• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

nihka skrev 2024-10-18 18:12:17 följande:
    Ja, men gränsen går vid att tillhandahålla sex för någon. Det får man ALLTID fixa själv eller vara utan.
    Syftet är att förbättra människors sexliv, inte återställa kroppen bara. 
    Eftersom det iprincip aldrig gäller samma villkor som när folk har sex som när någon blir utan sex så finns det ingen större anledning att gå efter vad du och andra säger. 
    Syftet är inte att det ska vara rättvist eller att man blir behandlad med respekt. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:15:25 följande:
    Fortfarande tillhandahåller inte samhället sex för någon och det är fritt fram för alla att ta del av den hjälp till självhjälp som finns. Väldigt rättvist.
    Självhjälpen är anpassad exempelvis efter ditt sexliv medan för mig så ska sex inte vara ett brhov och det ska kallas rättighet till sex men inte annars. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2024-10-16 13:53:15 följande:
    Och på vilket sätt skulle kvinnan få ut något av det om hon blir drogad och tvingas att ha sex med någon hon inte vill ha sex med?
    Om kvinnan blir attraherad av fler män så kan exempelvis prostitution fungera kanske mer som när män säljer sex till andra män. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:18:16 följande:
    Samhället hjälper ingen få sex. Samhället hjälper personer som söker hjälp att få de bästa förutsättningar för att fixa ett sexliv på egen hand.
    Officiellt ska samhället hjälpa olika personer att få sex. 
    Och de bästa "förutsättningar" skulle kunna ändras.
    Bästa förutsättningarna är vad som räcker exempelvis för att du ska få sex. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:20:46 följande:
    Ser du någon här som tilldelas sex av någon?
    De ska få hjälp med deras problem. 
    Sex ska vara ett behov enligt en myndighet. Det var en orsak därför jag länkade ditt. 
  • Anonym (Så?)
    Samhället hjälper ingen få sex. Samhället hjälper personer som söker hjälp att få de bästa förutsättningar för att fixa ett sexliv på egen hand.
    Syftet är inte att det ska vara rättvist nu utan att ni endast går efter vad som är bäst argument just i den situationen. 
  • Anonym (Så?)
    För om jag ska gynnas något av det här så måste man påstå att sex är ingen rättighet och privilegium även i situationer där jag gynnas av det. 

Jag tror säkert kvinnor skulle tycka det är orimligt om man på 90-talet hade sagt att kvinnor ska vara attraktiva men sedan när en kvinna klagar på att det är orättvist att männen skulle välja vissa kvinnor och sedan hade många män sagt att det är inget behov att vara snygg och det är ingen rättighet att få hjälp av andra att vara snygga. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:28:15 följande:
    Du ska inte inbilla dig att du vet något om andras sexliv.

Hur än mycket du anser att du har rätt till sex så trumfar andra människors ickelust till någon. INGEN ska behöva ha sex med någon de inte vill ha sex med. Precis som ingen kan tvinga dig att ha sex med någon du inte vill ha sex med.
    Och för mig ska det kallas rättighet till sex men något annat för dig. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:28:15 följande:
    Du ska inte inbilla dig att du vet något om andras sexliv.

Hur än mycket du anser att du har rätt till sex så trumfar andra människors ickelust till någon. INGEN ska behöva ha sex med någon de inte vill ha sex med. Precis som ingen kan tvinga dig att ha sex med någon du inte vill ha sex med.
    Och det behöver inte handla om att tvinga andra människor som är lösningen
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?