• Nervernautanpå

40år och IVF

Är lite frustrerad på min kropp just nu. Har haft regelbunden mens hela året. Alltid på dag 25-26. Den här månaden så var det lite viktigt att få den i tid för att hinna med att sätta in en blastocyst innan kliniken går på julledigt. Och bara för det så är jag sen såklart. Är på dag 29 nu och ingen mens i sikte. Hoppas fortfarande på att hinna. Skjuts mensen fram, så skjuts ägglossningen fram och blastocyst sätts in fem dagar efter ägglossning så ja.... tiden rinner ut.

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-02 17:00:16 följande:

Ett embryo till frysen ! Lite glädje. Känns ändå som det bådar lite gott för det andra som återfördes. 

Funderar om jag kanske skulle tjuv testa imorgon men borde försöka hålla mig. 14 sen sprutan. 12 sen äggplock.   

Lycka till! Håller tummarna!
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-03 06:49:39 följande:

Tjuvtestade idag, med cb testa tidigt, negativt. Ruvardag 9 och 12 dagar sen plock? håller tummarna att jag ändå var någon dag tidig men inte så hoppfull längre :( 

Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Förstår att ni testar tidigt. Det gjorde jag också. Men tror nästan det är bättre att vänta om man står ut för att inte bli besviken i onödan. 
    Håll ut sista biten nu, hejar på er.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-04 08:03:55 följande:

Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(

Heja heja, det är inte över än!
  • Nervernautanpå

Jag gjorde äggplock och insättning av blastocyst förra månaden som inte resulterade i graviditet. Just nu går jag och väntar på mens för att starta en ny process med insättning... men mensen kommer inte! Har ni varit med om det? Jag har regelbundet start på dag 25-27 (jag har kollat hela det här året) men ny är jag på dag 31 och har inte fått än. Tog tom gravtest imorse bara för att utesluta. Det var negativt såklart.

Har ni varit med om att det blir så försenat månaden efter hormonsprutor och så?

• Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2024-12-04 13:11:31 följande:
    För mig har mensen kommit som en klocka på rätt dag trots äggplock och insättningar.

Men jag tror det är ganska vanligt att det kan bli förskjutet, och speciellt när man behöver att den ska komma i tid. Hoppas den kommer igång så du hinner göra insättning innan juluppehållet❤️
    April2 skrev 2024-12-04 13:16:22 följande:
    Min mens kom några dagar senare månaden efter jag gjort en ivf. Alltså inte mensen som kom i samband med ivf-behandlingen utan månaden efter när jag gick och väntade på att köra igång en ny omgång sprutor! 😊 

Okej tack! Då är det inte bara min kropp som beter sig knasigt. Får fortsätta vänta då. Och i värsta fall vänta till januari.
  • Nervernautanpå
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Grattis!
  • Nervernautanpå

Jag fick ingen mens den här månaden. Känns jättekonstigt, jag har aldrig haft problem med oregelbundenhet (vi har manlig faktor). Men tydligen kan det bli så av hormonsprutorna om jag förstått saken rätt? 

Jag kommer att få Provera utskrivet och får helt enkelt vänta till efter jul. Så himla tråkigt! Ville ju bara "köra på".

Ska ta ett till gravtest innan (har redan tagit två). Upplever ni skillnad på olika test? Jag har testat med det jag fick från kliniken, stod inget märke på. Sen hade jag Kronans sist. Borde jag testa med Clearblue? Blev snål när jag köpte sist, tänkte att det var skitsamma. Men när jag ska köpa ägglossningstest sen så var kliniken väldigt tydliga med att dom vill att jag använder Clearblues.

Glad för er skull som är gravida ändå. Stort grattis till er!

• Nervernautanpå

Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna. 

Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!

• Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-12-19 06:58:55 följande:
    Jag påbörjar en ny behandling idag, långa protokollet så jag ska spraya i ca 2 veckor nu. Hoppas på bättre resultat denna gången☺️

Hur har de gått för dig? Fick du din mens?

Önskar också er alla en riktig God Jul🥰
    Hoppas på en riktigt fin start på nya året för dig då! 

Ja, den kom tillslut. 10 dagar sent. Men kändes ändå skönt att den kom av sig själv, att kroppen liksom löste det utan mer mediciner. Enligt kliniken är det relativt vanligt efter behandlingen. 

Så nu är det paus för mig till nästa cykel. 
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2024-12-26 12:07:02 följande:

Önskar god fortsättning till alla!

Även jag får ta nya tag till nästa år. Tyvärr fick jag ett tidigt missfall/kemiskt. Så ledsamt att den inte ville stanna kvar💔

Planerar att göra ett nytt äggplock i januari om jag bara hinner få ut läkemedlen i tid. Ska ta bemfola igen denna gång och det finns inte på något apotek att ta ut så jag beställde från nätet. Efter en vecka fick jag meddelande att dom inte kunde leverera orden alls, så nu hoppas jag att ett annat apotek ska hinna få hem det i tid trots alla helgdagar. Kommer med största sannolikhet få mens innan kliniken öppnar så får hoppas att det löser sig.

Åh, vad ledsamt. Hoppas verkligen det tar sig nästa gång. Jag brukar alltid beställa på nätapotek. Men be dina närapotek kolla var det finns närmast annars, dom brukar kunna se.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-28 10:55:09 följande:

Min kropp känns helt upp och ned. Började med ägglossningstest dag 5 efter första blödning. Testat nu i 2-3 veckor utan positiv sticka. Nu fått spottning 3 dagar i rad? förtidig superlight mens? 30 år av regelbunden mens och ett ivfförsök och allt är urballat? :( Kliniken stängd över helgerna men planen var ju att försöka igen med start första veckan i januari när jag var beräknad att få mens. 

Har inga råd att ge tyvärr. Annat än heja dig och hoppas att det löser sig. För mig ballade det ju ur förra månaden. Och nu borde jag få mens typ, ja typ igår. Får se om det är helt knas den här månaden också. 
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2025-01-04 21:17:52 följande:
    Det löste sig som tur var med läkemedlen och jag har fått hem dom😊

Hur har det gått för dig, har mensen dykt upp än?
    Vad skönt att det löste sig. En sån stress man verkligen inte behöver.

Mensen är 4 dar sen... så min cykel verkar rätt rubbad efter behandling. Men förra månaden kom den ju tillslut så jag hoppas att kroppen löser det själv även den här gången. 
Svar på tråden 40år och IVF