• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:32:50 följande:
    Samtycke eller inte har inte med saken att göra egentligen.
    Det finns ingen rättighet till orgasm vid sex. 
    Så samtycke är inte viktigt för dig?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:51:40 följande:
    Du och många andra är i allmänhet otrevliga i det här sammanhanget. 
    Du skriver så illa så det är svårt att tolka vad du ens menar. Vad har jag skrivit som är otrevligt? Varför svarar du inte på mina frågor?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-08 21:06:31 följande:
    Att ignorera frågor, och nonchalera de trots allt välmenande kommentarer du får i tråd efter tråd och strunta i de som  försöker förklara är inte heller trevligt.
    Du kan ju föregå med gott exempel.

Och med all respekt, förslag om droger för att ha sex med någon man inte attraheras av är verkligen inte trevligt.Inte heller att kvinnor ska nekas abort, preventivmedel och gud vet vad  är inte heller trevligt. Rejält obehagligt med kommentaren om att tvång inte behöver betyda våldtäkt.
    Tror faktiskt att du skrämmer många.
    Ja dom åsikterna är verkligen sjuka och personen som har dom behöver söka hjälp och inte få en subventionerad kvinna som är drogad för att stå ut med att ha sex med honom.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:32:40 följande:
    Ja, det finns bevis för det. Det finns också bevis för att många kvinnor idag väljer män efter deras inkomst och vad de kan bidra med ekonomiskt.

Bara för att du är en av de som blir valda betyder inte att du måste vara en simp och tycka att det är rätt att det bara är kvinnor som väljer.
    Varför är jag en simp och vad menas med det?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:49:21 följande:
    Det är klart det går att göra något åt det. USA röstade precis på Trump. Det är ett ställningstagande mot abort, mot feminism och för den traditionella kärnfamiljen där mannen är överordnad. Trump har sagt "Putting a wife to work is a very dangerous thing". Allt det kompenserar upp mäns värde. 

Du är säkert nöjd med att vara en svensk feministman vars pengar försvinner på bolån, men det är inte hållbart i längden ens för dig.
    Du skrev ovan att kvinnor väljer män efter inkomst. Tror du kvinnor väljer mindre efter inkomst om dom tänkt vara hemmafruar? Borde väl vara snarare bli ännu svårare för en lågbetalda man då.

Nu är jag visst en feministman också. Hur kommer det sig att en maskulin karlakarl som dig inte får nuppa?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-10 01:54:25 följande:
    Det är en sån som låter kvinnor bestämma över dig och dina pengar.
    Även fast det inte stämmer in på mig får jag ändå tacka för förklaringen🤗 min partner bestämmer absolut inte över mig, men jag bestämmer inte över henne heller och skulle tro hon skulle bli rätt så gnällig om jag kedjade fast henne vid spisen.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-10 01:51:07 följande:
    Nej, det blir det inte eftersom de inte kan välja en man som inte är lojal mot dem. Den helt normala mannen blir idealet och de extravaganta männen blir en för stor risk att ta,.

Jag sa inget om att du inte är maskulin. Feministmän kan vara maskulina karlakarlar som driver en skadlig agenda. 
    Tror du på det där själv? Varför skulle välbetalda män automatiskt bli en högriskare som få vågade bilda familj med? Här hänger jag inte med alls hur du tänker.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 17:58:18 följande:
    Om äcklet skulle försvinna så tror jag det finns hel del kvinnor som skulle vilja sälja sex. 
    Vem är ett äckel och vem är inte det?
    Många ser nog en person som vill kvotera sex och styra sexualitet den person som ett äckel.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:38:09 följande:
    Och om kvinnor får det svårare att få makt och bra lön så leder det till att kvinnor skulle anstränga sig mer för att bli en kompetent person? 
    Så om man bara förbjuder kvinnor från att jobba så skulle kvinnor klänga på dig?  Flytta till Mellanöstern så är problemet löst för din del. Men vilken enorm förlust vär Svea rike det skulle vara.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:39:20 följande:
    Och vissa personer vill kvotera in mer kompetenta personer genom att göra sex mindre lättillgänglig för män. 
    Hur menar du ens och sker det här på planeten Tellus?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?