• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

nihka skrev 2024-10-16 16:37:13 följande:
    Alla får klaga på allt och alla, men det betyder inte att någon som inte klarar av attattrhera någon ska få uppleva någon typ av rättvisesex.

Du behöver lägga ner hela idén om att sex är någon slags resurs/rättighet som ska spridas tunt så alla får knulla.
    I så fall så måste det gälla sex i övrigt också. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

Och eftersom du får klaga på vilka personer man ska ha sex med så kan olika personer även klaga på kvinnorna. 

Det är samma sak som när kvinnor bestämmer vilka de vill ha sex med och vilka han får ha sex med om man snackar om heterosexuella personer
  • Anonym (Så?)

Det är intressant att många kvinnor och vissa män accepterar inte heller om de får sämre valmöjligheter, att det är okej när de får bra valmöjligheter och vissa blir utan sex men sedan när någon föreslår att de ska sönka sina krav så måste personen som påstår göra det också och helt plötsligt säger inte någon om att sex är ingen rättighet.. 

• Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-16 16:29:39 följande:
    Nej, kvinnor behöver inte acceptera något öht och inte män heller. Det är fritt fram att tacka nej till alla man inte är intresserad av.
    Och eftersom det inte skulle nu vara samma valmöjligheter som ska gälla för alla så kan det sluta med att dessa män har bättre valmöjligheter 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 16:55:45 följande:
    Jepp. Gäller all sex. Finns inga utskänkningsstationer där det delas ut sexuella tjänster till personer som känner sig förfördelade.
    Inte om man får efter hur debatten ser ut och vad politiker beslutar om sex eller vad olika exempelvis politikerna föreslår.
    Hur kan de i så fall påstå det här?
    Samhället hjälper vissa personer att få sex fast på deras villkor 
    www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sexuell-halsa/sexlust-och-kathet/
    Rubriken i artikeln 

"Sex ska vara på lika villkor"

feministisktperspektiv.se/2017/05/10/jamstallt-sex-en-fraga-politiken/

Samhällsproblem när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 16:55:45 följande:
    Jepp. Gäller all sex. Finns inga utskänkningsstationer där det delas ut sexuella tjänster till personer som känner sig förfördelade.
    Du kanske har rätt men jag har bara hört det här när det just handlar om ensamma män utan sexpartner. 
    Annars så ska sex vara rättvist, jämställt, sex skulle vara ett behov, någon är skyldig någon annan sexuellt och samhället ska ta ansvar för folks sexliv. 
    Enligt lagboken så förlorar man inte heller något ifall exempelvis kvinnan blir utan njutning vid sex. 

Du får ta något exempel på där det är viktigt behov med något och sedan ska det inte vara ett behov för de som ofriviligt blev utan det?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Jag tog upp om att sex skulle fördelas rättvist annars. 
  • Anonym (Så?)
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Det är ett anonymt forum. 
    Så man har minst empati för andra om jag tar upp att det redan är så att olika personer har sämre valmöjligheter en andra?
  • Anonym (Så?)

Som jag sa, det är ett anonymt forum. Jag tar upp upp det här i övriga sammanhang 
  • Anonym (Så?)

Du snackar ju själv om att sex ska inte vara rättvist och sedan tycker du man saknar empati för man tar upp om att man vill att sex ska vara lika mellan könen. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?