• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Fiona M skrev 2024-12-07 20:57:54 följande:
    Jo. Att välja sexpartner är lika för båda parter.
    Det du propagerar för är däremot övergrepp.
    Faktiskt inte. 
    Jag har inte sagt att man ska våldta någon. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:59:04 följande:
    Det är inte jag som fixar att du blir bortstött. Det är du.
    Om inte jag får tycka det är dåligt att leva utan sex så borde sex i allmänhet måste se annorlunda ut. 

Jag ska inte behöva då bryr mig om vad andra tycker om eller inte, och deras åsikter över sex. Det är en åsikt då och det skulle inte vara dåligt om man lever utan sex eller bra sådan. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:56:34 följande:
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    "Rättighet till sex" börjar först när du missgynnas.
  • Anonym (Så?)
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    Du tolkar hur du vill. 
    Du räknar det som rättighet och rätt till sex när jag tar upp saker och det handlar inte om någon lag om rättighet till sex. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:58:38 följande:
    Din åsikt delas av sexförövare.
    Då handlar det om våldtäkt till sex när en kvinna exempelvis vill ha analsex. 
    Mannen som hon var ihop tycker inte om analsex och därmed så handlar det om rättighet till sex och en våldtäkt och inte ett önskemål. 
  • Anonym (Så?)
    Det är inte alls lika för båda parter 
  • Anonym (Så?)
    Du vill bara gynna dig själv och bryr dig inte om det är rättvist eller rimligt. 
  • Anonym (Så?)
    Om inte jag får tycka det är dåligt om man är utan sex, varför ska jag då hålla med om att samhället ska fixa olika saker till andra människor?
  • Anonym (Så?)
    Det handlar i så fall om förtryck i så fall. 
    Man ska bli påverkad av samhället och sedan får jag inte ha en egen åsikt om det. 
  • Anonym (Så?)
    Och i så fall så borde jag få tycka det är bra när någon annan person inte har sex för vilken orsak som helst. 

Du tycker det är helt okej att man blir påverkad av samhället men sedan blir du sur när du får höra åsikter som du ogillar. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?