• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-11-01 18:58:18 följande:
    Finns det bevis för det? Jag tror det aldrig varit så mycket lösa förbindelser som ni då det blivit lättillgängligt på ett helt annat sätt med nätdejting. Däremot tror jag det blivit svårare för dom minst attraktiva männen då jag också tror att kvinnorna höjt sina krav då dom inte behöver en man på samma sätt. Men vill du vara med en kvinna som tar dig för försörjning? Jag vill bara med en kvinna för att hon verkligen vill vara med mig.
    Ja, det finns bevis för det. Det finns också bevis för att många kvinnor idag väljer män efter deras inkomst och vad de kan bidra med ekonomiskt.

Bara för att du är en av de som blir valda betyder inte att du måste vara en simp och tycka att det är rätt att det bara är kvinnor som väljer.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-01 18:12:03 följande:
    Då får han väl prova med någon annan. Att sitta på ett diskussionsforum och beklaga sig över alla kvinnor kommer inte att hjälpa honom. Snarare tvärtom.
    Det hjälper inte att prova någon annan för det är inte han som bestämmer.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
    Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.

På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.
    Det är klart det går att göra något åt det. USA röstade precis på Trump. Det är ett ställningstagande mot abort, mot feminism och för den traditionella kärnfamiljen där mannen är överordnad. Trump har sagt "Putting a wife to work is a very dangerous thing". Allt det kompenserar upp mäns värde. 

Du är säkert nöjd med att vara en svensk feministman vars pengar försvinner på bolån, men det är inte hållbart i längden ens för dig.
  • Anonym (jaha)
    persikofjaril skrev 2024-11-09 08:46:32 följande:
    Vad är nästa steg? Att kvinnor inte får läsa över huvud taget? Att ogifta fertila kvinnor som gjort något "moraliskt fel" ska tvingas vara surrogatmödrar åt de gifta par som inte själva kan få barn? Kvinnor kan bara vara gifta fruar, surrogatmödrar, hembiträden, sadistiska assholes som uppfostrar surrogatmödrar eller tvingas jobba ihjäl sig i något arbetsläger med hög radioaktivitet?

Har du tittat för mycket på The Handmaids Tale? 
    Nej, men du har uppenbarligen tittat för mycket på det och andra vinklade serier som ger dig en falsk verklighetsuppfattning.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-09 09:24:07 följande:
    Du skrev ovan att kvinnor väljer män efter inkomst. Tror du kvinnor väljer mindre efter inkomst om dom tänkt vara hemmafruar? Borde väl vara snarare bli ännu svårare för en lågbetalda man då.

Nu är jag visst en feministman också. Hur kommer det sig att en maskulin karlakarl som dig inte får nuppa?
    Nej, det blir det inte eftersom de inte kan välja en man som inte är lojal mot dem. Den helt normala mannen blir idealet och de extravaganta männen blir en för stor risk att ta,.

Jag sa inget om att du inte är maskulin. Feministmän kan vara maskulina karlakarlar som driver en skadlig agenda. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-09 09:19:48 följande:
    Varför är jag en simp och vad menas med det?
    Det är en sån som låter kvinnor bestämma över dig och dina pengar.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-09 16:16:32 följande:
    Nej,det har du förvisso rätt i.
    Men han blir ju knappast hjälpt av att sitta på ett internetforum och beklaga sig över alla kvinnor,heller.
    Han blir inte hjälpt vad han än gör. Det är det som är kontentan.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-09 18:30:31 följande:
    Ja, men det uttalandet handlade om att arbeta åt honom själv.

