• Tow2Mater

3 barn sambo som jobbar natt

Aliona skrev 2024-10-18 15:19:30 följande:

Det låter jättejobbigt och inte dom något idealiskt sätt att lägga upp livet under småbarnsåren, men nu är det som det är, och då får du försöka hålla ut och villa upp dig varannan vecka när pappan (jag utgår ifrån att sambon är pappa) är hemma. Han tar väl allt hushållsarbete och tid med barnen de veckor som han inte jobbar? 

Varför skulle ha ta allt? TS jobbar väl inte.
  • Tow2Mater
    Aliona skrev 2024-10-19 21:01:36 följande:
    Nej, tanken när man är föräldraledig är att man har hand om barnen på dagarna. När den arbetande föräldern inte arbetar så delar man på sysslorna. Och dessutom, om man har barn och arbetar så vill man väl vara med barnen när man är ledig? 
    Fyra dagar i veckan har hon bara en 6 veckors bebis då de andra är på fsk hela 5 timmar dessa dagar. En 6-veckors sover normalt mycket. Då borde TS också både hinna sova (om bebis sover) och kunna gora annat.
  • Tow2Mater
    Anonym (Agata) skrev 2024-10-19 21:19:22 följande:
    Ts skriver dock att pappan sköter hämtning och lämning och förskolan ligger ju även en bit bort.
    Tar det 15 min att åka dit så är barnen borta 5h och 30 min där ts kan försöka passa på att vila.
    Precis.
  • Tow2Mater

Ge ersättning då, så barnet blir mättare och inte vaknar så ofta, och säkert sover bättre även på dagarna.

• Tow2Mater
    Anonym (Saywhat) skrev 2024-10-20 18:58:09 följande:
    Och om barnet vägrar flaska som mitt andra vagnsovande barn gjorde?
    Om och om och om. Vill man lösa ett stort problem provar man. Eller så avfärdar man alla tips och fortsätter lida. Du är inte TS.
  • Tow2Mater
    Anonym (Saywhat) skrev 2024-10-20 20:28:25 följande:
    Nej, men Ts sa också att hon tackade för min förståelse av situationen vilket kanske säger en del.

Den uppenbara lösningen här ligger ju i att TS man får ändrade arbetstider eftersom det är det som stjälper familjen just nu.
    Och det fast du förstod situationen fel. Mycket konstigt. Hennes sömnbrist kanske.
  • Tow2Mater
    Anonym (Saywhat) skrev 2024-10-20 21:26:03 följande:
    Eller så har hon just ett barn som inte sover dagtid på ett sätt som gör att hon kan vila. Vilket också var en stor del i min poäng.
    Läser du TS ser du att hon sover på dagarna Mån, Tis, Ons och Tors. 

'Barnen är lediga från förskolan på fredagar, då jag är föräldraledig, så får jag inte ha dom där då. fredag, lördag, söndag är jag typ utan sömn, vaknar 5-9 gånger per natt och är vaken hela dagarna då jag umgås med 3 åringen och 5 åringen.'
Svar på tråden 3 barn sambo som jobbar natt