-
Tack snälla ❤️Livshopp2025 skrev 2025-02-18 13:19:51 följande:Underbart! Ska tänka på dig på torsdag och håller tummarna!! 🥰
-
Första månaden efter äggplock kom mens dag 28 och månaden efter på dag 33, månaden efter det på dag 31. Normalt har jag ca dag 25.Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-19 13:35:53 följande:
Ni som gått från äggplock till totalfrys. När kom första blödningen och hur lång tid efter det till den riktiga mensen?
Tydligen ganska vanligt att kroppen reagerar så efter hormoner och plock. -
Hmm, minns inte om jag fick nån sån (googlade vad det var nu, hade inte koll). Det är vanliga mensen jag menar. Hade dock sjukt ont i magen i nästan en vecka efter äggplocket. Ringde tom kliniken och frågade om det var normalt att ha sååå ont. Men det var det. Känns som allt är normalt när man frågar, haha.Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-19 19:25:53 följande:Dom pratar om en bortfallsblödning som ska komma nu efter äggplocket. Är det den du menar kom 28 dagar efter din förra mens?
Och sen typ en månad till, till den riktiga blödningen igen?
Sorry om jag känns förvirrad 😅 -
Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.
-
Anonym (221711) skrev 2025-02-20 16:22:57 följande:Håller tummarna för dig🥰Eulalia84 skrev 2025-02-20 16:45:48 följande:Håller tummarna att det är din tur nu🥰
Tack snälla ❤️ -
En liten fråga (nu börjar nojjandet). Har läst mig till att det är vanligt att det kommer en liten blödning i samband med att ägget fäster i livmodern. Gör det alltid det? Borde jag liksom vänta mig att det kommer en liten blödning nu i dagarna då jag gjorde återföringen av blastocysten igår. Och om det inte kommer en blödning, är det lika med att det inte fäste då?
-
Det är kliniken som beslutat det. Min läkare tror att det bästa är att kroppen sköter processen själv. Förra gången tog jag cyclogest från äggplock till återföringen och fram till testdag. Nu testar vi utan. Så vi passar på naturlig ägglossning utan hjälp och samma med progrestron. Jag har haft Lutinus också tidigare och det var inte heller det fräschaste jag varit med om. Nästan värre än cyklogesten för mig.Livshopp2025 skrev 2025-02-21 14:35:52 följande:Hoppas så mycket att du får ett positivt resultat på stickan framöver 🥰
Nyfiken på beslutet om cyclogest. Är det ert egna beslut eller från kliniken? Jag tar cyclogest och det är ju inte det fräschaste jag varit med om... 😄 Hade varit skönt att slippa men en såklart värt det om det hjälper mig att lyckas få till och behålla en graviditet 💕 -
Ja, jag har nog kommit fram till samma tror jag. Men jag har aldrig varit gravid så vet ju inte.Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-21 11:21:09 följande:Också letat info om det där men nog ändå landat i att det inte alltid är så. Intressant att höra vad alla har för erfarenhet.
-
Ja, samma här. Vänjer mig aldrig vid väntan. Jag kan känna att det är skönt att testa något annat i alla fall än förra gången då den gången inte gick bra. Då har jag i alla fall försökt nåt nytt typ. Sen vad som är rätt och fel vet man ju inte. Som jag förstått det är det som det hänger på att kromosomblandningen blir rätt, och det vet man inte förrän det blir en graviditet. Trodde i min naivitet att det hängde mest på att ägget ska fästa i livmodern, hahaLivshopp2025 skrev 2025-02-21 16:56:56 följande:Ok!
Skulle också velat testa naturligt egentligen så det vore ju än mer fantastiskt att få följa dig till ett plus utan mediciner!
Lutinus har jag inte testat men det låter ju som jag hellre har cyclogesten då 😅
Så märklig tid det här när man går och väntar på testdag. Ena dagen känns det hoppfullt, andra är jag helt övertygad om att det inte tagit sig... Då kan jag nästan inte ens andas. -
Nä, det är sant. Det är mycket som ska klaffa. Tänker ibland att det är sjukt hur endel människor bara "råkar bli" gravida, när man själv har lärt sig den hårda vägen att det ska vara så exakt på rätt dag i månaden, allt ska stämma och spermierna ska passa ägget och stjärnorna ska stå rätt på himlen och så vidare...Livshopp2025 skrev 2025-02-21 18:19:19 följande:Ja rent mentalt är det skönt att känna att det inte är precis samma som förra gången som inte gav resultat. Sen rent statistiskt kanske det är bättre odds att testa samma flera gånger, jag vet inte. Men man vill ju hellre justera och testa något nytt än något som inte funkar...
Ja precis, så är det ju. Vad som helst kan hända beroende på vad som finns inne i ägget oavsett om det fäster eller ej... Ska det ändå "skita sig" är det ju på sätt och vis bättre att det gör det väldigt tidigt/innan positivt graviditetstest. Men första steget till att det ska bli en frisk bebis är ju ändå att det fäster så man är ju inte helt fel ute ändå som fokuserar på det såhär i vänteperioden 🥰
Ja, blir det barn till slut så blir det i alla fall en väääääldigt efterlängtad unge.