• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-10-19 15:48:31 följande:
    Ja det är lite lustigt att behovs-argumentet accepteras bara i vissa situationer.
    Inte alls så. Det finns INGEN som får hjälp av regionen med att knulla, bara (om man söker) hjälp med förutsättningar för ett fungerande sexliv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:58:33 följande:
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
    Nej. Han har fått svaret att sex inte är en rättighet som andra människor är skyldiga att förse någon med utan det krävs ömsesidigt samtycke för att det ska bli något helt oavsett vilka behov man har.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 15:04:02 följande:
    Det är heller ingen som påstått det utan mitt inlägg handlade om att man säger det är ett behov eller inte.
    Klart det är ett behov hos det stora flertalet, men det betyder inte att någon har rätt att få behovet tillfredsställt. Det händer bara om man lyckas attrahera någon.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 15:05:23 följande:
    Jag utgår ifrån vad han berätta att han fått för svar, det vet väl han bättre än du. Eller förföljer du honom i alla situationer så du vet att han aldrig fått det svaret?
    Nu är det inte han som ska få ett svar utan ge ett svar.

Håll inte andan i väntan på svar är mitt tips. Men hojta gärna till om du får ett svar som dessutom är mer begripligt än obegripligt.
  • nihka
    nihka skrev 2024-10-20 16:34:54 följande:
    Klart det är ett behov hos det stora flertalet, men det betyder inte att någon har rätt att få behovet tillfredsställt. Det händer bara om man lyckas attrahera någon.
    Fick en tumme ner för det här inlägget. Vad vill du at jag ska skriva?

Klart sex är ett behov hos det stora flertalet, och det betyder att alla har rätt att få behovet tillfredsställt. Du behöver inte attrahera någon utan staten skickar in nån som du får sätta på. Du behöver inte alls bry dig om ifall denna personen vill bli påsattt av dig eller inte för dina behov står överst på allas lista.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:44:12 följande:
    Ändå har han tydligen fått svaret att det inte är ett behov.
    Alla har inte samma förutsättningar att ta in saker och ting.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 16:49:19 följande:
    Det spelar ingen roll om de samtidigt har påstått att sex är inget behov. Om det inte är sant så finns ingen anledning att säga så.
    inget behov...som man har rätt att få tillfredsställt.
  • nihka
    Anonym (Man) skrev 2024-10-20 16:51:55 följande:
    Sex är ett behov för det stora flertalet, det stämmer. Men resten vore rena löjan. Allt som är ett behov är verkligen ingen rättighet och ska inte heller vara det.
    Yes, väldigt självklart, men tyvärr inte för vederbörande som gör sig väldigt olycklig över denna "orättvisa " i världen.

De flesta rundor sluta oftast med att han menar att man bara använder argument som gynnar en själv.

Att ingen har rätt till någon annans kropp DET. GÅR. BARA. INTE. IN.
  • nihka
    Anonym (X) skrev 2024-10-19 16:54:11 följande:
    Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
    Och om inte han får knulla får ingen annan prata om sina sexualla upplevelser, varken dåliga eller bra, så sexcensur, och dessutom ska ingen få hjälp med sådant som könssjukdomar, preventivmedel och BVC-besök som bekostas av skattepengar för det är orättvist, tycker han. Bara lite skruvade resonemang.
  • nihka
    Anonym (...) skrev 2024-10-20 17:04:56 följande:
    Jag utgår i de här inläggen ifrån att det han berättar om att han fått höra/läsa att sex är inget behov, underkänner du den premissen så är det ingen mening att du från början försöker diskutera det med mig.
    inget behov...som man har rätt att få tillfredsställt.

Men personen i fråga verkar inte klara av att ta in mer än ett av dessa två led.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?