Inlägg från: Anonym (Frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frustrerad)

Min sambo kommer för snabbt

Han har uttryckt att han har ångest över detta. Vi har provat med kondom men det hjälper inte. Jag vill prata med honom om detta så att vi kan hitta en lösning, men om problemet är psykiskt så är det ju stor risk att han får ännu mer ångest om jag uttrycker mitt missnöje, och att problemet förvärras ytterligare.

Detta påverkar inte bara längden på sexet utan hela sexlivet i stort då han mer och mer har tappat lusten till att ens ha sex, och när vi väl har sex så kan han inte slappna av och njuta.

Hur tar man upp problemet på bästa sätt? Ni som haft samma problem, vad har orsaken vara och hur har ni löst det?

• Svar på tråden Min sambo kommer för snabbt
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:19:19 följande:

är det något han har alltid haft eller har börjat nu 

Inte i början av förhållandet, men då gick han på antidepp..
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2024-10-06 19:20:39 följande:

Varför är det ett problem för er att han kommer för snabbt? Hinner du inte komma/få orgasm innan han är färdig eller blir det ett ?dåligt sex? för att det blir fort kort? 

Prova då att fokusera mer på dig i sexet, att han jobbar mer med att få dig att komma än att komma själv om han nu har lätt för att komma fort. Han kan även prova penisring och träna på att inte komma genom att ?sluta? precis innan orgasm och sen köra på igen. :) 

Han ser alltid till att jag får orgasm, men jag saknar givetvis ändå det penetrativa samlaget ändå.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (U) skrev 2024-10-06 19:21:58 följande:

Kan han inte runka innan då? Och så har ni sex omgång 2

Finns det inga lösningar som håller i längden? Vet inte ens hur jag skulle be honom göra det på ett snyggt sätt. Kan även tänka mig att han inte kommer vara särskilt sugen på sex efter onani.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2024-10-06 19:20:39 följande:

Varför är det ett problem för er att han kommer för snabbt? Hinner du inte komma/få orgasm innan han är färdig eller blir det ett ?dåligt sex? för att det blir fort kort? 

Prova då att fokusera mer på dig i sexet, att han jobbar mer med att få dig att komma än att komma själv om han nu har lätt för att komma fort. Han kan även prova penisring och träna på att inte komma genom att ?sluta? precis innan orgasm och sen köra på igen. :) 

Sen har vi provat penisring. Inga resultat. Provat sluta just innan orgasm, men då måste han avbryta direkt det börjar bli skönt för mig.
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:30:22 följande:
    jaha okej , då är det något ni ska kämpa tillsammans . Börja med att använda leksaker och försök att inte ha sex direkt fast mycket förspel "scenari" osv så stt han känner sig trygg :)
    Ja, kan tänka mig att många killar lider av prestationsångest under sex och att det kan bero på detta. Har en idé om att binda fast honom och bara fokusera på hans njutning. Teasa honom länge, använda olika leksaker etc. Kanske han vågar slappna av lite mer då när endast hans njutning är i fokus. Eller är det en fruktansvärd idé?
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:39:49 följande:
    lägg fokus på hans njutning i början tills du får rätt på saker . Är ni öppna när det gäkler sex , typ att fråga honom för att testa nya saker osv ?
    Nja inte längre. I början var vi det, men på senaste tiden har han helt slutit sig.
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:43:21 följande:
    Ålder på er ?
    Han 30, jag 28.
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:44:43 följande:
    hmmm bästa ålder . Går han på anti fortfarande ?
    Nej han har slutat med det. Kan ju inte be honom börja med det igen, men känner att allt i vår relation var bättre när han gick på det. Speciellt sexlivet. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-06 19:48:47 följande:

Han måste tänka på tråkiga grejer och knipa ihop skinkorna.

Finns inga bättre alternativ 😭 Vill ju att han ska kunna ge sig hän och vara lika kåt som mig, inte tänka på skattedeklarationen när vi ligger.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (A) skrev 2024-10-06 20:50:00 följande:

Detta är inte så svårt att lösa. En träningsfråga.

Gör så här:
    Onani eller sex till han n ä s t a n kommer
    Avbryt
    Vänta tills det "lungnat" ner sig och börja om
    Avbryt igen
    Uprrpa så länge det går.
    Kör regelbundet sex utan för långa tid emellan
    Efter träningen kommer han kunma hålla på i timmar.

Får prova med det, måste bara lägga upp en plan på hur jag ska föreslå det utan att han blir sårad. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-10-06 20:50:11 följande:

Min exman hade samma problem. Vi höll ihop i 15 år och testade allt, krämer, mediciner och you name it. Det blev inte bättre, det enda som hände var att han drog sig mer och mer undan och till slut inte ville ha sex alls. Ju längre tiden gick desto mindre ville han prata om det och försöka lösa det. Jag förstår det på ett plan för bokstavligen ingenting hjälpte, jag försökte stötta för jag älskade honom verkligen men det här är ett svårt problem som faktiskt inte går att kompensera för på tillfredsställande sätt iaf för mig. Slutade tyvärr med att jag lämnade honom för en annan och det hade tyvärr i grunden med detta att göra.

Räkna med att det inte blir bättre och ta ställning till om du kan leva med det. Det skulle jag ha gjort tidigare.

Inte kul att läsa detta. Hans förra tjej lämnade honom pga detta. Jag har verkligen inte hjärta att göra samma sak. Även om jag vet med mig att detta inte är någonting jag kan tänka mig leva med för resten av livet. Jag får ge det lite mer tid.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-06 21:05:40 följande:
    Vad gör det om du ger det mer tid och det inte löser sig, stannar du hos honom ändå? Om inte så kommer det bara göra mer ont när du lämnar sedan.
    Jag vet. Men jag vill ännu tro att det går att lösa. Vi har ju inte provat allt ännu. I längden kommer jag inte kunna stanna kvar i den här situationen. Blir det inte bättre så måste jag tyvärr lämna. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Hanman skrev 2024-10-09 23:01:19 följande:

Tråkigt att läsa men som sagt mycket vanligt..

utöver de mer rätta men långsamma att lära känna sin kropp och Stop-N-Go så är nedan ett bra förslag!

En 100% lösning men inte lika kul är Xylocain, köp på apoteket stryk tunt lager på ollonet. Vänta en liten stund..
    sen kommer ollonet vara redo för penetrerande sex en lång stund. 

varning! För mycket xylocain och om det går för fort (mellan påstrykning och samlag) så är risken att du som kvinna blir bedövad. Inte heller så kul kanske att ge oralsex om han använt xylo.

Dock i kombination med kondom lär du få räkna med penetrerande en sex lååång stund! 

Låter ju jättebra, frågan är bara hur man på ett fint sätt föreslår detta för sambon utan att han tar illa upp? 
Svar på tråden Min sambo kommer för snabbt