Anonym (Frustrerad) skrev 2024-10-06 20:59:53 följande:
Inte kul att läsa detta. Hans förra tjej lämnade honom pga detta. Jag har verkligen inte hjärta att göra samma sak. Även om jag vet med mig att detta inte är någonting jag kan tänka mig leva med för resten av livet. Jag får ge det lite mer tid.
Jag förstår det. Det är säkert oerhört jobbigt för honom, och var det helt säkert för min exman också, på ett sätt som vi kvinnor nog inte riktigt kan ta in.
Träffade mitt ex när vi var 25 och det jag nog skulle ha gjort var att inse att har man det problemet i den åldern är det nog inte så lätt avhjälpt. Han hade haft flera relationer innan, alla hade dock varit otrogna mot honom. :(
Säger inte att det inte kommer bli bättre i ert fall men om du känner att det nog skulle vara svårt att leva med i längden så bör du kanske sätta upp någon form av tidplan för dig själv iaf när det åtminstone ska ha skett framsteg. Det är viktigt att han verkligen aktivt jobbar med detta tillsammans med dig, annars blir det nog jättesvårt. Så det inte blir som för mig som stannade 15 år i en relation som till slut var helt sexlös och jag kände mig sååå otroligt otillfredsställd och även oattraktiv för han ville aldrig ta i mig.
Ett konkret råd har jag dock- att blanda in leksaker och experimentera kanske tar fokus lite från hans förmåga? Mitt ex var inte öppen för det alls tyvärr, kanske påminde det honom om hans otillräcklighet så det kan ju få motsatt effekt också, men det hade nog hjälpt något iaf för mig.