OlleSQ skrev 2024-10-14 18:59:10 följande:
Det är prostitution i mina ögon eftersom man interagerar (vad jag förstått) med henne och det är sorglig loserstil. Handlar det dessutom om dom mängderna som du beskriver är riktigt riktigt sunkigt och frågan är vad de kostar honom....
Nej, min bedömning är att du har fel, eller åtminstone högst sannolikt att du har fel.
Självfallet är det inte att likställa med prostitution.
De allra flesta interagerar inte alls med någon man följer och jag är fullkomligt övertygad att den här killen i fråga INTE betalar till och inte interagerar med 1000 (!) personer.
Om jag har förstått saken rätt så kan man följa någon, i dessa sammanhang liksom på vilka vanliga sociala medier som helst, utan att för den skull betala för det och utan att interagera med den man följer.
Dock anser jag det vara mycket märkligt, och "sunkigt", att följa 1000 personer i ett sådant sammanhang. Jag förstår det inte och jag ifrågasätter om det ens är möjligt att följa 1000 st?
Jag fattar att det kanske kan vara möjligt att klicka 1000 ggr, alltså typ en gång på varje person man ser. Men det skulle jag inte kalla för att "följa" den personen i det avseende vi här pratar om att typ aktivt följa någon.