• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anders1970 skrev 2024-12-08 13:20:31 följande:

Ett knippe incel-män är inne och vevar i tråden...

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

Hur ser du på kvinnor som ligger runt?
    Hur ser du på män som är föräldralediga?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 14:40:43 följande:
    Inte "andra villkor än vad jag vill" För jag vill varken det ena eller det andra.

Jag saluför inte vad jag vill, utan hur det bevisligen är.

Vi har i vårt samhälle lagar o regler samt samtycke, det gäller båda könen.

Men "ja" utveckling (evolutionen) är inte alltid spik.

Nu är det väl så att incels-män är en försvinnande minoritet. Vilket i sig blir utdöende.
    Om nu sex ska handla om fortplantning, hur ser du på när olika personer använder sig av preventivmedel och aborter?
    Det finns kvinnor som har sex och förhållande men vill inte ha några barn, gör de fel då?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:25:30 följande:
    Tror du de flesta män har eller vill köpa sex? Nej.
    Jag vet ingen av mina vänner som köpt sex. INGEN. En gammal klasskompis från grundskolan pratade om att ha köpt sex i Thailand men inte vanligare ön så.
    Jag ser det inte som en begränsning av mitt urval, varför gör du det? Varför åker du inte till Danmark och köper sex?
    För debatten är vriden till kvinnors fördel, att det är olagligt att köpa sex, för det kan anses vara äckligt att ha sex med en kvinna som haft sex med många män etc. 
    (plus etiska anledningar också för många) 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:31:05 följande:
    Bevis på att feminister har makten tack.

De allra flesta män har inga problem med att könen är jämställda istället för att ett är underordnat.
    Att könen skulle vara jämställda är de knappast. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:37:00 följande:
    Va?
    Att det finns olika anledningar varför få män köper sex i Sverige 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:37:00 följande:
    Va?
    Om debatten hade varit mer anpassad till männen som det exempelvis kan vara i länder som Tyskland så hade fler män köpt sex. 
  • Anonym (Så?)
    Jag vet ingen av mina vänner som köpt sex. INGEN. En gammal klasskompis från grundskolan pratade om att ha köpt sex i Thailand men inte vanligare ön så.
    Jag ser det inte som en begränsning av mitt urval, varför gör du det? Varför åker du inte till Danmark och köper sex?
    Få män skulle väl också berätta om de köpt sex?
  • Anonym (Så?)
    Vad man "vill" påverkas mycket av vilka som har makten. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 21:46:21 följande:
    Jag tror dom flesta som fördömer sexköp gör det i första hand på grund av att den som säljer sex kanske gör det på grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking. Om någon vill sälja sex av fri vilja och mår bra av det har jag inga åsikter om även om jag INTE är intresserad av att köpa.
    Det handlar även om att det är kvinnor som har  makten varför inte fler män köper sex. 
  • Anonym (Så?)
    Jag tror dom flesta som fördömer sexköp gör det i första hand på grund av att den som säljer sex kanske gör det på grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking. Om någon vill sälja sex av fri vilja och mår bra av det har jag inga åsikter om även om jag INTE är intresserad av att köpa.
    Vad man "vill" påverkas av vad omgivningen vill och vilka som har makten. 
  • Anonym (Så?)
    Man skapade lagen mot sexköp bland annat för man vill påverka samhället och inte normalisera sexköp. 
    Att många fördömer sexköp handlar allstå mer egentligen om att mönga fördömer sexköp grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking
  • Anonym (Så?)
    Det finns många kvinnor som är emot prostitution också för de tycker prostitution är en fel sorts sex.
    Att de vill bestämma hur sex ska fungera. 
    Att de skulle ändå mara emot prostitution även om kvinnan som säljer sex mår bra av det. 
    Allstå det handlar inte bara om att olika personer är liberala och vill att andra ska få bestämma helt över sina kroppar. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:55:37 följande:
    Va?
    Olik orsaker ligger bakom varför få män köper sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?