• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-11-17 16:46:14 följande:

Bli bönder och sök in till bonde söker fru

Finns det LSS-bondeboenden?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 17:21:52 följande:
    Det vet jag inte,
    Tack det märks. Jag bor redan på en gård och det går inte alls till som du inbillar dig.

Syokonsulent. Är det nån 80-talstitel?
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 20:05:55 följande:
    Det jag vet är att man kan vända sig till arbetsförmedlare med frågor om jobb och yrke. Om man tex har LSS så behöver man stöd, de kan svara bättre på vilket stöd man eventuellt kan få för att komma ut i arbete. Syokonsulent kan man få hjälp av att hitta rätt utbildning till det yrke man är intresserad av, den personen kan iof vara på kommunen, men det kan man ju också fråga efter i sådana fall så blir man hänvisad rätt, om syokonsulent behövs. Ja kanske är titeln något annat nu för tiden men de lär förstå vad som åsyftas.
    Och var du bor struntar jag faktiskt i.
    Dina personliga erfarenheter från 80-talet är fullständigt ointressanta.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 20:13:54 följande:
    Arbetsförmedlare finns idag, det är dit man får vända sig med frågor om jobb och yrke.
    Din kontakt med arbetsförmedlingen är fullständigt irrelevant och ointressant. Skriv dagbok om du behöver skriva av dig.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-17 20:52:04 följande:
    Nej jag har själv ingen kontakt med arbetsförmedlingen, men de kan svara på frågor om jobb och yrkesval, och vilket stöd som de kan erbjuda
    Din kontakt eller icke-kontakt med arbetsförmedlingen är fullständigt irrelevant och ointressant och har inget med mig att göra.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 13:18:26 följande:
    Det var du som skrev om en sån kontakt så jo det har med dig att göra
    Nej, jag har inte skrivit om någon kontakt med arbetsförmedlingen. Det är du som yrar om det. Jag bryr mig inte det minsta om du går dit eller inte. Det har inte med mig att göra.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 17:00:32 följande:
    Jo det skrev du, i Inlägg 1162. Och därför svarade jag att jag har ingen sådan kontakt.
    Det var ett svar på ditt yrande om arbetsförmedlingen i inlägg 1157. Din kontakt eller icke-kontakt med arbetsförmedlingen har inte med mig att göra.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 18:13:25 följande:
    Det var du som skrev det om min kontakt med arbetsförmedlingen, därför svarade jag att jag har ingen sån kontakt.
    Du var du som först skrev till mig om arbetsförmedlingen och jag svarade att det har inget med mig att göra.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 11:51:38 följande:
    Nu är det tvärtom. 
    Nej, ingens behov står i centrum. Relationer bygger på ömsesidighet. Men ömsesidighet inkluderar inte människor som blir bortvalda. Man måste välja någon som man blir vald av tillbaka.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:11:14 följande:
    Det är tydligt mer fokus på kvinnors sexliv kanske senaste 10 åren. 
    Det räcker exempelvis med att läsa vilka som skriver om deras sexliv i media, vilket är främst kvinnor. 
    Man måste fortfarande bli vald tillbaka för att det ska bli sex mellan två människor. Det spelar ingen roll hur du dividerar fram och tillbaka om en massa ovidkommande saker Det blir inget sex om man inte hittar någon som vill tillbaka.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:12:17 följande:
    Även i ett förhållande så verkar det vara mer fokus på kvinnors sexliv. 
    Sex ska vara viktigt att ha men bara när kvinnor känner för det vilket gör att det i praktiken är främst på kvinnans villkor. 
    "Verkar"? Har du någonsin haft ett förhållande så du vet vad du pratar om?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:13:55 följande:
    Du också missgynnas av att fokuset ska vara på kvinnans behov. 
    Fördelen som kvinnor ska vara även för män som har sex med kvinnor. 
    Nej, det finns inget fokus på kvinnans sexliv. Det är bara i ditt huvud. Läs om något annat istället.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:19:17 följande:
    Du behöver inte låtsas som att du är på kvinnors sida för som sagt det jag tar upp gäller även för hur det ska vara för kvinnors sexpartner. 
    Jag är inte på någons "sida".
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:16:16 följande:
    Nu handlar det inte längre om bara konkurrens mellan män. 
    Det jag tar upp handlar även om för de män som har mycket sex med kvinnor. Det finns en poäng nu för dig för du missgynnas också. 
    Nej, jag är inte missgynnad.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:32:00 följande:
    Och du vill att din kvinnliga sexpartner i ditt förhållande endast ska ha sex när hon känner för det?
    Hon ska inte tänka på dina behov för sex? Det är viktigt med att kvinnan får sex i ditt förhållande men bara som sagt när hon känner för det? 
    Hur ser du på andra saker som föräldraledig?
    Du får jättegärna tilldela din manliga sexpartner precis så mycket sex han vill ha av dig. Det är ditt liv och du gör vad du vill med det.

Föräldraledighet gör föräldrarna upp om.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:34:30 följande:
    Du vill att du ska behöva prestera mer för att ha sex och att din kvinna kan byta ut dig som när man byter trasa i köket? 
    Om du inte är nöjd med din manliga sexpartner tycker jag du ska byta ut honom.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 11:26:04 följande:
    Om män ska behöva anpassa sig till kvinnorna så skulle även kvinnor kunna göra det speciellt i ett förhållande. 
    Att kvinnan har sex oftare än vad hon själv känner i ett förhållande. 
    Det är ingen som behöver anpassa sig om man inte vill. Det är bara att gå om man inte är nöjd.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?