• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (U) skrev 2024-12-04 18:38:03 följande:
    Så det det är ett apartheidsamhälle om inte kvinnor  ställer  upp på sex trots att de helst sluppit ?
    Syftet kan inte vara att vården ska hjälpa en att ha ett fungerande sexliv för det ingår i det normala att ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 18:39:44 följande:
    Jag känner bara en man som aldrig haft ett långt förhållande och en kvinna som varit själv runt 20 är. Båda trevliga och empatiska och visst känner jag empati för dom och samma för andra trevliga och empatiska personer som av någon anledning är ofrivilligt ensamma. Sedan finns det också ett fåtal riktigt skruvade individer som jag inte skulle vilja att någon jag bryr mig om träffar så så fick jag bestämma kan dom fortsätta älta i sin ensamhet.
    Empati och att bli bra behandlad borde innebära att man förstår att det är jobbigt när män är ensamma. 
    Inte att andras sexliv är ett grundläggande behov medan sex ska vara ingen rättighet och inget brhov för ensamma män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-04 18:39:44 följande:
    Jag känner bara en man som aldrig haft ett långt förhållande och en kvinna som varit själv runt 20 är. Båda trevliga och empatiska och visst känner jag empati för dom och samma för andra trevliga och empatiska personer som av någon anledning är ofrivilligt ensamma. Sedan finns det också ett fåtal riktigt skruvade individer som jag inte skulle vilja att någon jag bryr mig om träffar så så fick jag bestämma kan dom fortsätta älta i sin ensamhet.
    Det är svårt att känna sig bra behandlad när det ska vara olika villkor som gäller beroende på när någon har sex eller inte. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-04 18:42:45 följande:

Du har rätt att få hjälp med en fungerande kropp, tex Laga ett knä eller sy en förlossningsskada.
    Det ger dig möjlighet att spela fotboll eller att ha sex.
    Däremot ger det dig inte automatiskt tillträde till elitfotboll eller en kvinna att ha sex med. De bitarna får du fixa själv.

Då kan man inte påstå att det ingår i det normala att ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-04 18:43:46 följande:
    Jo, vården kan hjälpa till så att man har förutsättningar att ha sex. 
    Sexpartner får du fixa själv.
    Och det är en åsikt vad som ska räknas som "förutsättningar" att ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-04 18:43:46 följande:
    Jo, vården kan hjälpa till så att man har förutsättningar att ha sex. 
    Sexpartner får du fixa själv.
    Vården ska erbjuda tillräckligt med hjälp som personer som inte har ett sexliv får. 
  • Anonym (Så?)

Du har rätt att få hjälp med en fungerande kropp, tex Laga ett knä eller sy en förlossningsskada.
    Däremot ger det dig inte automatiskt tillträde till elitfotboll eller en kvinna att ha sex med. De bitarna får du fixa själv.

Och vad räknas som fungerande kropp?
    Det är snarare en åsikt. 
  • Anonym (Så?)

Och om sex är liknade som exempelvis elitfotboll så borde man inte se det som det normala att ha sex.
  • Anonym (Så?)

Och då blir det ologiskt att man snackar om bra sexuell hälsa. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:18:35 följande:
    Jag anser inte att du ska få ha ett val mot kvinnors vilja. Det slutar vara synd om dig när du vill tvinga dig på andra.
    Det är mot min vilja det snarare handlar om just nu. 
    Om syftet är inte att jag ska ha sex så borde jag inte behöva vara en del av erat och andras sexliv. 
    Sex ska vara endast ett privilegium och sex ska inte räknas som en del av samhället för individer utan enbart påminna mer om exempelvis någon elitfotboll. 

Det ni håller på med är inte att respektera andra änniskor. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?