• Anonym (Frustrerad)

Min sambo kommer för snabbt

Han har uttryckt att han har ångest över detta. Vi har provat med kondom men det hjälper inte. Jag vill prata med honom om detta så att vi kan hitta en lösning, men om problemet är psykiskt så är det ju stor risk att han får ännu mer ångest om jag uttrycker mitt missnöje, och att problemet förvärras ytterligare.

Detta påverkar inte bara längden på sexet utan hela sexlivet i stort då han mer och mer har tappat lusten till att ens ha sex, och när vi väl har sex så kan han inte slappna av och njuta.

Hur tar man upp problemet på bästa sätt? Ni som haft samma problem, vad har orsaken vara och hur har ni löst det?

• Svar på tråden Min sambo kommer för snabbt
  • Anonym (H)

Varför är det ett problem för er att han kommer för snabbt? Hinner du inte komma/få orgasm innan han är färdig eller blir det ett ?dåligt sex? för att det blir fort kort? 

Prova då att fokusera mer på dig i sexet, att han jobbar mer med att få dig att komma än att komma själv om han nu har lätt för att komma fort. Han kan även prova penisring och träna på att inte komma genom att ?sluta? precis innan orgasm och sen köra på igen. :) 

• Anonym (U)

Kan han inte runka innan då? Och så har ni sex omgång 2

• Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:19:19 följande:

är det något han har alltid haft eller har börjat nu 

Inte i början av förhållandet, men då gick han på antidepp..
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2024-10-06 19:20:39 följande:

Varför är det ett problem för er att han kommer för snabbt? Hinner du inte komma/få orgasm innan han är färdig eller blir det ett ?dåligt sex? för att det blir fort kort? 

Prova då att fokusera mer på dig i sexet, att han jobbar mer med att få dig att komma än att komma själv om han nu har lätt för att komma fort. Han kan även prova penisring och träna på att inte komma genom att ?sluta? precis innan orgasm och sen köra på igen. :) 

Han ser alltid till att jag får orgasm, men jag saknar givetvis ändå det penetrativa samlaget ändå.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (U) skrev 2024-10-06 19:21:58 följande:

Kan han inte runka innan då? Och så har ni sex omgång 2

Finns det inga lösningar som håller i längden? Vet inte ens hur jag skulle be honom göra det på ett snyggt sätt. Kan även tänka mig att han inte kommer vara särskilt sugen på sex efter onani.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2024-10-06 19:20:39 följande:

Sen har vi provat penisring. Inga resultat. Provat sluta just innan orgasm, men då måste han avbryta direkt det börjar bli skönt för mig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-10-06 19:25:56 följande:
    Han ser alltid till att jag får orgasm, men jag saknar givetvis ändå det penetrativa samlaget ändå.

Förstår! Men jag tror han måste träna själv på att hålla tillbaka orgasmen om det ska bli en längre stund, om även han vill att det ska vara längre. 

• Dardi007
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-10-06 19:24:50 följande:
    Inte i början av förhållandet, men då gick han på antidepp..
    jaha okej , då är det något ni ska kämpa tillsammans . Börja med att använda leksaker och försök att inte ha sex direkt fast mycket förspel "scenari" osv så stt han känner sig trygg :)
  • Anonym (Frustrerad)
    Dardi007 skrev 2024-10-06 19:30:22 följande:
    jaha okej , då är det något ni ska kämpa tillsammans . Börja med att använda leksaker och försök att inte ha sex direkt fast mycket förspel "scenari" osv så stt han känner sig trygg :)
    Ja, kan tänka mig att många killar lider av prestationsångest under sex och att det kan bero på detta. Har en idé om att binda fast honom och bara fokusera på hans njutning. Teasa honom länge, använda olika leksaker etc. Kanske han vågar slappna av lite mer då när endast hans njutning är i fokus. Eller är det en fruktansvärd idé?
Svar på tråden Min sambo kommer för snabbt