• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Ikaros12 skrev 2024-10-07 22:50:01 följande:

Jag har nu följt den här tråden sedan den startade och jag tycker att det är så sorgligt att det finns män som är så intrasslade i sin offerkofta att de inte ser vad kvinnor faktiskt skriver. Jag förstår verkligen sorgen i att inte hitta kärleken. Men att i det skapa så mycket hat och förakt mot kvinnor som grupp skrämmer mig. Framförallt eftersom jag ser att vi män ofta har så mycket att beundra hos kvinnan i form av just förståelse, kommunikation och kärlek. För mig är det en gåta att man kan se kvinnor som ett hot. Det är snarare vi som blir hotet mot oss själva om vi inte slutar lägga skulden för våra problem på andra och framförallt kvinnor. Vi män har mycket att lära oss av kvinnor, men då måste vi börja lyssna och vilja förstå andras Perspektiv. Men också lära oss att ta ansvar för våra egna känslor och behov och inte lägga det på andra. 

prostitution är inget nytt påfund som andra länder plötsligt har kommit på. Det är ett väldigt gammalt fenomen som västvärlden håller på att avveckla eftersom prostituerade oftast är livegna och slavhandel är något som inte borde finnas i ett civiliserad samhäll.

Ok, du kan tycka att det är sorgligt men faktum är att jämställdhet är ett nollsummespel. När kvinnor flyttar fram sina positioner så drabbar det män i den andra änden som blir förlorare. Förbud mot sexköp leder till att det blir svårare för en man som inte vill köpa sex att ens få en dejt. All förflyttning av makt har ett pris.

En man har rätt att vara bitter över att han är förloraren på dagens samhälle.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 20:13:32 följande:
    Sätter du ett likhetstecken mellan lipsill och visa känslor så förstår dom flesta att du har problem att träffa kvinnor.

Ställer nya frågor trots att du troligtvis inte kommer svara på den. Vad har du att erbjuda en kvinna?
    Jag har träffat så många kvinnor gnäller, är ledsna, besvikna och förväntar sig att jag som man ska trösta och uppmuntra dem. Män däremot får inte visa sina känslor,

Nej och jag ska inte behöva svara på den frågan för det är en sexistiskt ställd fråga som utgår från att en man måste erbjuda något till en kvinna som pengar, medan kvinnan bara behöver vara sig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gemensamt) skrev 2024-10-08 07:27:25 följande:
    Det var det mest korkade som jag har läst!

1. Sex är ingen röttighet
    2. Man är två om att ha sex om ena parten inte kan bete sig vettigt så får man stå sitt kast
    3. Det är inte kvinnor som bestämmer allt gällande sex. 
    4. Att köpa sex är att visa att man inte respekterar andra, dvs kvinnor, och ser sig själv ha rätt till en Annas kropp för egen njutning. Djävligt fel! 
    Sex är en rättighet i de länder där man tänker som Henrik Brandao Jönsson, vilket är majoriteten av alla länder.

Vad är att inte bete sig vettigt?

En kriminell gangster som har brudar efter sig. Beter han sig vettigt?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 20:23:05 följande:
    Du vill att sexköp ska vara lagligt men du vill inte köpa sex.
    Varför inte när du nu anser det är en lösning?
    Jag vill helst inte att det ska vara lagligt, men hade det varit lagligt så hade kvinnor inte varit lika kräsna som idag.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Bestämmer inte alls) skrev 2024-10-10 20:26:30 följande:
    Det gör vi inte alls. Jag kan inte tala för andra men jag bestämmer när min man får sex. Har noll inflytande över andra mäns sexliv.

Jag har inte lust att låta nån annan "komma till", och män som grupp har noll rätt att försöka påverka mig till att göra det.
    Du ser, du bestämmer när din man får ha sex. Han bestämmer inte när du får ha det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 20:29:23 följande:
    Nej jag tycker att den frågan är rimlig och inte det minsta sexistisk och hade kunnat ställa den till en arbetslös bitter kvinna också som tycker hon förtjänar en bra man trots att hon inte verkar ha något själv att erbjuda.

Och pengar var absolut inte som jag menade. När jag tänker på vad min partner har att erbjuda så är det personliga fina egenskaper och en sund positiv syn på livet och någon jag trivs att umgås med.
    Har jag sagt att jag är arbetslös eller att jag förtjänar en 10-poängare? Nej

Pratar vi om personliga egenskaper så har jag absolut mycket att erbjuda, men dagens kvinnor bryr sig inte om det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 20:26:05 följande:
    Jag tror faktiskt inte du träffar kvinnor alls.
    Fel
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-08 09:24:52 följande:

Trådstarten bygger på en falsk premiss. Kvinnor bestämmer inte vilka män som får ha sex. Kvinnor bestämmer bara om de själva vill ha sex eller inte.

Eftersom tillgång och efterfrågan skiljer sig åt mellan könen, betyder det att kvinnor i praktiken har fler valmöjligheter än män, när det gäller sex och partnerval. Givetvis är det individuellt, men på gruppnivå ser det ut så.

Men om det ger kvinnor makt över män, är det ju en makt som männen självmant ger kvinnorna, genom att vara mindre kräsna.

Alla orättvisor går inte heller att göra något åt. Det är som att säga att det är orättvist att män är fysiskt starkare än kvinnor, eller kan få barn längre. Är det männens fel? Ska vi göra män fysiskt svagare, samt sterilisera alla män vid 50, för att det ska bli rättvist? Ungefär som att tillåta och normalisera prostitution för att ?alla? ska få lika tillgång till sex.

Tillgång och efterfrågan skiljer sig åt mellan könen bl.a. för att sexköp är förbjudet här. Det är klart det går att göra något åt det, men feministiska svenska män vill inte göra något åt det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 20:36:59 följande:
    Vad betyder det här? Vilka rättigheter tänker du på?
    Han uppmuntrade osäkra män att köpa sex, alltså är det en rättighet där han bor.

Från Aftonbladet idag:

På en punkt får jag ge Brandão rätt: En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden.

Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar.
    En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. Förutom hans vid tillfället misstänkt strategiska ?alla andra män?-retorik, lärde det mig något om världen.

En läsare mejlade en gång apropå ämnet om hur han på affärsresan till Tyskland blev bjuden på bordell av företaget som han skulle skriva kontrakt med.

Låter som att sex är en rättighet i de länderna.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Bestämmer inte alls) skrev 2024-10-10 20:42:02 följande:
    Ja alltså, det är inte direkt svårt för mig att få honom på humör. Så jag får sex precis när jag vill, förutsatt att jag inte försöker mer än 2 ggr om dagen för då går hans penis i protest. 
    Du ser, du bestämmer när han ska ha sex.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?