Inlägg från: Barnlängtan2024 |Visa alla inlägg
  • Barnlängtan2024

BIM November 2024

Hej alla!

Har försökt i 2 år med barn. Fått Letrozol och är på andra omgången 5mg. Nu äntligen i måndags va jag på VUL och hade en blåsa på 15,4 mm. Har testat varje dag sen dess med CB och haft blinkande gubbe. igår fick jag FAST gubbe 🥹 det var som att få positivt gravtest. Har aldrig sett att jag fått ägglossning. Så det första vi gjorde va att mysa (vi har gjort det alla dagar under tiden jag haft blinka)

Nu ska man bara vänta i 2 veckor!!! 

• Barnlängtan2024
    Nanathalie skrev 2024-10-25 16:16:06 följande:
    Grattis vad häftigt! Jag äter också letrozol 2.5mg. Ska på vul 4 oktober och kolla om det hjälper kroppen!
    Önskar dig all lycka ❤️

Tusen tack!❤️
    ja alltså jag fick ju positivt ägglossningstest 2 veckor efter att det va beräknat med Letrozol. Så va noga med att testa! jag körde CB lila som blinkade. Igår när kag testade på morgonen blinkade det sen av en slump testade jag på kvällen och då va det fast gubbe! Så mitt tips till alla testa 2 gånger per dag! 😍 
    hade även extremt mycket äggviteflytningar + känningar. 

önskar dig med lycka till! 🥰

• Barnlängtan2024
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-26 09:05:17 följande:
    Undrar lite om det här jag också. Har ungefär lika men jag tror att vid ägglossningen blir det mycket tunnare och vattnigare. I veckan har jag haft tjockt, igår va det som vatten. Idag positivt test. Stämmer det? 
    Vallmo93 skrev 2024-10-26 08:51:25 följande:

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

Jag hade under dagen i torsdags äggviteliknande flytningar (Det va MYCKET) fick positivt ägglossningstest på kvällen samma dag. Mitt råd är att testa två gånger på dagen. Jag fick aldrig positivt på morgonen bara på kvällen ☺️
  • Barnlängtan2024

Hej alla!
    jag behöver lite hjälp.. blir galen. Idag testade jag med CB igen, stadig smiley?? Detta är tredje dagen i rad? har haft mys varje dag sen i tisdags.. orkar verkligen inte idag men vill inte missa någon chans. Jag har även väldigt ömma bröstvårtor. Kan jag redan haft ägglossning tro?

• Barnlängtan2024
    Emzor1 skrev 2024-10-27 06:38:26 följande:
    Rättar mig själv: man ska gå på det första positiva om det är positivt flera dagar i rad, men om det blir positivt sen negativt någon/några dagar och positivt igen kan det bero på att kroppen försöker ägglossa igen men behöver inte betyda det** 

att första testet är att lita på är informstion från iv-klinik, att utgå från sista vid flera positiva är från ett forum så iv-kliniken är ju mer pålitlig källa 😅

Jaa i torsdags när jag fick första positiva så hade jag mycket äggviteliknande flytningar och känningar på vänster äggstock. 

ska testa idag igen, tänker om det är negativt måste det ha varit en ägglossning? Myste igår också för säkerhets skull ????

• Barnlängtan2024

Äl+8 idag och jag fick negativ gravtest, för tidigt jag vet men kunde inte hålla mig 😂 
    ska man prova runt äl+10 kanske?

• Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-03 14:13:29 följande:
    Tycker samma som jag skrev till föregående! jag ser en antydan till streck men ta imorgon med morgon urinen! och glöm inte uppdatera oss 😍😍

Jag kunde inte hålla mig så tog ett digitalt och den visade inte gravid men kanske för svagt?? 

Försökte lägga in den nya bilden men den ville inte va med.

Svar på tråden BIM November 2024