-
Inte en aning. Tycker det känns fel att gradera folk efter en skala. Har aldrig ansett mig som snygg eller känt att sig fått särskilt mycket uppmärksamhet av kvinnorna. Dom som visst intresse har visat det efter vi lärt känna varandra. Som singel efter ett långt förhållande använde jag nätet och där har det ganska lätt att dejta.Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:43:32 följande:Och hur attraktiv var du då på skala 1 till 10?
-
Så är det ofta, men dom enda krav du själv kan påverka är dina egna.Anonym (Så?) skrev 2024-10-30 13:44:41 följande:Kvinnor har både lättare att attrahera män samt män brukar ha lägre krav
-
Finns det bevis för det? Jag tror det aldrig varit så mycket lösa förbindelser som ni då det blivit lättillgängligt på ett helt annat sätt med nätdejting. Däremot tror jag det blivit svårare för dom minst attraktiva männen då jag också tror att kvinnorna höjt sina krav då dom inte behöver en man på samma sätt. Men vill du vara med en kvinna som tar dig för försörjning? Jag vill bara med en kvinna för att hon verkligen vill vara med mig.Anonym (jaha) skrev 2024-11-01 17:46:43 följande:Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 18:01:31 följande:Du har fått frågan tidigare men inte svarat.
Hur kan du ens tro att du får knulla mer om abort förbjöds, skulle du framstå som mer sexig då?
Du tar upp preventivmedel också och när p piller kom på 60 talet började det knullas mer och inte tvärtom.
På 60-talet hade folk mer sex, men idag har vi mindre sex än någonsin. När abort var förbjudet var medelmåttiga män mer attraktiva än de absolut bästa männen för att gick att lita på. -
Vad menar du ens och hur ska det gå till?Anonym (Så?) skrev 2024-11-02 21:21:07 följande:Det går att "kräva" sex med samtycke
-
Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 01:12:09 följande:Det finns ingen rättighet heller till "lika mellan könen under sexet".
Man skulle kunna påstå att vid sex med samtycke så borde män och kvinnor ha det lika svårt att få en sexpartner
På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal. -
För att han har svårt att förstå hur samspel fungerar och tänker bara utifrån sina egna behov. Ställt honom några frågor som han undviker också.Fiona M skrev 2024-11-08 18:09:03 följande:Nej.
Samtycke betyder att båda parter vill ha sex med varandra. Det du skriver om är att ingen vill ha sex med en, så samtycke saknas. Varför blandar du in det? -
Det du skriver stämmer säkert till stor del men det är varken män eller kvinnors fel då önskemålen inte möts och jag her inget förslag på lösning. Men var har lika lön för samma arbete med saken att göra?Anonym (Realisten) skrev 2024-11-08 18:44:44 följande:
Det du skriver stämmer nog ganska bra. Men när marknadssituationen för män är så dålig som du beskriver så leder det inte till att män i allmänhet jobbar på sig själv. Du beskriver ett önskescenario.
Den krassa verkligheten blir istället uppgivna och desillusionerade män som till slut hemfaller till sexuella trakasserier, sexköp, brottslighet i syfte att öka sin ekonomiska styrka. Det leder också som jag tidigare nämnt till avundsjuka och polarisering mellan män och kvinnor. Vilket t.ex. kan göra det svårt för lika löner mellan män och kvinnor.
Så därför är detta ett stort samhällsproblem som drabbar kvinnor minst lika mycket. Sen kan man alltid stoppa huvudet i sanden och inte låtsas om problematiken. Vilket såklart bara förvärrar problemet ytterligare.
-
Hur löser du ens in att jag tycker att varken kvinnor eller män är viljelösa offer? Tror du ens en stor del av kvinnor vill prostituera sig? Det tror inte jag.Anonym (Realisten) skrev 2024-11-08 19:20:06 följande:
Det scenario jag beskrev kommer också att göda sig själv. När kvinnor upptäcker att det går att tjäna grova pengar på prostitution, Only-fans etc så kommer de att ägna sig åt prostitution och liknande i större utsträckning.
Jag håller inte med dig om att män eller kvinnor är viljelösa offer för situationen. Bägge könen kan göra mer. Ett blytungt ansvar hamnar också på politiker och samhället i stort.
-
Tänkte du likvärdigt när något annat barn fick en bättre överraskning i fiskdammen än vad du fick? Måste vara jobbigt att mäta allt i livet med mm rättvisa.Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:02:41 följande:Då handlar det om att personer som snackar om rättvisa i sängen bara tänker på sina behov.
Vad jag hörde då skulle sex inte vara rättvist och ingen rättighet. Därmed så är det inte orättvist eller diskriminering -
Orkar inte bemöda mig med att läsa en länk då du inte bemödar med med att svara på mina frågor. Svarar du på dom så lovar jag att läsa artikeln och ge ett svar vad jag tycker om den.Anonym (Så?) skrev 2024-11-08 20:18:36 följande:Hur ser du på det här?
www.expressen.se/debatt/lat-tjejer-fa-ligga-och-kallas-kungar/