• Anonym (Normalt)

    Killar är de normalt?

    Jag kom på min kille med att vara vän/ föja med massor av "porr tjejer" de har alla nån länk till onlyfans eller liknande. 
    De är halvnakna / nakna. 
    Han har säkert 1000 st om inte mer.
    Han säger detta är normalt killar gör så. / sitter o tittar på sånt. 
    Är det det?.

  • Svar på tråden Killar är de normalt?
  • Anonym (K)
    Anonym (Normalt) skrev 2024-10-14 08:27:23 följande:
    Min samlade på sig massor när han var singel i 6år. Han har med OCD så ligger säkert nån tvång tanke i.  Vi varit par I 18 mån. Han säger han ska ta bort dem men har många kvar jag ser fem för de dyker upp som vänförslag osv eller om de taggar honom. Hade du kastat ut honom även om han slutade? 
    Asså just OF är extra vidrigt kan jag tycka. Mer eller mindre sexköp. Hade inte ens börjat dejta honom till att börja med om han följde OF-konton. Hans samling är ju jävligt onormal. Dessutom otroligt respektlöst mot dig. Särskilt när du påtalat ditt missnöje och han inte tar bort dem. Han låter inte som en kille att hänga i granen. 
  • Anonym (rövsmör)
    Anonym (XY) skrev 2024-10-14 10:26:31 följande:

    Att killar tittar på porr, halv och helnakna tjejer (bilder, internet, film, TV, tidningar) är inte ovanligt 


    Känns inte som du har fattat vad frågan handlar om.

    Det är inte samma sak att surfa porr en halvtimme och dra en tarzan som att följa utvalda nakna tjejer och få sitt flöde i sociala media bombat av dessa utvalda nakenbrudar varje dag och varje timme.
  • OlleSQ

    Det är prostitution i mina ögon eftersom man interagerar (vad jag förstått) med henne och det är sorglig loserstil. Handlar det dessutom om dom mängderna som du beskriver är riktigt riktigt sunkigt och frågan är vad de kostar honom....

  • Kunniglingvist

    Det är nog vanligt att följa något/någon. Inget för mig själv men... parasociala relation är definitivt en grej. Frågan var om hans beteende var normalt. Att följa hundratals, kanske tusentals låter som porrberoende. Vem har ens tid och ork. Herregud. Bara för att det säkert finns fler som är som han skulle jag aldrig kalla det normalt.  

  • Anonym (Vad skiljer?)

    De allra flesta män, rent generellt, tittar på porr i någon form och tillfredsställer sig själva. Pojkar och män tittar på porr-skådespelare/fantasifigurer/performers av alla möjliga slag som rent visuellt framställer någon typ av fantasi-scenario, allra oftast en rollfigur, som visar någon typ av sexuell aktivitet, medan det saknas all verklighetsförankring och finns inget verkligt samband till tittaren.

    De allra flesta kvinnor, rent generellt, fantiserar också. Och de flesta fantiserar medan de tillfredsställer sig själva. Undersökningar visar på många olika exempel men det är mycket vanligt att kvinnor fantiserar om verkliga män, t ex grannen, sin väninnas man, sin arbetskamrat, eller något liknande. Ofta fantiserar de om en man som finns i verkligheten och som ganska ofta också finns i kvinnans närhet. Kvinnor fantiserar också om t ex skådespelare, men då inte om dennes rollfigur utan mera ofta om den verkliga personen som är skådespelaren.

    Vilken av dessa två vanligen förekommande företeelser är ok eller inte ok? Vilken av dessa två olika förekomster är mera fel och mera allvarlig än den andra?

    Är det självklart att fördöma tittandet på performers som visuellt framställer fantasi-situationer utan någon verklighetsförankring för tittaren medan man tillfredsställer sig själv,
    men det är självklart att tycka det är helt OK att fantisera om verkliga levande människor medan man tillfredsställer sig själv?

