Anonym (Ts) skrev 2024-10-18 00:53:06 följande:
Jätteskoj att du valde att skriva
Hoppas det inte var något allvarligt du låg inne för...
Nr 1. BYT LÄKARE!! Det är såå viktigt att känna att man får stöd och har förtroende för sin läkare.
Jag älskar lchf i grunden, men det är så svårt att få till den livsstilen när man ska äta ute, och att äta är tyvärr min familjs hobby... När vi reser kollar vi upp alla restauranger/bagerier/lokala delikatesser som finns, det är så spännande att testa massa nya saker... När vi var i Italien åt vi komage, sååå otippat men sååå mört och gott, något jag aldrig sett på svenska menyer... Jag älskar vackra bakverk och glassen i Italien är värt att döda för...
Jag räknar inte heller kalorier just nu, eftersom jag tränar på gym så ska man ligga på ett överskott för att kunna bygga muskler. Men jag prioriterar protein, försöker ösa på med så mycket protein det bara går, det blir man mätt av, sedan grönsaker och lite potatis/ris/pasta (som är det goaste jag vet typ) Men när jag kommer dit är jag redan mätt så det blir inte så mycket sådant jag äter...
Skit i vågen
jag har stått stilla I vikt i 2 månader, men mamma sydde in en klänning till mig för 6 v sedan, och nu när jag testade den igen, satt den så löst att den måste sys in igen... så, mät dig istället om du vill veta om kroppen förändras...
Nej, det var inget allvarligt. Jag har problem med min axel så gjorde femtielva prover, test, skanningar och till och med en explorativ operation, för VC hittar inget fel.
Jag ska lista mig på en annan värdcentral och se. Som tur är bor jag i en stor kommun och kan välja och vraka lite.
Jag tror att LCHF passar mig egentligen. Jag behöver inte vara strikt, jag tror jag mest behöver något att förhålla mig till. En plan på någon nivå. Jag är så van att av bland annat ekonomiska skäl bara sträcka mig efter en chokladkaka eller annat billigt "skräp". Det är väl bra att chokladen bara blir dyrare och dyrare, haha.
Fint tyg på klänningen! Jag har måttband också, och har just skrivit i alla mått på Cronometer. Jag gillar grafer, som de har, det är tydligt och bra. så ser man om det går åt rätt eller fel håll. Jag brukar dock bli rätt svullen runt ägglossning, så jag måste hålla det i minnet.
Idag har jag ätit lax i dragonsås till middag. Nyttig med lax.