• Anonym (TjejSomKännerSigVärdelös)

Vad är det för fel på mig?!?

Hej! 25 årig tjej som inte kan ha sex och aldrig har kunnat. Jag är så EXTREMT jävla tight oavsett hur avslappnad eller upphetsad jag än är. Knappt min kille kommer in i mig och gör han det så tar det stopp efter ca 5cm. 

Jag blir så arg på mig själv och på min kropp😭Jag förstår inte vad problemet är!! Jag vill bara kunna njuta av sex tillsammans med min kille för det finns inget jag hellre vill/behöver! 

Pratade med GYN som inte verkar vara intresserad av att hjälpa mig! Snälla kan någon ge mig råd? Jag ska ju inte behöva vara medvetslös för att kunna ha sex😭

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig?!?
  • Anonym (Vicki)
    New Dawn skrev 2024-10-18 23:08:50 följande:
    Var ska hon klippas? 5 cm in i slidan? 
    Läs om vad hon skriver. Sen tänk. Och så väntar vi på TS med lite mer info.
  • New  Dawn
    Anonym (Vicki) skrev 2024-10-18 23:15:30 följande:
    Läs om vad hon skriver. Sen tänk. Och så väntar vi på TS med lite mer info.
    Ja, jag tänker, och är helt medveten om vad hon skriver, men jag undrar vad du tänker? 

Ja, hon skriver att hon är tight, jag ser det, men samtidigt beskriver hon att det är efter 5 cm det tar stopp. Du började skriva om att klippas i sildkransen. Hur tänker du då? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Jag)

Det här är ju något som man måste få hjälp av en gynekolog med. Är inte TS gynekolog intresserad får hon gå till en annan. Tycker som nån annan skrev att det låter som vaginism (slidkrans). Tror inte direkt det handlar om att vara extremt tight eftersom vi är gjorda för att kunna föda barn, slidan är töjbar. Om det inte är så att killen är extremt stor

• XDX
    Anonym (TjejSomKännerSigVärdelös) skrev 2024-10-18 09:27:48 följande:
    Vad är det för fel på mig?!?

Hej! 25 årig tjej som inte kan ha sex och aldrig har kunnat. Jag är så EXTREMT jävla tight oavsett hur avslappnad eller upphetsad jag än är. Knappt min kille kommer in i mig och gör han det så tar det stopp efter ca 5cm. 

Jag blir så arg på mig själv och på min kropp😭Jag förstår inte vad problemet är!! Jag vill bara kunna njuta av sex tillsammans med min kille för det finns inget jag hellre vill/behöver! 

Pratade med GYN som inte verkar vara intresserad av att hjälpa mig! Snälla kan någon ge mig råd? Jag ska ju inte behöva vara medvetslös för att kunna ha sex😭

Trist situation, hoppas ni hittar en bra lösning. 

Jag vet inte vad ni provat hittills, men här kommer några idéer. 

- Ger din kille dig heta komplimanger och stönar under förspelet och sexet? Nåt annat han kan göra (eller låta bli) för att maxa din upphetsning och behålla den maxad? 

- Glidmedel

- Testa om orgasm under förspelet hjälper. 

- Prova att öka penetrationsdjupet gradvis och långsamt. Han/du kan börja med att använda ollonet för enbart ytlig massage i början. 

- Testa teasing genom att han tar bort kuken från dig en liten stund, då och då under förspelet och under penetrationsfasens början. 

- Testa att han håller still en stund när ni nått penetrationsdjupet där det tar "stopp". Kan ev hjälpa så att din vagina får en stund på sig att vänja sig och slappna av kring honom. 

- Är han avslappnad eller spänner han sig för att få extra hård och stor erektion? 

- Testa att justera penetrationsvinkeln. Min partner kan t ex vara rätt känslig i området för g-punkten, så jag undviker att lägga extra tryck där, i början i a f och så kan jag testa försiktigt senare. 

