• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Plus det är även vad myndigheter påstår. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 19:11:27 följande:
    Tror du att empati och omtänksamhet är vad kvinnor attraheras av hos män?

Jag kan lova dig att jag har varit empatisk mot många tjejer genom åren och fått noll tillbaka för det, inte ens empati får man tillbaka.
    Empati är att man ska respektera när kvinnor blir bättre behandlade tillbaka än vad de gör för männen. 
    Det handlar inte om att kvinnor vill bli ihop med män som de är vänner med. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-10-18 19:31:57 följande:
    Okej, så nu ändrade du till ungdomsmottagningen. Förut var det abort och preventivmedel du tyckte skulle ifrågasättas eftersom du fått till svar inte är en rättighet.

Men återigen,  ska rent konkret göras? 
    Har du något mindre vrickat förslag än droger?
    Jag snackade om ungdomsmottagningen för hen började snacka om det istället. 
    Jag har inte sagt att i sig så är abort och preventivmedel fel, däremot om syftet är att hjälpa folk att kunna ha ett sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-18 19:23:28 följande:
    Haha!

Nej.
    Varför kan det anses vara äckligt ifall en man gråter eller vissa känslor då?
    Det handlar inte om att kvinnor vill ha mjuka män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (...) skrev 2024-10-29 13:44:38 följande:
    Kvinnor får inte heller köpa sex. män kan säga ja eller nej till sex oavsett om kvinnan sen gör abort eller inte. Om kvinnan inte får göra abort längre så kan jag inte se hur det skulle ge fler män möjlighet till sex
    Det är rättvist då om abortgränsen skulle sänkas för män kan inte heller göra en aborter efter den tidsgränsen. 
  • Anonym (Så?)
    Kvinnor får inte heller köpa sex. män kan säga ja eller nej till sex oavsett om kvinnan sen gör abort eller inte. Om kvinnan inte får göra abort längre så kan jag inte se hur det skulle ge fler män möjlighet till sex
    Kvinnan har fortfarande en fördel 
  • Anonym (Så?)
    Då borde det inte vara orättvist om män drabbas mindre av våldtäkter. Lagstiftningen är ju likadan och det är även olagligt att våldta män som det är att våldta kvinnor. 
  • Anonym (Så?)
    Då är män som säljer sex lika utsatta som när kvinnor säljer sex. 
    I lagstiftningen står det att det är lika mellan kvinnor och män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 17:58:58 följande:
    Förstår du ens hur sjukt du resonerar?
    Om man bara går efter vad som står i lagstiftningen.
    Med hens logik. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 17:58:58 följande:
    Förstår du ens hur sjukt du resonerar?
    Att det skulle låta så i andra situationer.
    Jag menar inte att det är likadant mellan könen eftersom kvinnor blir oftare utsattare av övergrepp 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?