• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:24:06 följande:
    Har man tid att ligga med alla män man hade kunnat tänka sig när det finns oändligt med män att välja på?
    Vad har du för lösning på det då?
    Spärra in massa män så konkurrensen minskar för dig?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 20:55:33 följande:
    Så bara för en kvinna skulle vara rik så har kvinnor som kön i allmänhet ingen nackdel att få toppjobb? 
    Är det bara jag som inte förstår vad du ens försöker förmedla för budskap?

Men av det jag kan utläsa så tycker jag det verkar så om du skulle behöva professionell hjälp. 

Har du nära vänner eller hämtar du den mesta av din information om världen på nätet?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:19:04 följande:
    Det jag menade är att bara för någon man har lätt att få sex så kan fortfarande män ha en nackdel i allmänhet att få sex jämfört med kvinnorna. 
    Då tog jag ett exempel på något som kvinnor missgynnas jämfört med männen och att bara för en kvinna har en hög inkomst så kan kvinnor fortfarande missgynnas. 
    Du svarade inte på mina frågor om hur ditt sociala liv ser ut? Vill du göra det innan du ställer mer frågor här?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:49:51 följande:
    Om det inte handlar om att gynna kvinnor så borde ni kunna ta upp något annat som är ojämställt till kvinnors nackdel angående vid sex och där du tycker det är okej?! . 
    Varför fortsätter du ställa helt jävla virriga och konstiga frågor utan att själv svara på en enkel fråga?

Nu svarar jag dig så svarar du mig sedan. 
    En nackdel som kvinnor har kan jag tänka mig är att dom utsätter sig för en större fara genom att träffa män än tvärtom.

Svara nu på frågan jag ställt flera gånger. Hämtar du din världsbild från nätet och har du vänner du umgås med regelbundet?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:06:56 följande:
    Du skrev "ingen finner en lipsill attraktiv", alltså föraktar du svaghet hos män. Män som visar känslor går bort för dig. Modernt?

Resten förstår du inte för du tillhör en generation 40+ som inte har förstörts av feminism som metoo där tjejer får höra att de ska skämmas för att träffa en kille som inte är 10 poäng. Nattklubbar läggs ner överallt för att kvinnor inte går dit längre. Födelsetalen har aldrig varit lägre i historien.

Att du förnekar det påverkar inte vad som är fakta.
    Sätter du ett likhetstecken mellan lipsill och visa känslor så förstår dom flesta att du har problem att träffa kvinnor.

Ställer nya frågor trots att du troligtvis inte kommer svara på den. Vad har du att erbjuda en kvinna?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:21:38 följande:
    Jag har träffat så många kvinnor gnäller, är ledsna, besvikna och förväntar sig att jag som man ska trösta och uppmuntra dem. Män däremot får inte visa sina känslor,

Nej och jag ska inte behöva svara på den frågan för det är en sexistiskt ställd fråga som utgår från att en man måste erbjuda något till en kvinna som pengar, medan kvinnan bara behöver vara sig själv.
    Nej jag tycker att den frågan är rimlig och inte det minsta sexistisk och hade kunnat ställa den till en arbetslös bitter kvinna också som tycker hon förtjänar en bra man trots att hon inte verkar ha något själv att erbjuda.

Och pengar var absolut inte som jag menade. När jag tänker på vad min partner har att erbjuda så är det personliga fina egenskaper och en sund positiv syn på livet och någon jag trivs att umgås med.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:58:36 följande:
    Varför kan jag inte det? De väljer på ett sätt som missgynnar mig.

Det finns inget svar på den frågan mer än att några personer är mer populära än andra och har varit det sen mellandtadiet.
    Är alla kvinnor lika populära då?
    Livet är inte rättvist och har aldrig varit, man föds med olika förutsättningar. Men majoriteten av både kvinnor och män lyckas träffa en partner under någon del av livet. Alla min vänner har gjort det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 21:07:07 följande:
    Ja och så är du väl 40+ och vet inte hur yngre kvinnor än dig tänker.

Mindre populära kvinnor har ökat sina chanser på mindre populära mäns bekostnad. Det borde vara rättvist på könsnivå, men det är det inte.
    Jag har barn och syskonbarn och jobbar med yngre kvinnor så jag hör hur dom resonerar.

Du tjatar om rättvisa som en treåring och du svarar inte på motfrågor utan fortsätter maler på om samma samma samma.

Tror du kvinnor som läser tråden tycker att du verkar vara en intressant och trevlig man och att männen tänker att du verkar festlig att umgås med?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 21:16:32 följande:
    Kvinnor klarar inte av kritik 
    Svider nog för dom att få kritik från så konstruktiv kritik från en så klok och förståndig man.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 21:22:17 följande:
    Kvinnor har blivit mer selektiv än någonsin 
    Nog det första som du skrivit här som jag faktiskt kan hålla med om. Förhållande och giftemål är nog inte målet för alla på samma sätt som tidigare. Och en kvinna är inte beroende av en man för att klara sig i samhället som tidigare.

Men fortfarande träffar dom allra flesta en partner.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?