Det man röstade på var främst ekonomi - man tror att Trumps ledarskap ska ge mer pengar i plånboken.
    Jo visst, det fanns flera skäl. Alla vet dock om att republikanerna vill backa bandet i fråga om feminismen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-10 18:09:27 följande:
    Tror du på det där själv? Varför skulle välbetalda män automatiskt bli en högriskare som få vågade bilda familj med? Här hänger jag inte med alls hur du tänker.
    Risken är att ha sex med dem, inte att bilda familj. Den som vill bilda familj får ha lägre krav än den som bara vill ha sex.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-10 17:36:13 följande:
    Vilken tur att ni misogyna incels aldrig kommer kategoriseras som den helt normala mannen. Så även om du själv skulle tro på det du skriver hade de misogyna incel-packen fortfarande ratats alla dagar i veckan. Sorry not sorry. otroligt farlig propaganda som dessa feministmän måste sprida, propaganda i form av att det finns bra och vettiga män som inte är misogyna incel. Wow. farliga grejer 😂😂😂
    De är redan normala.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-10 14:24:01 följande:
    Inte om han har den inställningen att allt är alla kvinnors fel och att män inte behöver göra något för att bli attraktivare för kvinnor.
    Ingen man som gör något för att bli attraktivare för kvinnor ökar sina chanser att bli vald av kvinnor. Alla kvinnor ser igenom det. Kvinnor kan avgöra direkt vilket värde en man har fötts med och alltid har haft lika lätt som en mobbare väljer ut sina offer.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-11-14 18:52:32 följande:
    Hur vet du det om du inte ens har försökt?
    Jag har absolut försökt och jag skulle aldrig uttala mig annars.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:26:56 följande:
    Vilka värden föds vi med?
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-14 19:47:04 följande:
    Undrar vilka värden vi föds med?
    Ditt DNA som styr din personlighet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2024-11-14 20:24:27 följande:
    Kvinnor vill inte sälja sina kroppar!!! Vem säljer sex!? Tror du kvinnor som är rika säljer sex? Tror du kvinnor som mår bra och är sunda säljer sex? De kvinnor som säljer sex har antingen allvarliga problem och gör vad som helst för att få in pengar eller så bilr de tvingade pga kriminella grupper som utnyttjar dem.

Om det är lagligt att köpa sex så kommer det komma en stor marknad för det och du kan inte veta som är tvingad eller inte, vem som får livet förstrt eller INTE bara för DU är KÅT!!!! 
    Helt ärligt, bra att han åkte ut!
    Män vill inte vara utan sex och låta kvinnor bestämma vilka av dem som får ha sex. Vilka ska vara vinnare och förlorare i samhället? Män eller kvinnor?

I Sverige har vi bestämt att kvinnors behov går före mäns behov och att det inte spelar någon roll när män får det dåligt. Det behöver inte vara så. Makten kan skifta.

Män och kvinnor kan dock inte vara vinnare samtidigt. Ett kön kommer ha makten och de andra kommer att förlora.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2024-11-14 20:25:41 följande:
    Säg det till alla män som blev dissade sen träande upp sig och fick vilken tjej de ville. Vad pratar du om?!?!?!?!
    Det har aldrig hänt på riktigt. Tjejer är inte så ytliga och bortser från mannens personlighet.
  • Anonym (jaha)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 18:44:08 följande:
    Ja, det är naturligt och bra.

Samtidigt innebär detta en ökad våldsfrekvens i samhället, men jag föredrar det. Konkurrensen om kvinnorna sporrar nämligen männen att göra sitt yttersta för att bli attraktiva för kvinnor, vilket i sin tur ger fler kompetenta män och därför ett bättre samhälle.
    Ser du några tecken på att samhället har blivit bättre sen feminismen tog över? Vad har blivit bättre?

Den effekten borde ta ut sig när kvinnor inte behöver anstränga sig lika mycket som innan för att bli accepterade av män. Vi ser redan en konsekvens av det som är att kvinnor föder färre barn. Det leder inte till ett bättre samhälle.
  • Anonym (jaha)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 19:38:49 följande:
    Nej inte på samma sätt. Män och kvinnor letar, rent biologiskt, inte efter samma egenskaper i en partner. Kvinnor behöver inte konkurrera på ett sådant sätt som bygger samhället.

Sedan kan man förstås önska att kvinnor ansträngde sig mer gällande sitt utseende, lojalitet och kommunikation samt respekt i sina förhållanden, men det skulle inte föra samhället framåt på samma vis som förbud mot sexköp gör.
    Varför tror du inte att det skulle föra samhället framåt med mer lojalitet hos kvinnor?

Det beror på vad målet är. Ett harmoniskt samhälle eller ett samhälle med stora spänningar och motsättningar som vi har nu.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-16 01:13:25 följande:
    Och vilka värden är det?
    Har du en personlighet som andra värderar eller inte.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-15 19:16:59 följande:
    Vem är ett äckel och vem är inte det?
    Många ser nog en person som vill kvotera sex och styra sexualitet den person som ett äckel.
    Det är vad feminister, så det gör dem enligt dig till äckel.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?