  • Anonym (Typ)

    Dom flesta killar, män, gubbar kollar på någon form av porr. Sen handlar det väl om balans.. det kan bli fel om det blir för mycket/vulgärt/någon man känner osv

  • Anonym (Vad skiljer?)
    OlleSQ skrev 2024-10-14 18:59:10 följande:

    Det är prostitution i mina ögon eftersom man interagerar (vad jag förstått) med henne och det är sorglig loserstil. Handlar det dessutom om dom mängderna som du beskriver är riktigt riktigt sunkigt och frågan är vad de kostar honom....


    Nej, min bedömning är att du har fel, eller åtminstone högst sannolikt att du har fel.
    Självfallet är det inte att likställa med prostitution.
    De allra flesta interagerar inte alls med någon man följer och jag är fullkomligt övertygad att den här killen i fråga INTE betalar till och inte interagerar med 1000 (!) personer.

    Om jag har förstått saken rätt så kan man följa någon, i dessa sammanhang liksom på vilka vanliga sociala medier som helst, utan att för den skull betala för det och utan att interagera med den man följer.

    Dock anser jag det vara mycket märkligt, och "sunkigt", att följa 1000 personer i ett sådant sammanhang. Jag förstår det inte och jag ifrågasätter om det ens är möjligt att följa 1000 st?
    Jag fattar att det kanske kan vara möjligt att klicka 1000 ggr, alltså typ en gång på varje person man ser. Men det skulle jag inte kalla för att "följa" den personen i det avseende vi här pratar om att typ aktivt följa någon.
  • Anonym (K)
    Anonym (Vad skiljer?) skrev 2024-10-14 19:47:35 följande:

    De allra flesta män, rent generellt, tittar på porr i någon form och tillfredsställer sig själva. Pojkar och män tittar på porr-skådespelare/fantasifigurer/performers av alla möjliga slag som rent visuellt framställer någon typ av fantasi-scenario, allra oftast en rollfigur, som visar någon typ av sexuell aktivitet, medan det saknas all verklighetsförankring och finns inget verkligt samband till tittaren.

    De allra flesta kvinnor, rent generellt, fantiserar också. Och de flesta fantiserar medan de tillfredsställer sig själva. Undersökningar visar på många olika exempel men det är mycket vanligt att kvinnor fantiserar om verkliga män, t ex grannen, sin väninnas man, sin arbetskamrat, eller något liknande. Ofta fantiserar de om en man som finns i verkligheten och som ganska ofta också finns i kvinnans närhet. Kvinnor fantiserar också om t ex skådespelare, men då inte om dennes rollfigur utan mera ofta om den verkliga personen som är skådespelaren.

    Vilken av dessa två vanligen förekommande företeelser är ok eller inte ok? Vilken av dessa två olika förekomster är mera fel och mera allvarlig än den andra?

    Är det självklart att fördöma tittandet på performers som visuellt framställer fantasi-situationer utan någon verklighetsförankring för tittaren medan man tillfredsställer sig själv,
    men det är självklart att tycka det är helt OK att fantisera om verkliga levande människor medan man tillfredsställer sig själv?


    Det är skillnad på att titta på porr och att köpa sexuella tjänster av någon. Ena grejen är normalt, och den andra är för avskum till män. Sen tror jag inte att det är så vanligt att kvinnor fantiserar om män de känner. Tror snarare att det är män som gör det i större utsträckning. Män går igång på det visuella. Kvinnor lever sig in i situationer. Tror att det är mer vanligt att kvinnor fantiserar om att t.ex en polis, lärare etc. Det kan iaf jag vittna för att jag och alla mina kvinnliga vänner gör.
  • Anonym (C)
    Anonym (K) skrev 2024-10-14 20:03:19 följande:
    Det är skillnad på att titta på porr och att köpa sexuella tjänster av någon. Ena grejen är normalt, och den andra är för avskum till män. Sen tror jag inte att det är så vanligt att kvinnor fantiserar om män de känner. Tror snarare att det är män som gör det i större utsträckning. Män går igång på det visuella. Kvinnor lever sig in i situationer. Tror att det är mer vanligt att kvinnor fantiserar om att t.ex en polis, lärare etc. Det kan iaf jag vittna för att jag och alla mina kvinnliga vänner gör.
    Behöver inte vara så att man köper något av dem. Det kan räcka med att man skriver lite grejer till modellen som gör att hon blir våt.
Svar på tråden Killar är de normalt?