha mensliknande blödning vid mens fast man är gravid, kroppen hinner inte bromsa. Var det ett missfall eller liknande borde gravtestet vara negativt tänker jag i och med att det gått några dagar sedan blödningen? men går ju inte veta säkert. Avvakta och se om gravtesten ökar 🙏🏻😄
Svar på tråden BIM November 2024