Var inte rädd för att byta till annan vårdpersonal! 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-19 11:48:12 följande:

Det här är ju något som man måste få hjälp av en gynekolog med. Är inte TS gynekolog intresserad får hon gå till en annan. Tycker som nån annan skrev att det låter som vaginism (slidkrans). Tror inte direkt det handlar om att vara extremt tight eftersom vi är gjorda för att kunna föda barn, slidan är töjbar. Om det inte är så att killen är extremt stor

Autocorrect , menade såklart slidkramp inte slidkrans 
  • Anonym (Jag)
    XDX skrev 2024-10-19 18:09:10 följande:
    Trist situation, hoppas ni hittar en bra lösning. 

Jag vet inte vad ni provat hittills, men här kommer några idéer. 

- Ger din kille dig heta komplimanger och stönar under förspelet och sexet? Nåt annat han kan göra (eller låta bli) för att maxa din upphetsning och behålla den maxad? 

- Glidmedel

- Testa om orgasm under förspelet hjälper. 

- Prova att öka penetrationsdjupet gradvis och långsamt. Han/du kan börja med att använda ollonet för enbart ytlig massage i början. 

- Testa teasing genom att han tar bort kuken från dig en liten stund, då och då under förspelet och under penetrationsfasens början. 

- Testa att han håller still en stund när ni nått penetrationsdjupet där det tar "stopp". Kan ev hjälpa så att din vagina får en stund på sig att vänja sig och slappna av kring honom. 

- Är han avslappnad eller spänner han sig för att få extra hård och stor erektion? 

- Testa att justera penetrationsvinkeln. Min partner kan t ex vara rätt känslig i området för g-punkten, så jag undviker att lägga extra tryck där, i början i a f och så kan jag testa försiktigt senare. 

Var inte rädd för att byta till annan vårdpersonal! 

Ska du inte föreslå att hon ska använda en banan också som du tjatade om i andra trådar? 

Det här låter som ett medicinskt problem , man ska inte behöva ha det så. Jag tror att det är bättre att hon går till en annan gynekolog än att hålla på och experimentera själv. Antagligen är det antingen vaginism eller kanske något medfött som inte är som det ska , oavsett vad så kan hon antagligen få hjälp med det. 

Jag tror inte det hjälper att killen stönar under förspelet om det är så att hon är 25 och aldrig har kunnat ha penetrerande sex. Hon har rätt att få hjälp med det på riktigt av sjukvården. 

• beli

TS, jag måste kommentera det här med att du inte kan "ha sex".

Sex är så enormt mycket mer än k*k i f*tta. Det sistnämnda är samlag, penetration. Du kan ha sex dygnet runt utan att k*ken kommer in i f*ttan.

Jag har precis läst Marika Smiths bok "Buffésex", som är en veritabel bibel vad gäller sex som inte utgörs av den konventionella penetrationen. Jag kan verkligen rekommendera den boken, dels för att ni ska få bort fokus från problemet, dels för att fokus på annat sex kanske kan låsa upp nåt inom dig.

Med det sagt ska jag också säga att jag fick gå till gynekolog och klippa upp mig  efter att min första kille och jag hade försökt ha samlag i flera dagar. Sen hjälpte det tyvärr inte helt, utan vi fick kämpa lite till (och jag blödde flera gånger) innan vi lyckades.

• Anonym (TjejSomKännerSigVärdelös)
    beli skrev 2024-10-20 10:22:58 följande:

TS, jag måste kommentera det här med att du inte kan "ha sex".

Sex är så enormt mycket mer än k*k i f*tta. Det sistnämnda är samlag, penetration. Du kan ha sex dygnet runt utan att k*ken kommer in i f*ttan.

Jag har precis läst Marika Smiths bok "Buffésex", som är en veritabel bibel vad gäller sex som inte utgörs av den konventionella penetrationen. Jag kan verkligen rekommendera den boken, dels för att ni ska få bort fokus från problemet, dels för att fokus på annat sex kanske kan låsa upp nåt inom dig.

