Livshopp2025 skrev 2025-03-15 11:33:57 följande:
Ja det är en galen process på många sätt. Jag var beredd på det men blev ändå överraskad av hur psykiskt jobbigt det är.
Spännande att vi kör samtidigt denna gången! Jag har återföring på torsdag. Håller alla tummar för oss och att allt som ska stämma är på vår sida den här gången!
Tack för pepp ❤️ Ja jag försöker verkligen känna hopp och tillförsikt. Det är ändå trösterikt, och samtidigt sorgligt såklart, att veta att man inte är ensam. Att andra också kämpar på med samma processer, tankar och känslor.
Precis, hoppet är det sista som lämnar en!
Jag hoppas såklart att det lyckas redan denna gången men ändå skönt för dig/er att ni har några chanser kvar ❤️
Jag har återföring på fredag.
Vi (jag och min man) har ju i olika perioder (uppehåll bla pga pandemi och annat) hållt på med detta i tio år. Man vänjer sig aldrig skulle jag säga. Jag mådde så psykiskt dåligt under en period att jag kände att det inte var värt det. Men sen är det ju det där, jag vill inte vara barnlös. Och det måste vara värt det. Jag har varit otroligt spruträdd, är fortfarande skulle jag säga. Men man vänjer sig? Min man ger mig sprutorna, klarar det inte själv.
Ensam är inte stark, och även om jag inte önskar någon att gå igenom detta helvete, så känns det fint att vi är fler.