3 barn sambo som jobbar natt
Sambon jobbar varannan vecka natt hela veckan, sen ledig varannan vecka. veckan han jobbar natt är tuff för mig då jag nattar barnen själva, oftast lagar jag all mat och städar med. Har ett barn på 6 veckor, en på 3 år, och en på 5 år. Har inget körkort och det tar 20 min till närmsta busshållplats. Så blir att sambon lämnar barnen och hämtar på förskolan Men de gör att han förlorar lite sömn på dagarna.. även att han har 1 timme till jobbet, så 2 h per dag går åt att åka till jobbet. Tar tid att natt barnen och så vaknar 3 åringen oftast 1 gång per natt. 6 veckors bebis vaknar ofta och vill bli ammad på nätterna. Är så trött på dagarna och helgerna är tuffast. Barnen är lediga från förskolan på fredagar, då jag är föräldraledig, så får jag inte ha dom där då. fredag, lördag, söndag är jag typ utan sömn, vaknar 5-9 gånger per natt och är vaken hela dagarna då jag umgås med 3 åringen och 5 åringen. Vet inte hur länge jag ska orka. visst får hjälp med lämning och hämtning. Men sköter all matlagning, städning, vakennätter, nattningar på kvällarna och umgås med barnen på dagarna. Barnen går korta dagar på förskolan, bara 5 h per dag. sambons dagar går åt till att sova eller hämta eller lämna barn ? nån som har nåt tips på hur man kan bära sig åt?