Med det sagt ska jag också säga att jag fick gå till gynekolog och klippa upp mig  efter att min första kille och jag hade försökt ha samlag i flera dagar. Sen hjälpte det tyvärr inte helt, utan vi fick kämpa lite till (och jag blödde flera gånger) innan vi lyckades.

Det är på tal att förmodligen ?klippa upp? mig. Vi får se vad dem bestämmer sig för. Har nu pratat med 3 olika mottagningar. Den sista va UMO och dem va väldigt tillmötesgående. Jag ska höra av mig till kvinnohälsan på deras rekommendation och uppge vad dem sa att jag skulle säga så får vi se vad som händer sen!

Jag förstår att saker kanske inte magiskt löser sig genom att göra detta, men det är en början iallafall. Jag förstår också att det finns andra sätt att ha sex på med, vilket vi har. Men jag har en enorm längtan och tänder otroligt mycket på att kunna ha honom i mig. Jag VILL så gärna!!

Jag förstår också att kroppen kanske inte är redo som vissa skriver, men jag har på riktigt aldrig i mitt liv varit så redo för något och velat något så mycket som jag vill det här! 

Tacksam för er som stöttar och visar förståelse❤️Tack!
  • Anonym (Regnblöta skor)

Vad bra att du fått hjälp har någon undersökt dig än?
    Jag hade också problem, men för mig var det mer att jag spände mig, men jag fick rådet att börja med fingrar och tunga bara. Men du verkar ju ha mycket värre problem. Vad  sa UMO

• New  Dawn
    Anonym (TjejSomKännerSigVärdelös) skrev 2024-10-21 12:21:35 följande:
    Det är på tal att förmodligen ?klippa upp? mig. Vi får se vad dem bestämmer sig för. Har nu pratat med 3 olika mottagningar. Den sista va UMO och dem va väldigt tillmötesgående. Jag ska höra av mig till kvinnohälsan på deras rekommendation och uppge vad dem sa att jag skulle säga så får vi se vad som händer sen!
    Oj, från fredag förmiddag till måndag lunch, utan att träffa dig, har "de" redan börjat talat om att klippa upp dig.
    Så UMO har alltså sagt vad du ska säga till kvinnohälsan. Är det någon skillnad mot vad du själv sagt när du har ringt? Tre mottagningar har du alltså haft kontakt med. Jag gissar att "gyn" var en av dem, men vad sa den andra mottagningen? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • beli
    New Dawn skrev 2024-10-22 06:42:37 följande:
    Oj, från fredag förmiddag till måndag lunch, utan att träffa dig, har "de" redan börjat talat om att klippa upp dig.
    Så UMO har alltså sagt vad du ska säga till kvinnohälsan. Är det någon skillnad mot vad du själv sagt när du har ringt? Tre mottagningar har du alltså haft kontakt med. Jag gissar att "gyn" var en av dem, men vad sa den andra mottagningen? 
    Jag genomgick som sagt samma ingrepp, och det bestämde jag mig för eftersom en kompis också behövt göra det och det hjälpt henne. Jag förstår inte varför du blir så upprörd. Vissa av oss har problem som kanske inte du har.
  • New  Dawn
    beli skrev 2024-10-22 09:17:50 följande:
    Jag genomgick som sagt samma ingrepp, och det bestämde jag mig för eftersom en kompis också behövt göra det och det hjälpt henne. Jag förstår inte varför du blir så upprörd. Vissa av oss har problem som kanske inte du har.
    Du har nog missat att läsa vad jag har skrivit. Det är beskrivningen om vårdkontakterna jag reagerat mot. 

Jag tycker det är väldigt märkligt att hon hade pratat med flera olika mottagningar på så kort tid, och dessutom att de, utan att träffa henne, eller undersöka henne, börjat prata om att klippa. 
    Att dessutom UMO sagt vad hon ska säga till kvinnohälsan är också väldigt märkligt. 
Svar på tråden Vad är det för fel på mig?!?